• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • Hvidbrud

Grattis!! Lycka till!

Maciebrud skrev 2008-11-20 14:37:01 följande:
    Jag plussade efter bröllopsresan! Det var visst lite sol och avslappning som behövdes=)
    Ninnis: Det sägs ju att det "smittar" med b¨bisar, så gosa så mycket du bara kan mad den nya, så ska du se att du får en helt gen snart!
  • Ninnispinnis

Jag hoppas det! En väninna har precis plussat (andra barnet), så jag har bett henne skicka lite "baciller" till mig

Hvidbrud skrev 2008-11-20 15:53:27 följande:
    Grattis!! Lycka till!
    Ninnis: Det sägs ju att det "smittar" med b¨bisar, så gosa så mycket du bara kan mad den nya, så ska du se att du får en helt gen snart!
  • Bride in England

Vad tycker ni jag ska gora? Det ar sa att vi kan egentligen inte borja forsoka forran om 6 manader for det ar sa lange jag maste ha jobbat pa mitt jobb for att fa betald mammaledighet. Annars far man minimi-pengar fran staten, ca 5000 kr i manaden (racker inte langt i England )

Vi aker pa smekmanad pa sondag tva veckor och jag kommer att ha ÄL da. Vill SA garna forsoka fa en honeymoon baby!! Men det blir VALDIGT svart ekonomiskt om det hander. Vet inte ens om vi klarar det. Men pa nagot satt skulle det nog ga!

Eftersom det verkar ta sa vansinnigt lang tid for manga att bli gravida, borde vi borja forsoka nu?! IFALL det blir sa att jag blir gravid innan 6 manader sa kommer det ju att vara en san STOR lycka att vi kanske klarar oss pa nagot satt anda (jag har mojlighet att spara en del av min lon tills BF tex).

Jag och min man ar bada saaaaa sugna nu, det enda som stoppar oss ar pengar

Vad tycks?

• Bride in England

Ska tillagga att jag ar 29, han 31.

• Ankan80

Men kan du inte jobba och vara gravid samtidigt? Eller, fattar nog inte
    Det tar ju nio månader i ugnen.

• Ore

Hur länge måste du ha jobbat för att få betald mammaledighet? Det dröjer ju nio månader innan de kommer, och beroende på vilket jobb du har kommer du ju kunna jobba ett bra tag in i graviditeten.

Genomsnittet är ju att det tar någonstans 5-7 månader att bli gravid... Men man kan ju bli det på första försöket också...

Jag skulle nog inte väntat, faktiskt... Men det är svårt att säga utan att veta mer om er ekonomi. Att få barn är nog tillräckligt jobbigt för ens förhållande (ett tag), utan ekonomiska bekymmer...

• Bride in England

Jag skulle nog varit tydligare Jag maste i princip ha jobbat har i 15 manader vid BF.

Vi borde nog satta oss ner o kolla ekonomin ordentligt antar jag for att se hur mojligt det ar... Men det kanns bara sa pissigt att vi inte ens kan fa forsoka, nu nar vi ska pa smekmanad o allt!

• Ore

Ok. Har ni någon chans att klara det ekonomiskt, så tycker jag att ni kan börja... Annars kanske det inte är helt förskräckligt att vänta ett halvår. Fast visst kommer det kännas surt då om du inte blir gravid direkt, men sådant vet man ju inte på förhand...

• MulleNuh

Grattis till ditt plus! Va roligt!

Min syrra ligger nu på sjukan och blir igångsatt.. Så hon har väl sin bebbe i natt.. Hoppas det går bra..

• Bride in England

Ja det ar sant. Det ar ovissheten som gor det omojligt att bestamma egentligen. Men en annan sak jag tankte pa ar att man aldrig ens vet om jag far behalla mitt jobb salange nu med alla nedgangar. Och da har vi vantat forgaves. A vad svart. Jag vet iallafall att jag vill ha barn sa mycket att jag kommer att angra mig BITTERT om det visar sig att vi vantat for lange.

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4