• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • _koko_

Ore - Skönt att du verkar cykla rakt iaf. Och passa på att festa ordentligt, man vet aldrig när det är slut på det! Jag går och suktar efter vitt vin mest hela tiden just nu, konstigt, för det brukar jag inte göra på vintern?! Det får bli lite bubbel på nyår, i små munnar så jag får njuta ordentligt.

BS - Conny är visst som vanligt nu på dagen, så jag vet inte alls vad som hände inatt?! Jag flyttade hans spjälsäng 90 grader så den står mot en annan vägg igårkväll, men det kan väl ändå inte utlösa en sån oro??? Jättekonstigt, men skönt att han inte verkar vara sjuk iaf.

Jag gjorde en jättesmart grej nyss. Bokade gravidyoga utan att tänka på att fakturan går till mitt jobb... Symptom??

• viktualia

Koko - fakturahistorien var ju fnissframkallande!!

Nenne - jävligt är bara förnamnet... *storkramarna*

Själv - ska jag strax bege mig hemåt. Har besök mormor en sväng och inser att det kan vara någon av de sista gångerna. Hon orkar bara umgås i ca 15 min, sen tröttnar hon.... och jag kan ju liksom inte åka hit 25 mil enkel resa för att träffa henne i mindre än en halvtimme... alltså: Lever hon nästa gång jag av nån annan anledning är i stan så svänger jag förbi, annars får det vara...

.... något som känns hemskt jobbigt.. men så är det... det känns som att jag börjat sörja min älskade mormor fast hon fortfarande lever... hon har alltid varit en centralfigur i min tillvaro så det här är verkligen skitjobbigt... men samtidigt.. tanter på 92 brukar inte ha nån strålande framtid....

... *vinkar till alla med stora och små sorger och glädjeämnen*

• Izzie

Nenne - Skickar en stor varm kram! Vilket tant-as. Oxå en j-vla dag att bjuda in sig själv. Jag tycker oxå ni gör rätt i att ta tillvara på alla chanser med insemination först. Hur långt har ni kommit i utredningen annars? Vilka test har gjorts?
    Och någon vit jul fick vi inte här vid vätterns södra del. Trist! M fick en pulka i julklapp som hon älskar. Vi har den inomhus på vardagsrumsmattan, hon sitter där jämt Hoppas det blir lite snö snart så hon får inviga den på riktigt!

Vänner - Låter som du haft en härlig jul! Förstår att det känns lite konstigt med din farmor. Det hade jag nog med tyckt om det var min farmor. Konstigt fast kul!
    Antar att eftersom det blir allt vanligare med skilsmässor och att man ofta har flera partners jämfört med hur det var förr, så förändras väl beteendet även hos de äldre. Förr var det ju vanligt att man var gift med en person, och dog den personen, var man ofta ensam sen. Jag tycker det är bra att det finns fler chanser i livet. Min mormor har levt ensam i snart 30 år. Det tycker jag verkar urtrist. Fast snacka om att jag skulle bli chockad om hon mot all förmodan skulle skaffa sig en "vän" nu

Ore - Instämmer med övriga. Klart du får deppa här! Det är ju tungt mentalt att skaffa barn. Även om allt skulle gå på räls så är det tungt mentalt. Jag tror att nästan alla innerst inne tror att de ska bli gravida direkt. Även om det finns hinder. Hoppet ligger liksom där och lurar. Efter ett par gånger börjar man inse att det kanske inte skulle gå så lätt som man tänkt sig och då kommer den berömda svackan. Tror de flesta av oss som inte lyckats på de två första gångerna hamnar där. Sen verkar det gå i vågor... Har egentligen inga råd att ge förutom att se till att hitta på lite annat kul vid sidan av. Det går inte att sluta tänka på det, för då är vi ju på "Den rosa elefanten-temat" - dvs det funkar inte. Men att ha lite annat att tänka på utöver barnkarusellen hjälper mentalt tycker jag. Men det är lättare sagt än gjort. kram!

Koko - Trist med illamåendet, hoppas det ger med sig snart. Vilken vecka är du i nu? 6-7?
    Fnissade lite åt yogan... När hade du tänkt berätta på jobbet?

BS - Hoppas det inte blir värre för dig med. Synd att tiden blir så uppskjuten, men blir symptomen värre får du väl söka akut. Kram!

