• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • _koko_

EA - Som du säger, bättre tidigt än sent, men bäst inte alls förstås.

BS - Åh, förstår verkligen att du är sur! Tycker som vickan att ni borde sätta er ner och prata igenom hur det ska funka när ni är där, så ni har förutsättningarna klara nästa gång ni åker.

nenne - Tror att du firade ordentligt på nyår, har jag rätt? Dina sms (som kom fram lååångt senare på natten) indikerade ett visst alkoholintag iaf. GRATTIS igen, är så himla glad för din skull!! Nu kan du ju verkligen inte bli gravid när du fått nytt jobb!

muggles - Tror som du att så länge jag mår illa är det nog lugnt, men det vore såklart ändå skönt att få se hjärtat. Men just nu håller jag på att ställa in mig på att inte hinna göra det. Just det, BS, Ultragyn på Odenplan har akuttider varje dag som inte kan bokas i förväg, det är därför det går att få tid med kort varsel där. Men nu efter ledigheterna verkar det som att alla behöver undersökas, eftersom det inte ens går att komma fram på telefon (de flesta gånger jag ringt har jag inte ens kommit fram till telefonkön...).

fruLlan - Hoppas ni kryar på er snart!!

Telis - Men vad dramatiskt ditt liv verkar vara just nu!

• _koko_

Just det, FruLlan frågade efter symptom förut, och då kom jag på att jag inte skrivit något om det här (tror jag? annars får ni scrolla ).

Några dagar innan bim började brösten kännas konstiga. Det gjorde inte ont i dem, men jag var väldigt medveten om dem hela tiden på något sätt. Jag fick även mycket flytningar. Det som fick mig att tro att det verkligen var nåt på g var att jag plötsligt förstod vad alla som pratar om när de sagt "det känns som att mensen kommer, men det gör den inte". Sen blev jag också svullen och rapig/gasig.

ÄL var sannolikt på lördagen eller söndagen (jag orkade ju inte testa den här månaden så jag vet inte säkert), och vi hade sex på onsdagen samt en stående(!) snabbis på lördag förmiddag (det var efter den gången jag fick träningsvärk).
    1½ vecka innan dog katten och helgen innan låg vi med magsjuka...
    Plötsligt händer det!

• fru AM

Koko: när är det ni åker? Har du försökt med Sophiahemmet - jag fick en tid samma dag där en gång hos en gyn som heter Nanna Persson ...

• BrudSommar2006

Ja här känns det också som om mensen ska komma fast det gör den inte, vilket är lustigt för jag känner aldrig när den kommer annars. Idag har jag ont igen. Fast jag är inte i närheten av någon eventuell BIM och har ju känt så här ett tag redan så jag gissar på något annat.

Vilken fin dag idag med sol och i det närmaste vindstilla! Jag har skickat ut Iris på tomten med sin pappa en stund.

• fru AM

BS: Låter konstigt! När kommer du tillbaka till Stockholm? Kanske läge att boka in ett gynbesök tills dess? Sophiahemmet? Kram!

• MSW

Idag känner jag mig piggare än igår, natten till trots! Var vaken 12, 3 (försökte stoppa i nappen, fördröjde det hela i 20 minuter), 4, 6 och sen steg vi upp vid 8.30ca.
    Nu sover han och har gjort i snart 1½h, vilket typ aldrig händer.. Se hur dagen fortlöper efter det.. I natt ska maken iaf ta natten!

Funderar på att sätta in hans säng i vårt sovrum, så att man inte behöver gå upp för att sätta i nappen, men vi får se hur vi ska gå till väga efter natten!

Bs: låter konstigt

Sonen vaken!

• fru AM

BS - funderar vidare: kan du ha en väldigt sen ÄL kanske? Brukar du känna av den?

• fru AM

Vi har den senaste veckan njutit av lyxen att ha en pötsligt morgontrött dotter. Livia vaknar mellan 9 och halv 11 på morgnarna just nu ...

Men det ändrar sig nog snart tillbaka ...

• muggles

BS: det låter inte som att maken din haft många rätt på senaste! Jag håller helt med dig, han borde ta initiativ själv och hjälpa till. Men kan du inte kommendera honom till kökstjänst mot att du tar Iris, el som nu, skicka ut honom med henne helt enkelt. Ge honom orders då om han nu vill att du ska "säga till". Bra att du ryter ifrån istället för att gå och tiga och lida iaf...

AM: grattis! Vi tycker vi har sovmorgon när Moa sover till halv åtta (vilket händer oftare och oftare). Tyvärr passade hon på att vakna 06 efter nyår (har inte hänt på länge nu), typiskt.

Nä nu är det ut på stan och jaga skidbyxor som gäller!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!