• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • Brud juni 09

Tack!
    Ja, jag trivs väldigt bra med den, det är ju den enklaste varianten men man får väldigt bra koll på sin kropp och det gillar jag verkligen. Har du regelbunden M?
    Hur länge har ni försökt?

• passionsblomman

Hur mycket kostar en sån och vart ska man köpa den? Apoteket eller?

Brud juni 09 skrev 2008-11-27 14:58:44 följande:

Tack!Ja, jag trivs väldigt bra med den, det är ju den enklaste varianten men man får väldigt bra koll på sin kropp och det gillar jag verkligen. Har du regelbunden M?Hur länge har ni försökt?
  • blivandefrularsed
    passionsblomman skrev 2008-11-27 16:38:01 följande:
    Hur mycket kostar en sån och vart ska man köpa den? Apoteket eller?Brud juni 09 skrev 2008-11-27 14:58:44 följande:
    Jag har en fertilitetsmonitor som jag börjat med denna cykel. Den är från Clearblue clearblue.se/ovulation_fam.php
    Väldigt enkel att använda och den visar låg, hög och maximal fertilitet. Vid låg är nivån av fertilitetshormonerna låga. Vid hög ökar östrogennivån och ÄL är pågång (inom några dagar och man bör då "ligga i lite"). När LH-nivån ökar håller ett ägg på att lossna och fertiliteten är maximal.

Har precis börjat med den och idag visade den hög fertilitet så i helgen blir det mer än bara mys

Har lånat den av en kompis så jag vet inte vad den kostar men runt 1500 tror jag. Ett paket stickor kostar 300 och då är det 20 stickor. Vid en normalcykel används 10 men jag som har lång har snart använt alla 20.
  • passionsblomman

För mig och mitt oregelbndna jag, går det åt så många stickor hela tiden, så detta måste bli billigare1 Håller man på och kissar på den där grejen också eller hur gör man?

blivandefrularsed skrev 2008-11-27 17:52:51 följande:
    Jag har en fertilitetsmonitor som jag börjat med denna cykel. Den är från Clearblue clearblue.se/ovulation_fam.phpVäldigt enkel att använda och den visar låg, hög och maximal fertilitet. Vid låg är nivån av fertilitetshormonerna låga. Vid hög ökar östrogennivån och ÄL är pågång (inom några dagar och man bör då "ligga i lite"). När LH-nivån ökar håller ett ägg på att lossna och fertiliteten är maximal.Har precis börjat med den och idag visade den hög fertilitet så i helgen blir det mer än bara mys Har lånat den av en kompis så jag vet inte vad den kostar men runt 1500 tror jag. Ett paket stickor kostar 300 och då är det 20 stickor. Vid en normalcykel används 10 men jag som har lång har snart använt alla 20.
  • Maciebrud
    Ore skrev 2008-11-27 13:37:57 följande:
    Och även om jag kan förstå hur du tänker, så tycker jag det är fel att tänka så. Om man inte blir gravid, trots att man försöker allt... Är det inte meningen då? Är det ingen idé att kämpa om man inte blir gravid naturligt? Jag är helt övertygad om att du inte menar det så, men jag vet att en sådan kommentar som "om det är meningen så blir det" kan såra otroligt mycket om det är någon som har väldigt svårt att bli gravid.
    Det var verkligen inte så jag menade. Vi hade problem att bli med barn och det går en åt huvudet på nåt sätt. När jag väl släppte allt och slappnade av utan en tanke på ifall det var "dags" eller inte DÅ bev jag gravid med det bums. Jag tror man spänner sig och vill för mycket. och sen när man inte ens försöker längre och nästan gett upp då händer det, så försök njuta lite tjejer=)
  • Ankan80

Ja, den är väl rätt så regelbunden, men var 4:e gång ungefär så brukar den dröja över en vecka ungefär.

Detta var tredje försöket så det är ju ingen lång tid vi försökt

Brud juni 09 skrev 2008-11-27 14:58:44 följande:

Tack!Ja, jag trivs väldigt bra med den, det är ju den enklaste varianten men man får väldigt bra koll på sin kropp och det gillar jag verkligen. Har du regelbunden M?Hur länge har ni försökt?
  • Lali2008

Hej igen alla, var ett tag sedan jag var inne eftersom jag bestämt mig för att bebisverkstaden inte fick ta all fokus (och för att jag sneglat lite på familjeliv istället...) Så plötsligt imorse, på BIM-2, ett stort +!!! Tredje försöket med ÄL-stickor. Kanske kan det sprida lite hopp.

• Brud juni 09

Grattis Lali! Vad roligt!

Ankan80 - Den jag använder heter Pearly. Jag har köpt min över nätet i Norge på www.buenaventura.no Den kostar ca 3000,- tror jag.

Pearly mäter temperaturen i munnen varje morgon. Man har låg temperatur från mens till ÄL och sedan hög. Med den får man stenkoll på cykeln.

Vad är förresten BIM som så många skriver här inne?

• Miafiahallonfjärt

Beräknad icke-mens

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4