Här är vi inne på dag två av förberedelserna inför det stora 1-årskalaset. Mamma o pappa var gulliga och tog hand om Matilda på dagen igår, så jag hann göra alla inköp. Det tog hela dagen att handla mat, fixa dryck på systemet, leta present till mamma (som oxå fyller på nyårsafton) och hitta lite dekorationskuliga saker. Idag väntar städningen, så jag borde verkligen inte sitta här. Men Matilda sover och jag var bara tvungen att ta en kort paus.

Tanten har anlänt lite lagom lämpligt, liksom en tung förkylning. Typiskt när man har mycket att göra, men det är ju som det är. Har tröstat mig med att vräka i mig allt godis som fanns i huset. Får ta tag i vikten igen efter jul.

Well, well. Bäst att sätta igång o damma!

Ses senare!

• Telemarkgrrl

Hej,

hoppas alla har haft en lugn och skön jul trots diverse sorger och besvikelser! En extra kram till Nenne som fick tantbesök på själva julafton, vi verkar cykla ihop den här gången för det fick jag med. Inte så jättekul. I övrigt så var min jul ... intressant ... i år. Grämer mig över Parisresan men sånt är livet, ibland dyker det upp saker som är viktigare än en Parisresa (även om det är svårt att tro ).

Just nu är det storstädning här hemma och matlagningen inför nyårsfesten imorgon. I år blir det lax- och löjromscheesecake, citronmarinerad oxfilé med rostad svartpeppar, rödvinssky och getost- och basilikamos, och så till dessert chokladfondant med halloncoulis. Klänningen är struken, champagnen står på kylning, Spotify-listan är ordnad och PS3:an är laddad med Singstar, i år får grannarna se till att ha öronproppar!

New Year 4

• muggles

koko: haha! Definitivt symptom! Ibland önskar man att man kunde deleta knapptryckningar... Apropå illamående - självförvållat MOAAHHAHAAA!

Nenne: det var ju en bra idé BS hade - som sagt, du är ju knappast arbetslös hela livet el hur?! Klart ni ska köra alla insemineringsförsök som ni får! Ivf verkar ju jobbigare rent allmänt med alla hormoner etc.

Moa är så gullig - går och trycker med pennor på sin mage. Vi tror att hon har sett min mamma sticka sig med sin insulinpenna (ser ut som en vanlig penna ung) och att hon härmar.

• _koko_

Hej Telis!!!! Verkar vara många här som har/haft det tufft över jul!!

izzie - Vår snälla eko-chef har lovat att hålla det för sig själv, så ingen fler på jobbet kommer att behöva veta. Pjuh.
    Har inte tänkt att berätta något på jobbet före v12, om jag nu inte fortsätter att svälla, för då kanske jag inte har något val.

Jag är i v5+2 idag, dvs v6. Hoppas på vul nästa vecka, men det är hopplöst att komma fram på telefon, verkar som att alla vill boka gynundersökningar nu...

• _koko_

telis - förresten, menyn låter MUMS!! Vi ska bort på middag, skönt. Slipper städa.

muggles - Barn är verkligen fantastiska!! Dags att börja tänka på vad ni säger nu kanske?

• muggles

Oj Telis vad du redan har förberett allt! *imponerad* Vad ska du göra imorgon - ligga på soffan?!

• muggles

koko: definitivt! Hon härmar ju allt hon kan... och snart börjar hon på dagis..

Vi ska också bort på middag (och övernattning tack och lov så vi slipper väcka Moa mitt i natten). Maken har dock handlat allt idag och imorgon bryner vi nog på oxfilén, sedan kör vi klart den i ugnen just-in-time. Vi ska köra plockmat till förrätt (perfa när man ska lägga barn ngn stans däri krokarna också), oxfilé med getost, hasselbackspotatis och sherrysås. Efterrätten ska värdparet fixa så det vet jag inte vad det blir, tror det lutade åt smördegsknyten med äpple och mandelmassa, lät gott. Det blir ju lite Ripasso, Roodeberg och äkta champagne också. I år kan man ju dricka rubbet (förra året ammade jag)! Jippieee!!!!

• muggles

Izzie: skönt att du fick hjälp av dina föräldrar med barnpassning - lät lite småtufft att fixa allt själv... Hur har det annars gått med det där Xtravaganza el vad det hette - har det gett några resultat?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!