• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

Fan, jag som kände mig lite "farlig" ett tag där. Då kanske jag inte behöver ta på mig peruk och solglasögon när jag vittjar brevlådan på torsdag då?

• nennesjuttioåtta

koko
    hahaha dag 15.. vilken koll du har!

• Lapinette

En till som kastar sig på telefon imorgon. Stod och fixade i köket och kände att något kom i byxan. Gick ut på toa och kollade och nu blöder jag IGEN! och inget drippelidropp denna gång . Vad fn är detta?!!

• Lapinette

nenne - du ska inte stoppa Crinonet i näsan!!!! där gör den ingen nytta.

• nennesjuttioåtta

lapinette
    nämen vad fasen! Vad läskigt!!! Häng på låset imorgon!

Inte näsan säger du... jag som hade rullat en fin rulle av en tjuga.

*slår mig i armvecket*

jag ska också ringa imorgon. Men till a-kassan. Har fått tillbaka samma kassakort IGEN och jag fattar verkligen inte vad de sysslar med. + att jag fått ett brev om att jag måste fylla i en ny anmälan om arbetslöshet (vilket jag inte behöver eftersom jag fått jobb men de vet de ju inte än eftersom de haft julledigt de lata jävlarna) eftersom det snart gått ett år sen jag fyllde i den sist. Ehhh... Hur många månader är det på ett år? 12 va? Då har jag 5 månader kvar till dess men de kan tydligen inte räkna. Av ca 30 veckor som jag varit arbetslös har jag fått vänta på pengar 18 av dem. Första 12 för att de hade nya system och för att de efter 8 veckor såg att min arbetsgivare fyllt i fel så jag fick skicka nytt och vänta ytterligare 4. Och nu för att jag fyllt i fel v 46 då jag jobbade extra som jag fick skicka nytt som nu kom tillbaka trots att jag frågade dem hur jag skulle göra. Och de har fyllt i åt mig i förhand att jag bpde varit arbetslös och jobbat så jag fattar verkligen ingenting. Så då får jag inga pengar förrän det är OK. Tur att jag inte är ensamstående... Sorry om det blev långt och totalt jävla OT men fy fan vad skönt att slippa dem. Hoppas jag aldrig mer behöver deras hjälp igen.

• Lapinette

Var inne och kollade CvL's hemsida och de har visst ledigt imorgon också!!! Min egen gyn är ju i Thailand tills i mitten på februari. Skit, skit, skit!

Nenne - när börjar du nya jobbet?

• fru AM

Lappis: Så mysko med dina blödningar! Testa att ringa Sophiahemmets gynekologer!

Nenne: Förstår helt din frustration över AF. Jag fick nog av dem senast jag var arbetslös. När var det jobbet började???

Koko: jag minns att jag blödde lite i början med Livia. v 9 var det nog. Som tur var samma dag som jag skulle går på ett inbokat VUL hos J-Å - så jag knde se på en gång att allt såg bra ut. Väldigt vanligt dock att blöda lite (t ex pga sköra slemhinnor i kombination med t ex sex). Hoppas du får klarhet innan Thailand.

Vickan: Kul att du hoppat på karusellen igen efter en liten paus!

• Lapinette

Koko - du är så himla cool och med all rätt dessutom. Vet flera inne på FL som har fått lite blod utan att det varit någon fara.

Själv har jag legat och vridit på mig i natt och självfallet drömt om IVFer och läkare.

• Fru E

Nenne-AF är väl inte så kända för att ha särskilt bra koll på saker och ting

Koko-vad skönt att det ljusrosa har avtagit så slipper du vara orolig

Lappis-blödning igen!?! Låter konstigt när du nyss hade tanten väl, men ring och terrorisera gyn för att få tid!

BS-jag vet ju inte när ÄL behagar komma men det tidigaste den bör komma är dag 14 eftersom jag äter Pergo men vi får se hur vi gör. Lutar åt att maken gör provet och sen kör vi igång

Här är tanten på upphällningen och bara brunt kvar men det verkar inte ta slut än.....

• Lapinette

Skulle kunna summera min tid efter senaste IVF'n så här:

1 dec ÄP
    3 dec ET
    16 dec mens
    26 dec droppelidropp
    6 januari blod IGEN

Tror inte detta är min mens .

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!