• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Liten med Mindre

Zozo - vår bvc rekommenderade runt 4 månader - eller när barnet börjar visa intresse för sånt som du stoppar i dig/äta med sked. Annars är väl rekommendationen 6 månader. (BVC menade att de tyckte det var viktigt att inte "missa tåget" när bebisen tyckte det verkade intressant.)

MrsB, min orgasmkaka blev gigantisk och räckte länge (små bitar för den var så hög. Fast blir den guckig av glasyr som nennes så kanske den räcker längre ändå, min blev lite för torr.)

Muggles - fick inte Conny ett djurtema-rum också? Koko kanske har fler bra tips?

Vi får inte direkt ihop något tema i Mindres rum, kanske för att det även innehåller våra bokhyllor och mina garderober?? OCh för att vi inte vet var vi ska göra av den gigantiska kartongen med ärvda och avlagda kläder. Vill ju inte göra oss av med dem om det blir en minsting någon gång framöver. (Ja, vi ska börja hålla lite bättre koll på cykeln för att inte missa chansen... )

Sen lockar det ju inte så mycket att inreda fint och sen flytta till ett ev drömhus. Hoppas marknaden kommer igång igen efter juluppehållet. Har blivit riktigt sugen på att flytta och få inreda nu. (Även vi har varit en sväng på IKEA utan att maken dog. )

FruLlis - hur går det för din lilla mage nu då? Eller var den förresten stor från början denna gång? Sköna choklad-cravings eller bara frukt o grönt?

Vickan - heja dig som tajmade snyggt denna månat.

Sweet - hoppas att resan hem gått fint!

Nu ska jag njuta av en egen kväll hemma, lystna till tjattret från spjälsängen och äta lite mer glass innan vardagen och nya löften om bättring tar fart.

• Fru FruLLan

hejsan favvo tjejerna

GRATTIS på födelsedagen till mindre och Malte!!!! 1 år redan vad fort tiden går! Och vad skönt att höra att Malte verkar må litebättre! Hoppas att mjölkfri diet löser alla problem.

Träffade en från gamla mamma gruppen idag vars dotter lever på en diet av ris, potatis, fisk och kyckling och INGET mer! Stackars tjej. Men hon tuggade i sig det torra riset och fisken och var så glad....
    Hon håller också på att undersökas för vad det är som orsakat hennes månadslånga diareer. Jobbigt att det verkar vara så valigt med magproblem.

Välkommen hem Lappis och vad härligt att ni verkar ha haft en skön semester trots en envis blödning. Hade du ont också elelr var det "bara" en blödning? Hoppas du får svar från CvL.

Mugglan: vad duktig Moa verkar vara på så mycket! Kul! Borren är en hejare på att gå upp för trappor men ner går det inte lika bra.

Zozo: kul att se dig, det var ett tag sedan! Jobbigt att lill tjejen börjat sova sämre Hoppas det går över igen snart.

Vi är på bättreingsvägen här hemma från vår super förkylning. Jag hade kroniskt ont i huvudet i över 2 veckor. En super värk som bara lindrades något av alvedon, den släppte aldrig. Skitjobbigt. MEN nu har den äntligen släppt HURRA!!!!! Även hostan och resten av allt är på bättreingsvägen. Snorigt som attan förståss... men men bättre är ju kanon bra!!!!!

Mindre: Vilket underbart härligt inlägg!!!!! Blöev glad bara av att läsa det: Det låter som ni haft en kanon jul och nyår. Vad härligt!

Som svar på din fråga. Hmmm cravings. Har udnerperioder varit väldigt sugen på bullar och kakor vilket jag normalt nästan aldrig äter. Apelsiner har jag ätit i nästan sjukliga mängder hela hösten/vintern. men de är ju såååå goda så här års.
    Annars har jag nu sen ett par veckor varit sugen på glass men det var jag också med borren under en period.

