• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • Ankan80

Det är om inget annat ett givet samtalsämne när man träffas.
    "Jaha när blir det tillökning"

Än så länge tar jag inte illa upp...men nog börjar det kännas lite...

• aalexandra

Det är klart att det känns efter ett tag.. Vore väl konstigt om man fortsatte att gå helt obemärkt förbi det hela.
    Tack o lov löser det sig oftast förr eller senare på ett eller annat sätt.
    Fick efter ett utomkvedshavandeskap en fantastisk liten tjej som ligger här bredvid mig och ålar runt på filten efter sina leksaker.
    Jag gjorde dock allt i helt fel ordning, för hon blev en liten oäkting =) Ogift som man är!!

Ankan80 skrev 2008-12-09 08:18:22 följande:
    Det är om inget annat ett givet samtalsämne när man träffas."Jaha när blir det tillökning"Än så länge tar jag inte illa upp...men nog börjar det kännas lite...
  • ingenjörsbruden
    aalexandra skrev 2008-12-09 08:51:18 följande:
    Det är klart att det känns efter ett tag.. Vore väl konstigt om man fortsatte att gå helt obemärkt förbi det hela.Tack o lov löser det sig oftast förr eller senare på ett eller annat sätt.Fick efter ett utomkvedshavandeskap en fantastisk liten tjej som ligger här bredvid mig och ålar runt på filten efter sina leksaker.Jag gjorde dock allt i helt fel ordning, för hon blev en liten oäkting =) Ogift som man är!!
    hahaha....men välkomna är de små knytena alltid!

FruAlsered: Mmmhhhm....vi mörkar osså....men frågan har inte dykt upp nu på ett tag i o med bröllopsplanerna o så.....men efteråt så kommer säkert frågorna.
    ja det är väl bara att vara jäkligt ärlig eller nåt....brutal ärlighet brukar få folk att undvika att fråga igen! *hahhahaha* De vill oftast inte veta SÅ intima saker eg.....men ibland är det så roligt att se folks reaktioner när man drar undan mattan för dem o säger att vi kanske inte kan få barn..... Sicken sadist jag är eller hur?! *moahahahahahaha*

Nästa ÄL för oss borde ske i mitten på nästa vecka.....lite otajmat...för jag misstänker att vi kommer att vara helt slutkörda m tanke på jobb o bröllopet.....Men sexa bör man!!!
  • Ankan80

...annars dör man...

Ja, dra undan mattan på folk är superroligt....hehe....

• ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2008-12-09 11:39:17 följande:
    ...annars dör man... Ja, dra undan mattan på folk är superroligt....hehe....

...sadister det är vi allihopa, allihopa, allihopa! *tralalalallaaalal *
  • Emmet99

ååh! Enormt grattis till er som har en liten gäst i magen :D *Glad*

Nu har vi äntligen kommit till tidpunkten att ev graviditet inte skulle krocka med bröllopet (eller förlossning alltså) Känns skönt! Sen att man kanske skulle må pyton är en annan femma=) Eller så blir det inget alls, har ju inte funkat på 5 månader än så länge =/ Grattis alla blivande mammor i alla fall!!! Hurra!

• lanovia 08

...jag mé o du mé *nynnar med*

haha ni är knäppa men ni frestar mig. Nästan gång jag får frågan kanske jag skall svara precis så. Jo tack tackar som frågar. Vi får väl se, håller på och försöker för full. Vi har gjort 7 försök och ännu ingen bebis.
    Då kanske de tystnar.

Jag kan acceptera frågan vill ni ha barn. Men när frågan blir när skall ni ha barn? Då vet jag knappt vad jag skall svara. Hur f-n skall jag kunna veta det? Det beror sig ju liksom lite på när det klaffar. Allt fån inom 9 mån till aldrig.
    För att inte prata på frågan, ni har väl inget barn på gång eller? Va faskiken vart tog intimitet vägen?

• Esonda

nu kan jag inte hålla mig från denna tråden... jag längtar efter att få barn.. och kan säga att det gör mi svärmor med. sambon min börjar närma sig 30 och hon tycker att det är dags. För mig så spelar det igentligen inte någon roll när vi får barn eller om gifter oss innan. Huvudsaken är att man kan få om man nu vill. Sambon har sagt tidigare att han aldrig ska ha barn, men nu har han börjat försäga sig. Som tex till svärmor så sa han att första barnbarnet du får kommer att komma från mig. (hon har 2 barn till i vuxen ålder) Och till mig sa han att om vi får en flicka vill han att hon ska heta isa.. så han vill någonstans där inne iaf vilket glädjer mig :)

Så nu har jag skrivit av mig lite :) har inte alls hängt med i tråden.. :S *dåligt av mig*

• ingenjörsbruden

*visslar vidare....du me o ja me! * *hahahaha*
    Visst är vi knäppa!!! Iallafall jag!!

Intimitet?! Det är helt galet många som inte ens kan stava till det.... Måste erkänna att jag är ganska lynnig i denna fråga....är jag på gott humör så kan man slänga till med ngt.... ah det har vi inte tid med....vi ska bygga hus.....nä INTE förrän vi är gifta (funkar inte så länge till )....osv...vita lögner....men är jag på dåligt humör o vill se lite plågade miner....så säger jag bara som det är.....jag har PCO vilket innebär att vi kanske inte kan få barn....så vi vet inte hur/när/ÓM vi kan få barn.

Välkommen, Esonda! Låter verkligen som att din sambo vill ha barn någon gång! Tror att killar kan vara lite drastiska o säga att de ALDRIG vill ha barn....för att de är rädda att det ska bli barn direkt......samt att de inte känner sig redo för barn......

• junikul08

Har nu slutat med p-piller och var och köpte kondomer igår (ska försöka få igång maskineriet i ett par månader innan vi börjar försöka få en liten!), kändes konstigt att köpa men det ska bli SÅ skönt att veta att jag inte proppar kroppen full med hormoner längre! Har hört att man kan få mer sexlust av att sluta med p-piller också :) inte för att det är något problem men extra kul skulle det vara med den bieffekten!

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4