• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • Miafiahallonfjärt

Någon som vet om man kan vara gravid med stav? Känns konstigt i magen och den bara växer :P Borde kanske ta ett test men "kan" ju inte vara gravid... Satte in staven i slutet på augusti och tog sista minipillret dagen innan så då borde ju vara ok.. Hjärnspöken säkert som vill skylla den växande magen på någon annan än min egna dåliga disciplin

• Emmet99
    ingenjörsbruden skrev 2008-12-09 15:50:58 följande:
    *visslar vidare....du me o ja me! * *hahahaha*Visst är vi knäppa!!! Iallafall jag!! Intimitet?! Det är helt galet många som inte ens kan stava till det.... Måste erkänna att jag är ganska lynnig i denna fråga....är jag på gott humör så kan man slänga till med ngt.... ah det har vi inte tid med....vi ska bygga hus.....nä INTE förrän vi är gifta (funkar inte så länge till )....osv...vita lögner....men är jag på dåligt humör o vill se lite plågade miner....så säger jag bara som det är.....jag har PCO vilket innebär att vi kanske inte kan få barn....så vi vet inte hur/när/ÓM vi kan få barn.Välkommen, Esonda! Låter verkligen som att din sambo vill ha barn någon gång! Tror att killar kan vara lite drastiska o säga att de ALDRIG vill ha barn....för att de är rädda att det ska bli barn direkt......samt att de inte känner sig redo för barn......
    ..eller säga "vadå, vi har ju hund, saksamma!" Täpper nog till folk!

Miafia man KAN bli med barn med stav, men det är jätteovanligt. Är du med barnen borde brösten kännas skumma innan magen börjar växa. Hur känns magen konstig?
  • Coffeegirl

Tack för alla grattis :)!

Jag mår bra, men visst känner jag att kroppen är annorlunda, trots att det känns overkligt. Brösten ömmar, jag är lite yr ibland, har tappat aptiten, har lite halsbränna men inget illamående tack och lov. Det jobbiga är väl att jag är kissnödig hela tiden, får gå upp på natten, trodde nästan att jag fått urinvägsinfektion så jag tog ett prov, men icke! Håll nu tummarna för att jag får behålla bebisen.

Vi hade egentligen tänkt köra lite försiktigt några månader så att vi inte skulle krocka med bröllopet, men eftersom det inte tagit sig på 8 månader trodde jag inte att det skulle ta sig ändå. Men lyckan över att vara gravid överstiger allt att jag gladeligen skjuter upp bröllopet. Det känns häftigt att veta att jag kan bli gravid!! :)

Sen vet bara en kompis om det än så länge, hon har precis fått barn och jag var tvungen att höra med henne vad jag skulle göra när jag testade mig positivt. Hon blev jätteglad och sa att jag skulle boka tid hos barnmorskan, så dit ska jag nästa vecka. Vid jul berättar vi för mina föräldrar, då är jag i 9:e veckan och vid nyår lär jag få berätta för kompisarna varför jag inte ska dricka vin eller skumpa ;). Ingen vet dock att vi försökt få barn, jag har velat undvika alla förväntansfulla frågor.

Lycka till alla!!

• blivandefrularsed

Ingenjör: Ja, körde också med "inte före vi gift oss" men nu går ju inte det längre....kan också se framför mig den dagen jag släpper bomben och säger "ja, du, min cykel är vääldigt oregelbunden så ÄL är svår att pricka in, men vi kör på stenhårt sen x antal månader tillbaka"

lanovia: håller med, frågan om vi vill ha barn är ingen jobbig att svara på. Det har vi ju velat hela livet (även fast det är först senaste året som det har känts att nu är det verkligen dags)och nu vill vi det mer och mer för varje dag. Men frågan När? Omöjligt att svara på...

Esonda: Roligt att börja bebisverkstad snart då kanske!

Emmet99: varför borde hon känna nåt i brösten först?? Alla får väl inte ömma bröst och en del känner väl inte av graviditet alls???

• Emmet99
    blivandefrularsed skrev 2008-12-09 17:52:45 följande:
    Emmet99: varför borde hon känna nåt i brösten först?? Alla får väl inte ömma bröst och en del känner väl inte av graviditet alls???
    alldeles sant, det är ju olika från alla och från gång till gång, men de flesta brukar väl känna något i brösten? Bäst är väl att ta ett gravtest om man känner sig orolig helt enkelt. Jag menade inte att mästra, jag menade att försöka hjälpa... :/
  • Esonda

ingenjörsbruden: tackar.. Men kan man verkligen käna sig redo INNAN man får veta att man ska ha barn? För jag käner att om jag tänker så kommer jag aldrig vara redo, däremot kan jag käna om det är rätt att sätta ett barn till livet eller inte. För mig käns det rätt nu och i framtide iaf. :)

blivandefrularsed: JAg hoppas verkligen det snart. Älskar barn och nu känns det mer än vad det kändes för ett år sen..

Slutade i september med p-ring, använder inget skydd alls nu så vi får se.. kanske händer det nått.. Svärmor tror att i senast april skulle jag vara gravid.. Men som jag sa till gubben min händer det så häder det.. :) Han håller ju med om att fixa till vårt förra datarum till ett neutralt rum med varma färger där e spjälsäng kan få plats haha... :)

Emmet99: Vet en som hade mens under tiden hon var gravid.. Fråga: hur vet man då?? :S

• Esonda

jo så käner jag med det.. :S jag menar hur tusan vet man... Tänk om man inte vet alls förrens det börjar puta ut lite :P

ja, det har jag hört om man glömmer osv. Blir ju en regäl överasking...

Usch vad hemskt... Men det går säkert att lösa det... Läkare tänker inte ens ibland.. på vårdcentralen här är dom jätte otrevliga!

• Esonda

hur blev mitt inlägg 197 helt plötsligt när Emmet99 var de?? :S skumt..

• Emmet99
    Esonda skrev 2008-12-09 18:53:39 följande:
    Emmet99: Vet en som hade mens under tiden hon var gravid.. Fråga: hur vet man då?? :S
    Hehe, jo, tack vare att det kan hända går jag jämt omkring och undrar om jag inte kan vara gravid trots att mensen har kommit :D Man har ju inte direkt ögonen öppna för andra tecken heller om man har fått mens. Jag har en kompis som blev med barn TVÅ gånger trots att hon åt p-piller. Hormoner är trixiga =)Själv är jag rh-negativ och livrädd för att inte kunna bli med barn igen för att jag fick ett missfall men läkarna kollade aldrig om jag var negativ så fick inte sprutan man ska ha =/
  • Ninnispinnis

Min mamma blev gravid med p-stav och födde min lillasyster för 17 år sedan, så visst händer det! Dessutom var hon 39 år och pappa 45...

Miafiahallonfjärt skrev 2008-12-09 16:30:02 följande:
    Någon som vet om man kan vara gravid med stav? Känns konstigt i magen och den bara växer :P Borde kanske ta ett test men "kan" ju inte vara gravid... Satte in staven i slutet på augusti och tog sista minipillret dagen innan så då borde ju vara ok.. Hjärnspöken säkert som vill skylla den växande magen på någon annan än min egna dåliga disciplin
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4