Jag kan faktiskt igentligen inte se några stora skillnader i cravings från borren. jag tror jag hade samma då. Vet att jag var jätte supen på choklad när jag väntade honom. Vilket ju ska vara en tjej craving.

Så jag kan inte dra några slutsatser av cravingsen tyvvär. Hopas ju så sjukligt mycket på att det är en tjej.
    känns otroligt politiskt okorrekt att skiva....
    men så är det.

och jag tror nästan att det är en tjej. med booren var jag ju 100% säker på att det var en kille. Så säker är jag absolut inte nu.
    Såååå spännnnnandne......

Annars kom ju magen skit tidigt. Tyckte att den började växa snabbt redan vid BIM. bara efter 1 månad var den tydligt synlig. helt knäppt. Nu är den jätte stor men har stannat av lite tror jag.

JAg kan också KÄNNA bebisen nu

Såååååå tidigt!!! redan i vecka 15-16! helt underbart!!!! Kanske snart ska fatta att jag är gravid

Oj hoppsan. Nu ska jag bortsa tänderan på en liuten kille.

Förlåt att det blev så mycket ego i mitt inlägg.
    kram

• kängu

Hej allihopa!

Jag har haft det härligt och lugnt över jul & nyår. Tråkigt dock att man nu ska tillbaka till verkligheten... börjar skolan på onsdag och ser verkligen inte fram emot det.

FruLlan: Nu blir jag avis! Jag har typ ingen mage och känner inget... Nåväl, det kommer väl så småningom.

Vet att det är massor att kommentera, återkommer när jag läst ikapp... Säger iaf Grattis till Malte och Mindre!!!

• MSW

Fru FruLLan skrev 2009-01-05 20:25:35 följande:

Hopas ju så sjukligt mycket på att det är en tjej.känns otroligt politiskt okorrekt att skiva....men så är det.och jag tror nästan att det är en tjej.
    Jag hoppas också att nästa (om man lyckas få till fler) är en tjej.. Kanske inte gör det mer politiskt korrekt, men kanske kan vara bra att höra att det finns fler!
  • fru AM

Haha Mugglan: det där tyget har Livia i sitt rum (uppspänt på nästan en hel vägg) Jag köpte det innan jag visste vilken sort hon skulle vara och är väldigt nöjd med det - att det inte bara är ett flickigt rum. Hon ska ju på sikt förmodligen dela rummet med lillbrorsan också. Om vi har ett tema i rummet så är det djur och blommor (vita). Ljusgrå väggar.

Frullis & MSW: Man FÅR önska sig en flicka. När jag väntade Livia så gjorde jag det - utan att egentligen sätta ord på önskningen. När hon väl kom ut visade det sig att maken också i hemlighet önskat sig en dotter. Denna gång har jag dels inte önskat mig något spec. kön, dels varit så säker från början på att det är en kille. Och nu känns det alldeles självklart att det är en pojke vi vill ha och kommer att få. Livia har utsett en av sina badleksaker till "Bjoj" (bror) och går och bär på honom för jämnan ...

Min mage är förvrigt gigantisk. Är i v 23+0 idag och jag vet inte hur det hela ska sluta i klädväg ...

Grattis också till Mindre!!!

• BrudSommar2006

Liten, ska ni också börja försöka nu, jösses vad alla är på! Själv börjar jag undra om vi någonsin kommer komma igång med något försök, allt drar ju ut på tiden och cykeln blir bara värre och värre...

Idag ska vi träffa ett par från föräldragruppen som fick sin tvåa innan jul, ska bli intressant att se om man blir sugen eller inte.

Iris har varit så himla lös i magen ett tag nu, funderar som bäst på hur man ska stoppa det, majsvälling kanske.

• viktualia

Och taggade Vickan har just sett till att få ett skjut även på dag 14... otippat seriös... har redan räknat ut att slutet av september skulle bli leveransdags... få se om det "tar"...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!