• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • Miafiahallonfjärt

Åh lyllos dig som iaf har generna.. Här är de inga tvillingar i några släktled så det är nog lite orealiskt... Tyvärr

• Esonda

även om man inte har det i familjen så kan det ju hända ändå.. så du ska absolut inte ge upp hoppet

• Miafiahallonfjärt

Kanske bra biverkning av att bli gravid med preventivmedel? :P

Nej nu ska ja gå till ungdomsmottagningen och ta reda på hur de ligger till!
    KRAM!

• lanovia 08

Jag vill ha 2, min man vill ha 3. Jag brukar säga till honom att han får minsann nöja sig med att jag skall trycka ut barn två gånger åt honom. Skulle det då bli tvilingar nån av gångerna så får han tre, annars får han nöja sig med två. En bra kompromiss tycker jag.

"Risken" för tvillingar tror jag är stor. Både jag och han har det i våra föräldrars generation (min pappa och hans moster o morbror). Tvillingar har jag alltid "fascinerats" av. (det där lät konstigt men hoppas ni förstår). Men sedan skrämmer tannken på att få det själv. Blir ju välidgt mycket jobb på en gång.

• Ankan80

Ja, det är en barndomsdröm med tvillingar
    Beror nog mest på att jag själv skulle velat ha en tvilling

Min pappas morfar var tvilling, men tror jag kommit fram till att jag inte har chansen....:-P

• lanovia 08

Precis det är nog en vanlig flickdröm, precis som bröllop, att få ha en tvilling.

• blivandefrularsed
    Miafiahallonfjärt skrev 2008-12-11 15:23:28 följande:
    Kanske bra biverkning av att bli gravid med preventivmedel? :PNej nu ska ja gå till ungdomsmottagningen och ta reda på hur de ligger till!KRAM!
    Så nyfiken på hur det gick....
  • Emmet99
    Ankan80 skrev 2008-12-11 08:37:01 följande:
    Nä, det är rätt att din kropp bildar antikroppar. Men det är nästa gång du blir gravid som fostret kan stötas bort....typ...
    men jag har ju varit gravid ett par gånger redan. =/ Gäller det för resten av livet sen?

Vi vill gärna ha 3 barn=) Min kille är övertygad om att första barnet blir en kille eftersom det har varit så i hans familj i 400 år. (helt vansinnigt, vad är oddsen för det? Men sant) Därför tycker jag det vore kul att få en tjej först för att reta honom lite, haha! Speciellt som jag hade en elak storebror med..

Ahrgh, miafia du måste skriva och berätta hur det gick snart!!! =)
  • Miafiahallonfjärt

Testet var negativt så nu har jag gjort mitt första gravtest också.. Kändes dock lite som en besvikelse.. Så nu ska vi börja träna bort den där kulan istället.. Börjar bra med att sätta i sig 5 st skorpor när man kom hem

• Esonda

Miafia: Åh vad synd, vet hur det känns man vill verkligen att det ska vara posetivt.. Men skorpor är ju nyttigare än bakelser

Emmet: Det hade nog retat en hel del på han haha... Så är det i våran familj med, alltid pojkar!

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4