• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Piggelin1

Gott nytt år på er tjejer!

Nenne - superduperstort gratis till jobbet!!! Verkligen jättekul!! Är det i samma bransch som innan?

Izzie - grattis i efterskott till Matilda!

Malte & Mindre fyller väl nu precis i dagarna med?! Den 4 januari - kan det stämma, eller minns jag fel? det skilde väl bara några minuter på era barn?!

MrsB, huvaligen för magsjuka, hoppas ni kryar på er snart & att Malte piggar på sig lite lagom till sin ettårsdag.

EA, det var väl typ hundra år sen du skrev det, men vilken korkad kompis syrra som smittade ner bebisen Sanslöst ego & obetänksamt, rent ut sagt. Hoppas att h*n är på bättringsvägen nu. Vad gott att ni fick sålt biljetterna till Sthlm, men trist att resan blev inställd.

För vår del körde vi fest här hemma på nyår - nio vuxna, A samt en sexmånaders. Massor med god mat & riktigt livat - kom inte i säng förrän tjugo över tre. Aningen seg dagen efter, men det var det värt Det är så sällan vi ordnar fest nuförtiden! A vaknade till vid halvett-tiden & ville vara med, var superpigg & babblade som bara den - under vissa protester fick vi henne i säng igen en dryg timme senare. Hon tyckte det var spännande att vara med

Vickan - känner igen det du skrev om din mormor häromsistens. Min mormor är 96, Amanda & jag var nere & hälsade på henne i måndags. Hennes närminne har börjat bli dåligt, men man märker hur glad hon är i Amanda. Liksom du, så har min mormor & jag haft en väldigt nära relation i många år - ända sen jag var barn. Hon har typ tolv barnbarn & sexton barnbarnsbarn numera, så jag är så otroligt glad (& stolt!) över att hon gläds så mkt åt Amanda. Känner igen det där med att sörja redan innan hon är död - har samma tankar själv då & då. För 1½ år sen frågade jag henne om Åke & jag får ta hennes flicknamn när vi gifter oss så småningom - den glädjen hon visade då - vi grät & var så rörda båda två Då kändes det ännu mer rätt att ha frågat henne. Visserligen har jag inte fått riktigt hundra procent ok från mannen att vi verkligen ska köra på det namnet, men jag är på god väg

Jaha, det var säkert en hel massa till som jag skulle kommentera, men jag nöjer mig med detta...

Ja just det - Telis, jag är också nyfiken & jag kommer förmodligen att ha svårt att vara med på en brunch - men tar gärna emot ett mail

Ore, jag ses gärna när du är i Gbg! Är iofs inte helt hundra på att jag kan ännu, men ska absolut försöka sikta på det! Muggles, kan du?

• Mrs  B

Ore
    Blodproverna från Malte ska testas både på gluten och mjölkallergi, men de har inte kommit än tyvärr. Får väl hoppas på nästa vecka.

BS
    Ja, han har iaf slutat att kräkas, om man nu inte ger honom nappen direkt efter maten.
    Vet inte om det var en magsjuka jag åkte på eller om det var en matförgiftning, hur som är det bara jag som varit dålig. Imorse hade jag ont i magen igen men nu känner jag mig ok.

Nenne
    Ja, jag hade nog hoppats på en bättre start på det nya året, men men man får inte alltid som man vill här i livet tyvärr.

• MSW

Telis: här är också en som är nyfiken och inte kan gå på brunch!! Mail går bra hit också..

Inatt sov A 5 timmar i sträck!!!!! Sen försökte maken med flaskan, men det ville han inte ha.. vet inte varför riktigt, var mest bröstmjöl men lite utblandat med ersättning, vet inte om han märkte det.. Men jag hade juh ändå sovit i fem timmar så det kändes juh okey iaf! Hoppas bara att det händer någon mer gång..

• MSW

MrsB: ni får provsvaren måndag då eller? Eller är det inte "tillräckligt vanlig" dag?
    Skönt att han inte kräks iaf..
    Hoppas ni piggar på er!

• Mrs  B

Piggis

Jo, det stämmer att det snart är 1 års kalas här och hos Mindre, men den 5 januari är det rätta datumet (Trettonafton)

Vi skulle haft kalas idag men eftersom vi inte visste hur det blev med Malte igår så har vi skjutit fram kalaset till på tisdag (Trettondagen).

• Mrs  B

MSW
    Vet inte när provsvaren kommer. Ska ringa nästa vecka för att boka en telefontid framöver. Men annars hoppas jag att de hör av sig till oss när de får resultaten.

• BrudSommar2006

Mrs B, när Iris varit magsjuk så har vi fått rådet att försöka ta bort nappflaskan eftersom sugreflexen framkallar illamående, kanske kan vara något sånt med nappen? Inte för att vi skulle kunna ta bort nappflaskan från Iris, när hon är sjuk behöver hon ju den extra mycket...

I morse blödde jag igen men ingenting sedan dess. Det här är faktiskt som innan mens förra gången har jag kommit på, när det började och slutade i fyra dagar innan, bara det att då började det strula på dag 28, den här gången började det på dag 22. Får väl se när/om mensen kommer igång på riktigt, är ju bara på dag 25 idag, men jag börjar undra om inte den där kortisonsprutan kan ha ställt till med strul, man kunde nämligen få en mellanblödning av den men jag uppfattade det som att det var i en cykel bara som det kunde hända, inte varje månad. Fast har det väl börjat strula så kanske det fortsätter? Får se om jag väntar till min gyntid jag redan har eller hur det blir, det beror väl på när mensen kommer. Har jag inte blivit dålig än så borde det väl inte vara så akut.

Imorgon åker vi hem, det känns lite sorgligt, det är så mysigt här nere. Samtidigt ska det bli skönt att få sova i min egen säng, fryser så när jag går och lägger mig här och då är det ändå inte särskilt kallt inne så jag vet inte varför, det kanske drar, men jag har sovit med två täcken, en filt och faktiskt tom mössa de sista nätterna, i alla fall i början och tagit av mig efter ett par timmar.

• BrudSommar2006

Sweet, hoppas att ni haft det bra på er semester, gick det bra att flyga hit?

EA, nu när det hänt mig också så förstår jag verkligen hur irriterande det är när mensen aldrig kommer igång och man inte vet vad som är fel men du har väl i alla fall varit och kollat dig och vet att det inte är något direkt fel?

Hej FruLlan, hur mår du?

Två ettåringar på gång, vad spännande, jag minns när Iris blev ettåring, kort därefter bestämde hon sig för att sluta amma och sedan kom friheten! Fast för de här två ettåringarna är ju inte amningen något problem vet jag ju.

Farmor har visst halvt om halvt gett upp på sjukhuset, hon kniper ihop munnen efter bara några tuggor och vill liksom inte riktigt bli bättre så hon har fått näring på dropp. Fast idag sade hon visst några ord och verkade lite piggare, får se när jag kan komma dit och träffa henne, mina föräldrar ska åka förbi sjukhuset på väg hem imorgon.

• viktualia

BS - tungt med gamla skröpliga närstående damer... hm.. borde nog ringa mormorskruttis imorgon...

• Lapinette

Hello ladies,

Är nu tillbaka från ett vitt och soligt alperna . Denna vecka var otroligt välbehövlig och det enda mörka molnet var den där blödningen som började dagen innan vi åkte och som höll i sig i 5-6 dagar. Inte mycket blod men lite drippelidropp varje dag. Skitskumt! Nåja, nu är det över och jag ska ringa CvL i veckan (de har julstängt).

Annars har jag inte alls läst ikapp.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!