• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

Och innan IVF'n när jag sprutade hade jag monsterösa flytningar så jag sa till maken igår att jag längtar efter den tid då jag kan gå utan "pampers" (vårt ord för bindor).

• _koko_

God morgon!

Kommer varken fram på odenplan eller sophiahemmet. Knepigt när man inte har eget rum på jobbet, jag måste ju gå iväg varje gång jag ska försöka ringa.

Anledningen till att jag inte är så orolig är ju för att det inte kommit något riktigt blod, hade det varit rött hade jag antagligen suttit på gynakuten vid det här laget...

nenne - Jag blir mörkrädd varje gång jag hör någon prata om AF, INGEN verkar ha några positiva erfarenheter...
    Och jag kan förresten nästan inga efternamn alls här, men det gjorde mig inget att snoka lite. Hade jag inte hittat det hade jag ju frågat dig igen.

lappis - Det är förjäkla skumt alltså! Hoppas du får besked snart och att det inte är något att oroa sig för.

cicci - Jag har med mig dina saker och tar med dem i em. Jag kan lämna dem i receptionen om du blir sen? Har nämligen rätt bråttom hem efteråt, så jag hinner inte gå förbi dig då. Vore såklart roligast att säga hej också, men hinns det inte så hinns det inte.

• muggles

Lappis: jag funderar på om det kan vara så att du fått ett missfall (det som du trodde var mens) men att allt inte kom ut och att det ev behöver skrapas? Jag har hört talas om en tjej som råkade ut för detta och det kan bli rätt dramatiskt. Vill inte skrämma upp dig men du borde nog försöka kolla dig för säkerhets skull.

koko: jag blödde lite i mitten av min grav och det var ingen fara visade det sig. Det berodde inte på sex den gången heller så jag var först rätt orolig.

frullan: vad jobbigt att det verkar vara så svårt att få dagisplats! Men är ni inte berättigade till en efter 4 mån? Här i Göteborg får man ersättning från kommunen om de inte kan erbjuda en plats. Vi har tur som bor i stadsdelen Majorna i Göteborg för de har byggt ut förskolan väldigt mkt i höst, startat flera nya avdelningar. De har tömt kön och alla vi känner har fått en plats när de önskat.

kängu: självklart är du välkommen på träff - bara roligt!!! Glömde för ett tag att du är göteborgska... Jag är lite styrd av Moas sovtid (ca 12-14) så för mig passar antingen frukost/brunch ung kl 9-11 el fika from ca 14.30. Men om ni andra vill träffas en annan tid så kan jag bara joina er när det passar mig/oss. För mig funkar båda dagarna än så länge. Jag tänkte ta med maken, annars kommer jag inte att kunna sitta ner långa stunder...

• Lapinette

muggles - min mamma tror bestämt att jag har haft missfall och tycker jag var en stor idiot som inte åkte in akut den natten då jag mådde så dåligt.

• MSW

Lappis: Verkligen konstigt! Hoppas du får tag i någon som kan svara på vad det kan vara... Är inte gyn akuten något alternativ?

Koko: Skönt att det har lugnat sig, men vore juh verkligen skönt att få reda på innan thailand att där är något som mår bra i magen (varför skulle det inte..??)

Inatt sov A från kl 3 till 8 utan mat... Skönt! Har börjat fundera på om det är så att om han inte har nappen när han vaknar, så kommer han på att det vore gott med mat, alt att det vore mysigt att få vara hos mamma och äta lite.. Tror inte att det är för att han är hungrig. (då skulle han juh inte klara att sova längre perioder alls).
    Teorin styrks av att han de två senaste gångerna när han sovit längre så har han somnat utan napp..
    Problemet är dock att han oftast vill ha nappen för att somna!

Så där ja, dagens ego..

• Lapinette

MSW - gynaktuen kan vara aktuellt men senast jag ringde dit ville de ju inte att jag skulle komma in. Vill nog helst tala med CvL först då de ändå känner till min "historia" men kan tänka mig hur jäkla svårt det kommer att vara att komma fram där imorgon.

