• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • blivandefrularsed
    totte38 skrev 2008-12-04 15:53:54 följande:
    Nä jag menade det inte bokstavligt utan att hon mådde illa under större delen av graviditeten...
    ahaa, men det låter ju iaf som att hon började må illa rätt tidigt så om du går i din mammas fotspår...
  • blivandefrularsed
    ingenjörsbruden skrev 2008-12-04 15:59:07 följande:
    Här har indianerna stormat dalen totalt!! Blev lite paff...men jag har nog räknat lite konstigt! För det är faktiskt exakt 30 dagar mellan de senaste 3 invasionerna! Bra att veta.....Blir perfekt med ÄL 3 dagar innan bröllopet!! Så har vi tur den gången så blir det exakt 9 mån efter bröllopet! Hoppas kan man ju alltid!
    Trist...men skönt att du börjar få stenkoll på din cykel!
  • lanovia 08

Jäkla indiander. Men vad hände med era gevär? Trodde både du o Ankan skulle ligga reda och skjuta dem för oss alla??!!

Nä, men seriöst, det är så surt när mensen kommer igång o man hunnit gå o hoppas några dar.

Så snart är det dags för bröllop då ingenjörsbruden. Vad spännande.
    Imorgon är det 3 mån sedan vi gifte oss. fattar inte vad tiden går! Jag har ju knappt hunnit fatta att jag är gift ännu.

ingenjörsbruden skrev 2008-12-04 15:59:07 följande:
    Fy tusan så jobbigt! Man brukar ju säga att sådan graviditet som ens mamma hade....sån får man själv.Här har indianerna stormat dalen totalt!! Blev lite paff...men jag har nog räknat lite konstigt! För det är faktiskt exakt 30 dagar mellan de senaste 3 invasionerna! Bra att veta.....Blir perfekt med ÄL 3 dagar innan bröllopet!! Så har vi tur den gången så blir det exakt 9 mån efter bröllopet! Hoppas kan man ju alltid!
  • ingenjörsbruden
    Ja jäkla indianer!! O jag som hade bunkrat med dynamitgubbar, krut o mängder med ammunition!!! Listiga jäklar..... o nu så dansar de segerdanser så det värker rejält i magen!

Men samtidigt så är det jätteskönt att cykeln är så regelbunden....sist jag slutade med p-piller så var cykeln ok i 4 månader ....sen ballade den ur.....pga PCO´n....så om det nu inte blir något nästa gång heller så är den det 4:e indianöverfallet sen jag slutade med pillrena....så jag kommer nog att vara ganska glad ändå om den kommer när den ska! Tecken på att kroppen mår bra!

Usch...nu lät jag nästan så där äckligt positiv... *asg*
    Nåja....det är inte optimalt med bebis nu om vi ska bygga hus själva....fast iofs så kan m2b ta ut 1 månad pappaledigt o jobba på huset medans jag tar hand om plutten o jobbar...sitter mest inne på kontoret o då kan man ju anpassa sitt jobb mkt mer efter barnets behov....

Ja är det inte helt galet vad tiden går fort?! Shit vi gifter oss om 15 dagar!!! *gulp*

Hur går det för er?! Ni brukar ju ha ÄL när jag har indianer!!
  • lanovia 08

Jodå här är det ÄL just nu idagarna. Mådde illa i förrgår som jag brukar göra vid ÄL. Det konstiga är att jag bara mått illa en dag den här gången, de förra månaderna har det varit i flera dar. Men jag klagar inte om jag slipper det.
    Men som sagt just nu ÄL och hopp om att det tar sig denna gång. 7e gången gillt heter det ju eller hur???
    Om några dar laddar jag bössorna och lägger mig i bakhåll redo att skjuta alla förbenade indianer.

• lanovia 08

Förresten tror jag det är bra att försöka vara äckligt positiv ibland. Kan ju hjälpa än att hålla humöret uppe. Bättre det än att fastna i ett denna gång måste det ta sig tänkande som man lätt hamnar i.

• Ankan80

Har inte Äl förrän den 13-14, men skall köra varannan dag hela månaden för säkerhets skull.... ;-D

• Ankan80

Tror jag var gravid förra månaden igen. Då jag hade extra lång cykel (39 dagar).
    Fick ju svaga plus fortfarande denna månaden som gick (innan denna mensen) Nu är det dock totalminus Så då har väl HCG-halten gått ner helt nu.

Det hjälper mig att tänka lite positivt iaf. Att det har blivit en gång så kan det bli fler. Hoppas på bättre äggkvalle denna gången bara

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2008-12-05 10:42:35 följande:

Förresten tror jag det är bra att försöka vara äckligt positiv ibland. Kan ju hjälpa än att hålla humöret uppe. Bättre det än att fastna i ett denna gång måste det ta sig tänkande som man lätt hamnar i.
    Visst är det så!
    Eg är man ju lite bedrövad....på något sätt så tar jag det mkt personligt att man inte är superfertil....man ska ju vara superfertil som kvinna.....nästan som om jag inte skulle kunna få barn själv så är man en sämre person.....knasigt att tänka så....vet ju att det är helt fel o att det är många som det tar tid för innan de blir gravida......men för MIG ska det ju gå FORT!!!! någon som känner igen sig?!

Håller tummen för att det är 7:e gången som är gången som det tar sig!!
  • Ninnispinnis

OM jag känner igen mig?! Man har ju fått inpräntat att det är en naturlig instinkt att fortplanta sig, och att det är den naturligaste sak i världen... Så visst känns det som att lite av kvinnligheten sitter i fertiliteten... Men det är ju så klart inte så!

Känner precis igen mig i att jag vet att genomsnittet är 5-7 månader, men JAG ska ju naturligtvis bli gravid direkt, JAG tillhör ju inte genomsnittet... Min mamma är uppenbarligen superfertil, så då har jag ju liksom trott att jag också ska vara det. Men det är ju fler personer och faktorer som spelar in... Jaja, ÄL på gång, så jag hoppas på 4:e gången gillt!

ingenjörsbruden skrev 2008-12-05 11:16:08 följande:
    lanovia 08 skrev 2008-12-05 10:42:35 följande:
    Visst är det så! Eg är man ju lite bedrövad....på något sätt så tar jag det mkt personligt att man inte är superfertil....man ska ju vara superfertil som kvinna.....nästan som om jag inte skulle kunna få barn själv så är man en sämre person.....knasigt att tänka så....vet ju att det är helt fel o att det är många som det tar tid för innan de blir gravida......men för MIG ska det ju gå FORT!!!! någon som känner igen sig?! Håller tummen för att det är 7:e gången som är gången som det tar sig!!
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4