Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Glömde ju gratta Maciebrud! GRATTIS!
Jag blev också "moster" igår, då min mans syster födde en underbar liten kille! Tur att det finns flera goa barn i min närhet som jag ka´n gosa med tills det blir vår tur
Bride in England, jag hade nog räknat efter lite först så att det inte blir katastrofalt om det sker. Om ni tror ni fixar det utan att leve på bristningsgränsen, så kör! Som sagt, det kan lika gärna ta en månad som ett år... Lycka till oavsett!
Hur går det för er andra? Själv tänker jag unna mig och mitt indianläger en god middag och ett riktigt gott vin tillsammans med mannen ikväll
Jag marker att svaren i den har traden skiljer sig fran rad man far av folk som inte har forsokt eller forsoker fa barn. Jag diskuterade med mannen igar men han tycker det ar synd om vi ska kasta bort den betalda mammapenningen pa 5 manader bara for att vi inte kan vanta nagra manader. Han har ju ratt, fornuftigt sett. Men kanslomassigt kanns det helkasst att behova vanta pa att ens borja forsoka - nar man vet hur lang tid det kan ta Jobbigt.
Stort lycka till till alla er som kampar pa, och jag haller tummar o tar for att ni alla ska plussa inom kort!!
Grattis Ninnispinnis och Maciebrud!
Ninnispinnis - ja det ar det jag vill gora men mannen star stenhart fast vid att vi borde vanta sa det blir val sa... Men hur perfekt hade tva veckor i Maldiverna varit annars for att borja forsoka lite smatt!
Nä, det är klart. Jag tror nog jag hade väntat faktiskt.
Det är ju inte så lång tid det handlar om och pengar är ju rätt trevligt att få.
Bride in England skrev 2008-11-21 11:33:38 följande:
Bride in England skrev 2008-11-21 11:39:06 följande:
Grattis alla mostrar och dylikt! Känns som att det inte bara är i min omgivning det är babyyra, titt som tätt får man höra nån som är gravid! Försöker själv gosa så mycket jag kan med kompisens fyramånaders sötunge
Bride in England skrev 2008-11-21 11:39:06 följande:
Det tog oss ganska exakt ett år innan det hände nåt. jag är bara i v.6 så lite hemligt än så länge. Jag har ett konstant smygande illamående men inget värre=) Ska till BM på måndag och prata lite. Jag skulle inte alls ha ÄL på bröllopsresan så det gör det extra roligt att det blev så iaf.
Glöm inte sluta med p-piller ett år innan ni planerar bli gravida bara.
Och till Bride in England. Tror man ofta blir gravid när man minst anar det så funkar det inte med ekonomin, vänta. Ni har ju något att se fram emot och tiden går fort!
Hej vill bara säga var inte rädda för ivf om det skulle krångla med att få till bäbis det är verkligen värt det
blivandefrularsed
Vi slutade oxå med p piller för att "få igång kroppen" o körde med avbrutet. För oss blev det iaf på en gång, när det var 9 veckor sen jag slutade med p piller var jag i v 9 såå.. ;)
Maciebrud
När jag ringde till min barnmorska o sa att jag var gravid, att det hade gått så fort o att jag blivit så förvånad för jag trodde att ju längre man ätit p piller dessto längre kunde det ta att bli med barn sa hon att det där är myt (hade ätit i 10 år).. Oftast går det snabbare om man ätit p piller innan sa hon.