• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • BrudSommar2006

Grattis Nenne! Vad kul, hoppas att ni firat ordentligt!

Mrs B, hur har det gått för er, blir också nyfiken?

Telis, vill du inte berätta vad som hände?

Alla verkar ha haft en trevlig nyårsafton i alla fall, vad bra! Vi hittade ett riktigt gott gratinerad hummer-recept, de andra åt oxfilé med någon mögelostsås, jag åt gös, sedan chokladfondanten.

• Fru E

Nenne-GRATTIS!!!!!! Va roligt!!! Nar borjar du och fick du lonen du ville ha??????

Mrs B-hur har det gatt for er??

Far nog pasta att jag ar lite trott idag aven om vi kom i sang vid tva relativt nyktra . Sitter och tar det lugt i soffan nu med maken, skont att ha nagra lediga dagar hemma med innan vi borjar jobba pa onsdag.

Tanten kommer vilken dag som helst och det enda positiva med det ar val att hon atminstone har vett att komma i hyfsad tid

• BrudSommar2006

Hm, jag har just bråkat med maken, vilket inte är så roligt när man sitter i ett litet hus med mina föräldrar men jag blir så arg så jag tror jag smäller av, han bara sitter på övervåningen i vårt sovrum hela dagarn och läser sin bok eller knattrar på sin dator. Jag vet att det inte är så lätt att vara en hel vecka i samma hus som sina svärföräldrar men han lagar ingen mat, hjälper inte till att duka, diska har han gjort en gång på hela veckan och då tycker man ju att han kan leka lite med Iris men det är då det lilla eftersom han sitter däruppe hela tiden utan det är jag som har henne och går jag undan så blir det mamma som tar henne. Visst, han gör vad han blir tillsagd men inte mer och att erbjuda sig ibland kunde ju vara trevligt. Eller så kanske man vill leka med sin dotter lite?? Sitter han mot all förmodan här nere så läser han sin bok i soffan och reser inte på sig i onödan eller så sitter han med näsan i datorn och då är ju Iris inte intresserad av att vara med honom utan hon går iväg och gör något annat och jag får springa efter... Du kan ju säga till mig säger han... Jävla karl, är det någon singel här som vill ha honom?! För det är likadant varje gång vi är här nere och jag blir arg varje gång så nu känner jag mest för att byta ut honom!!! Ursäkta, behövde skriva av mig!

• BrudSommar2006

Förresten, när jag ändå håller på, i alla fall jag hade föredragit om han inte hade gått ut och tänt på fyrverkeriet medan jag och mamma stod kvar inne och klädde på oss...

• BrudSommar2006

Nähepp, nu har jag hunnit lugna ner mig även om problematiken är kvar. Nu funderar jag på mitt ursprungliga problem istället, idag hade jag en blödning som fick mig att tänka att nu kommer mensen, och det på typ dag 21, jättekonstigt. Fast när jag gick och hämtade en binda så försvann det igen. Så skumt.

• fru AM

BS: säker på att ni inte slarvat i sänghalmen och att det var en nidblödning?

• viktualia

BS - ta ett rejält snack med maken och kom överens om hur ni ska hantera tillvaron när ni är i dina föräldrars stuga! *styrkekramar*

Själv fascineras jag över att samtliga mina ex numera är eller precis ska bli pappor... hm... varför är jag "sist"?

• BrudSommar2006

AM, nej säker är jag ju inte men det här är ju andra blödningen den här veckan i så fall, det kan väl inte vara normalt hursom? Har ju haft ont i magen till och från och allt känns verkligen inte som det ska även om jag inte har akut ont.

• Izzie

Nenne - Grattis!!! Vad glad jag blir för din skull! Det var du verkligen väl värd. Du ska se att turen vänder nu! Konstiga tider det företaget verkar ha att meddela sig på förresten

Tack för grattishälsningarna till Matilda!

Telis - Här är en nyfiken till... Du kan konsten med cliffhangers du

BS - Ja, det osade lite frustration i inläggen där... Kunde inte låta bli att fnissa lite åt fyrverkeri-grejen Nu när ni äntligen köpt smällare och allt...
    Hoppas att resten av vistelsen blir bättre och att dina konstiga blödningar slutar. Tycker absolut att du ska söka upp sjukvården när ni kommer hem. När åker ni hem?
    Det låter oxå som du och maken behöver ta ett snack, men kanske är det lättare att ta det på neutral mark? Stor kram iaf!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!