• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • lanovia 08

Grattis Lali! Tror du har en poäng i att man inte får låta bebislängtan få för stort focus. Men det är svårt.

Jag och min man pratade häromdan angående mina funderingar på att köpa ÄLtest för att se om ÄL är igång. Vi kom fram till att vänta. Vi har ju inte försökt onaturligt länge, är nu snart inne på vårt sjundeförsök. Med tanke på hur regelbunden min mens är så borde ju ÄL vara igång...???
    Och skulle den inte vara det så gör nog inget något åt det förrän vi har försökt i ett år. Alltså fortsätter vi som vi börjat, har sex när lusten faller på. Vilket oftast blir ca varannan dag. Ibland oftare, ibland går det 2 dar emellan. Men vi har ingen stress, visst vi vill ha barn. Men jag är 28 o han 26. Det är ju egentligen ingen panik på taket om det skulle ta ytterligare några månader innan det klaffar.

Hmmm... undrar hur många dar jag klarar hålla uppe det här lugnet.

• Lali2008

Tack så mycket!
    Och lanovia, tycker du har helt rätt inställning och beundrar ditt lugn. Själv har jag nu istället börjat sitssa över potentiellt missfall. Att jag aldrig bara kan vara nöjd för stunden...

• lanovia 08

haha, det är det lugnet jag försöker hålla ialla fall. Det går inte alltid så bra. Egentligen vill jag ju bara att det skall fungera NU. Men som sagt det är ju ingen stress, när det väl klaffar får vi ju vara föräldrar resten av livet.

• blivandefrularsed

Grattis Lali, vad underbart!!! Hur mår du? Några gravsymptom? Som illamående eller cravings?? Grattis, grattis Det sprider verkligen hopp!!

Passionsblomman - Man kissar på stickor när monitorn ber en att göra det. Varje dag från och med mensens första dag sätter man på den vid samma tidpunkt (inom ett sextimmarsintervall (mitt är mellan kvart över fem på morgonen och kvart över elva på förmiddagen för om man ska testa sig ska det vara med morgonurinen)) och monitorn visar om du ska testa eller inte. Första dagen jag testade var på dag 6 och har gjort det varje dag sen dess. Det blir en del av morgonrutinen och man får inte hoppa över en dag för då funkar den inte. Sen när man använt den ett tag kommer den att lära sig min cykel och jag kommer kanske börja använda stickorna senare i min cykel (eftersom jag har långa och oregelbundna).

Gå gärna in på clearblues hemsida och läs om den.

• junikul08

Vilken är den bästa boken om graviditet och barn?

Idag har vi bestämt att jag ska sluta med p-piller och börja försöka när mensen kommit igång igen... iiiihhh... känns stort :)

• trollet79

junikul08, jag tycker att det bästa man kan läsa om graviditet och barn finns i gravidtidningarna som finns i affärerna nu

Där finns det så mycket roligt att läsa och man kan följa fostret/ bebisen utveckling vecka för vecka och sen får man mycket tips

Lycka till när ni satt igång

• blivandefrularsed

spännande junikul08! Lycka till!

• Ninnispinnis

Spännande, ingenjören!

Jag har varit ensam hemma i helgen och legat sjuk... Iofs bra att jag är sjuk nu när jag är ensam så det inte påverkar någon annan Mannen kommer hem på onsdag, och jag borde ha ÄL torsdag-lördag någonting, så det passar ju bra! Mina föräldrar kommer nästa helg, men de kommer att sova djupt i gästrummet

Nyfiken på hur de ha gått för er andra med BIM i helgen?

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4