• muggles

Fasen vad lite mejl det kommit! Hade sett framför mig att börja med att rensa mejlboxen men det var bara typ 4 mejl, så nu måste man ju börja _jobba_ direkt Men vi ska mjukstarta med en lunch inne i stan iaf

Vi har väl börjat fundera lite mer på ett ev syskon vi också men det blir väl ngt försök fram i vår el så, vi har inte bestämt exakt när. Jag vill iaf inte vara gravid när vi åker till Åre med jobbet för då ska jag åka offpist!!! Förrförra året var jag ju gravid i v17 och åkte väl lite offpist men kunde inte åka eg pga foglossning (fast jag struntade i det och åkte ändå och det slutade med att jag fick stödja mig när jag tex skulle sätta mig ner på toaletten, så ont hade jag). Och förra året hade jag precis kommit igång med träningen men var för otränad för att kunna åka offpist (iaf med mina kollegor som åker FORT). Men i år ska jag hänga på igen!!! Så efter det kanske...

• nennesjuttioåtta

hola chicas!

Cicci
    hahha såg din gamla flamma igår på TV. Han var väldigt blond nu (men tror det bara var på huvudet) PWAHAHAHAHAH!!!!!

Lapinette
    mmmmm ja det kanske är som muggles säger. Hoppas du får tag på någon SNART!!! Låter helmysko! Säkert ingen fara men skönt att få veta vad det beror på.

Jag börjar jobba på måndag. Oroväckande skönt att ligga kvar i sängen när maken gick upp imorse... :-s Han tyckte nog också det för efter duschen hoppade han naken ner i sängen igen för lite spooning innan han tvingade sig upp igen. ÅÅÅhh vad skönt och mysigt! (nej, inget sånt "mys", koko - hahahha!)

nu blir det långt igen...:
    Satt i telefon i en halvtimme med a-kassan och jag blir ju så less. Jag har fått 3 brev av dem nu.

Ett med påminnelse om att skicka in ny anmälan om arbetslöshet - oj, där erkände de att det blivit lite fel eftersom jag bara varit arbetslös 7 månader och de hade en aktuell redan.

Ett med information om att jag påbörjat en deltidsanställning - oj, där erkände de att det blivit fel när jag påtalade att den var avslutad då de fått arbetsgivarintyget som de begärde förut eftersom jag hade avslutat anställningen.... Suck.

Ett där jag hade fyllt i akassekortet fel (glömt underskrift, skickat in för tidigt samt odeklarerade dagar), som jag redan fyllt i en gång tidigare och fått igen och ringt och hört hur jag skulle göra för att det skule bli rätt. Oj, där hade de skrivit fel, det enda som var var att det hade kommit in en dublett (nähä, konstigt eftersom ni bett mig skicka in det igen!) och ville ha en underskrift av mig. Men skriv det då!
    Och jag får inga pengar förrän jag ringt och fixat till det här, så nu dröjer det väl ytterligare 2 veckor. Så om jag inte hade jobbat två och en halv vecka så hade detta strul aldrig hänt. Ska det vara så?! VA? VA?!?!
    MEN som tur är fick jag idag från inkomstförsäkringen några tusen retroaktivt så hoppet lever! yeiiii...

• nennesjuttioåtta

muggles
    Så du ligger i hårdträning nu då och sitter och tittar på TV mot väggen utan stol? Ååååh vill också på skidsemester! Hmmm, undrar om vi ska ta en sväng till Kungsberget i helgen kanske... 1 timme bort... lalalallalaa..... *fingrar på stålkanterna*

Oj, jag blev alldeles brun av rost.

Och musklerna är rätt rostiga de med. Ack, ack, ack!

• nennesjuttioåtta

lapinette
    Men, hade de kunnat göra något om du hade åkt in akut då?
    även om det skulle ha varit ett missfall nu, på något vis kan jag ändå tänka att du kommer närmre och närmre... KRAAAAAM!!!!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!