• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • lanovia 08

De symptomen är så klart olika för alla. Jag har inte ont i brösten vid ÄL men däremot under mens (skrev det lite luddigt).

Men det jag menar är att jag har fått massa symptom som jag inte hade medans jag åt ppiller. Vilket för mig har tytt på att ÄL och hormonspökena kommit igång. Men så kanske inte alls behöver vara fallet.
    Vart har våran barnmorska tagit vägen förresten? Behöver hjälp i förvirringen.

Ankan80 skrev 2008-11-24 11:59:59 följande:
    Men om man inte skulle ha ont i brösten. Har man ingen ÄL då?För hos mig går det i vågor. Är i en period nu när jag har det....
  • Ankan80

Hehe..ok

lanovia 08 skrev 2008-11-24 12:53:13 följande:

De symptomen är så klart olika för alla. Jag har inte ont i brösten vid ÄL men däremot under mens (skrev det lite luddigt).Men det jag menar är att jag har fått massa symptom som jag inte hade medans jag åt ppiller. Vilket för mig har tytt på att ÄL och hormonspökena kommit igång. Men så kanske inte alls behöver vara fallet. Vart har våran barnmorska tagit vägen förresten? Behöver hjälp i förvirringen.
    Jag är på BIM-2 i alla fall. Skall leka med ett test i eftermiddag. (testlagrets)
  • Hvidbrud

Väntar tålmodigt på Indianerna i dalen... Vet ingenting om hur jag står i cyklis eftr mf i oktober. Men hade ÄL syptom för typ 15-17 dagar sedan (ja, vi lekte kaniner i ett par dagar!). Käns som om det var evigheter sedan! Visst lockar tanken att testa redan nu, men samtidigt vill jag inte med tanke på hur ledsen jag blev sist, om jag hade väntat de där 10 dagarna som jag gick över mensen, så hade det kanske inte änts som en så stor förlust?
    Vi ska ha en långhelg ledigt tillsammans och bara se vad som händer- då är det nog mysiast om jag inte vet om jag är gravid.

• FruLjungberg

Jag e kanske gravid igen :) förhoppninsgvis.. mensen e sen tre dagar å inte en skymt av den hade lite mensvärk dagen för BIM men d försvann..så ska köpa ett test ida efter plugget tänkte jag... Fick missfall för en månad sen alla HCG hormoner e borta så hoppas det inte är missfallet som gr min mens e sen. den brukar alltid komma månaden efter trots sena missfall.

• lanovia 08

Ore, så inte ditt svar förrän idag, hade lyckats smita undan bland allt annat. Hoppas du har rätt, tycker det borde vara som du säger med att ÄL är igång när kroppen svarar så tydligt. Men funderar på att köpa ÄL test denna månad bara för att säkert se.

FruLjungberg jag håller tummarna för att det är en bebis denna gång som vill stanna.

Hvidbrud, hoppas hoppas!

• Äjdjäj

Ankan- jag är också på BIM -2 idag....jag är skitnervös! Jag hoppas så att det blir 5:e (ruvningen) gången gillt!

Jag håller tummarna för Hvidbrud, fruljungberg och ankan!!!

• Ankan80

Jag testade igår med testlagrets och får fortfarande det här tunna svaga strecket. Det är så man ser det. Behöver inte vinkla det. Tycker inte om det. Vill ha antingen eller.

Får väl testa med ett CB digital på BIM +2 så får vi se.

Håller tummarna för oss alla!!!

• Ankan80

Läste detta på fl om sk spökstreck och det låter ju väldigt logiskt

"Smala streck kan vara färgrester.

Det är lixom en "remsa" på stickan som ska färgas blå när man är gravid. Ibland fastnar det istället färg i kanten till denna osynliga remsa så det ser ut som ett smalt streck. Det är inte positivt utan en variant på spökstreck.

Dock ska man inte blanda ihop detta med att alla lodräta streck, både ett positivt teststreck och kontrollstrecket så gott som alltid är starkare i färgen åt vänster och bleknar åt höger.

Det smala spökstrecket har dock inget åt höger eller bara en grå skugga. "

• trollet79

Ankan80, jag tycker att du ska köpa ett CB test på en gång och testa dig, dem kan man testa med några dagar innan BIM och se resultat, så är du gravid kommer det förmodligen ge ett resultat redan nu

Jag testade mig med några billiga test när jag var gravid och fick utslag på BIM -4 och då blev det ett svagt svagt streck

Lycka till

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4