• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • muggles

Välkommen hem Lappis! Var skidåkningen bra också?

Ore: Piggelin hann före men jag ses gärna 17-18! Vad jag vet är jag inte uppbokad (det ringer ingen klocka iaf). Kul!

Nä nu måste jag beställa dagiskort...

• Fru E

Lappis-valkomen tillbaka . Later som att er resa var toppen! Skont att ladda upp sina batterier lite. Vad ar ert nasta steg i processen?

Mrs B-hoppas ni far reda pa provsvaren snart sa ni kan fa ratt hjalp

BS-skumt med blodningen men kan vara som du sager att kortisonsprutan stallt till det lite. Om det var nagon infektion eller sa sa borde du markt det vid det har laget kanns det som....

Har kom tanten i fredags ca dag 30 sa skont att ha en lagom lang cykel igen om man nu ska vara glad for att fa tanten . Far se nar gyn kommer tillbaka till jobbet och kan kolla pa provsvaren....lite nyfiken pa vad de visar....
    Borjar mer och mer luta at Kokos teori om att kroppen kan behova lite extra progesteron for att agget ska fasta battre. Men vet inte riktigt hur jag ska framfora det till gyn for att fa testa.....

• viktualia

och förresten... jag tänkte nog *darrar* skärpa mig lite.... idag blev det skott i råttan (dag 12 om jag räknat rätt) och med lite fortsatt jullovssexande så kanske detta kan kvala in som ett hyfsat vettigt försök sen...

• Fru E

Vickan-har maken din koll pa var i cykeln du ar, alltsa nar han ska ta lite extra initiativ eller ar det du som tar tag i det hela?

• viktualia

näpp han har ingen som helst koll och jag ids inte berätta heller... han får fråga... han tog initiativet men troligen utan att ha en aning om träffsäkerheten i det hela... han var nog bara sugen..

• Izzie

Tittar in en snabbis...

Välkommen hem Lappis! Vad härligt att veckan varit bra. Det var ni väl värda!

Mrs B - Hoppas ni piggar på er nu allihop och att Maltes ett-årsdag blir mysig!

Piggis - Tack för grattishälsningen!
    Låter som ni hade en lyckad fest!
    Så du är inte gift ännu alltså? (man är så van att folk är gifta när man hittat varandra härinne )Har ni några planer på när det kommer att bli då?

Muggles - Dagiskort? Är det små foton du menar?

• Lapinette

mugglan - skidåkningen var jättebra men allra bäst dagen vi hade i Sestriere där det var otroligt mycket snö och inga köer.

• Lapinette

Det enda jag har hunnit läsa "so far" är:

Telis - ska berätta om den inställda Parisresan på nästa brunch. Har ni bokat något datum?

nenne - fick jobbet! GRATTIS!!!!

BS - är sur på sin make (har dock inte läst anledningen än).

Sweetan - flyger hem til USA.

• Izzie

Sweet - Hoppas ni får en bra hemresa! Förstår att du längtar hem. Min svägerska (som oxå bor i USA) brukar vara helt slut de gånger hon ska åka hem. Det är så många att träffa varje gång. SJälvklart kul men väldigt uttröttande att ständigt vara på väg någonstans och att varje liten minut är planerad för. Dessutom är det ju alltid på "semestern" som de åker hit. Och de brukar bara ha 1-2 veckors sem/år...
    Hoppas att jag är i sthlm någon gång när du kommer hem så vi kan ses någongång. Annars åker jag i och för sig gärna tillbaka till NY!

Vickan - Spännande!

Här hemma är läget förkylt. Min förskylning är värre idag och mycket beror på att jag sov så dåligt. Visserligen självförvållat. Svärmor tog hand om M i fredags kväll så maken och jag gick på bio (Australia) och sen var vi barnfria hela natten, vilket innebar att vi sov extra länge. Var med andra ord oförskämt pigg igårkväll och kom i säng alldeles för sent...

Hann ändå med att sätta vår hushållsbudget för 2009 igårkväll. Insåg att livet kommer bli rätt mycket roligare att leva rent ekonomiskt när jag börjar jobba igen. Det är ju inte så långt kvar nu...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!