• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • muggles

Vickan:

AM: javisst är det ett fint tyg! Klart barnrum men ändå inte puttenuttigt. Jag köpte det på Åhlens - de har många fina tyger nuförtiden.

Oj så seriöst med djurtema är det inte - iaf inte än! Men det var roligt att pyssla ihop tavlorna. Likaväl som att köpa tavlor så var det roligt att göra ngt kreativt. Vi hade tänkt hitta en hel del småmjukisdjur typ apor mm till rören men det fanns inte just nu på Ikea, så det blev en lång grön krokodil ist. Funkar rätt bra det med. Jag tar gärna emot tips men är inte Koko i Thailand redan?

Väntar på att en kompis ska dyka upp på lunch - hungrig (hon är sen som vanligt).

The Duchess var asbra - jag grät floder!!! Speciellt i en scen när hon blir tvungen att lämna bort sin nyfödda dotter - jag tror man reagerar mer på sådant nu när man har ett eget barn.

Ska man behöva jobba imorgon!!! Jag har inte tagit in det än - är så van vid att vara ledig nu

På tors har vi inskolningssamtal på dagis och sedan börjar det, ska bli kul att se hur det går.

Liten: aha, du hoppar också på det 2-tåget nu - det var värst!

• _koko_

Naj, på lördag åker vi muggles! Vi köpte jättefina mjukisdjur på ikea (en flodhäst, en haj och en bläckfisk), synd att det inte fanns nu! Sen köpte vi väggdekorationer från www.wallies.com (stora palmer och regnskogsgrodor). Passade på när dollarn var billig och en dag då de hade 40% rabatt. Minns att jag skrev om det en del här i tråden, fick ju jobba lite för att få upp dem på våra putsade/sandade väggar, men med extra tapetklister gick det finfint. Annars vet jag inte om jag har så mycket bra tips faktiskt, vi har ett mickibord med krokodil på, en bordslampa med en palm och en apa på från en liten inredningsaffär i sundsvall, en tigerfäll från rusta och rislampor i taket.

Ego: Fick en blodblandad flytning i morse som fortfarande håller i sig. Mår dock illa fortfarande och den är bara beigerosa, inte röd, så jag är inte jätteorolig. Men, nu känns det ännu viktigare att få ett vul, så i morgon är det bäst att NÅGON svarar i telefon!

Liten - Härlig ledighet ni haft!

Cravings - Jag skickade ut sambon efter ostbågar i förrgår kväll!!! Helknäppt, jag har aldrig förr känt ett sånt sug! Tur han var medgörlig så jag slapp tjata.

FruLlan - Kan du också känna redan, så coolt!!! Jag kände det första redan i v17 förra gången, så jag hoppas på tidigt nu med. Om nu pyret vill stanna.

nenne - Hjärtat, har inte fått grejjerna på lådan som jag lovade, förlåt! Igår kom det annat emellan och idag kom jag fullständigt av mig. Men jag lovar att jag ska göra i ordning paketet nu och posta det i morgon bitti. Då borde du ha det på torsdag, vilket är dag 15 och förhoppningsvis inte för sent?!

• _koko_

Glömde:
    Muggles - Gillar också det tyget. Har kommit på att Conny har alldeles för litet rum, det får inte alls plats så mycket fint som jag skulle vilja.

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    Kokos Blödning! Låter inte bra. fast du verkar lugn ocg sansad så då ska ju inte jag skrämma upp dig genom att oroa MIG...
    Hoppas verkligen du får tid för VUL nu. Skumt, känns sent för en nidis eller? Håller tummarna.

Hmmm kan det vara så att ni sexat vilt? man har ju ömtåligare slemhinnor och kanske dte är därför det är rosa. Hoppas det är så att kokosmusen fått sig en rejäl omgång
    kanske nu övat rullning
    som det ju var sånt prat om för ett tag sedan

kängu: Du väntar vel ditt första barn va? Allt är lite senare då. Man får både mage tidigare (oftast) och känner bebisen tidigare andra gången. Men det kommer ska du se.

Mugglan: åhhhhh inskolning
    Är såååååå avundsjuk!!!
    Vill OCKSÅ ha dagisplats! NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU.

Funderar helt ärligt på att sluta betala skatt eller göra nåt annat slags uppror.
    HUR i helvete kan det vara så jäääävla svårt att planera och fixa dagisplatser åt folk??????
    Hallåååååå Klåpare!

När vi låg på BB så berättade personalen att de hade haft över 190%´s beläggning sen april (borren är ju född i september). Detta känns ju som ett ganska tydligt tecken på att det föds rätt många barn just då....
    ALLTSÅ borde ju till och med lite kommunaltanter kunna räkna ut att det om ca gurka ett och ett halvt år kommer komma ett lass ungar som kommer behöva dagisplats.
    MEN
    NEEEEEEEEJ:
    När maken under ett av våra otaliga samtal till ansvariga frågade just detta blev svaret att deras indikationer var att det skulle komma FÄRRE barn och behövas FÄRRE platser??????

hallå??????
    samkörning av system eller???????

är så satans arg på hela skiten. Vi har tjatat som sjutton, men vi är ju inte ensamma om att desperat behöva dagisplats.... så utan resultat hittills.

OCH tillråga på allt så pratade jag med min chef igår. Hade fått meddelande från honom att han och en annan ville käka lunch med mig nu på ons för att planera nytt uppdrag till mig.
    Så jkag ringde honom igår och frågade NÄR vi skulle ses.
    han lät som ett frågetecken och sa 9. Han räknade sonika med att jag från i morgon ska jobba heltid igen. Och tydligenb har jag uppdrag som jag ska ut på direkt.

MEN problemet är just att vi inte har dagisplats och maken inte kan vara pappaledig för sitt jobb just nu.

Kul sits

NOOOOOT!!!!

så jag vete sjutton hur vi ska göra nu. det känns helt fruktansvärt att börja jobba nu. Är så deppig. Vill visst börja jobba MEN först efter att ha fått skola in borren i lugn och ro på dagis. Nu känns det som om allt kommer bli kaos och vi komemr kasta in honom på nåt dagis uner stress.

Min chef är ju även rätt "tjurig" så han komemr nog bli galen om jag inte kan jobba heltid from NU!

men jag VILL vara med om inskolningen. Är inte beredd att lämna borren vind för våg nu. För lösningen på problemet är ju att vi får lov att ta hit våra föräldrar som hjälp att passa borren när vi jobbar. MEN eftersom inga av dom bor i stockholm så måste dom ju bo HÄR. och det står jag inte ut med!!!! jo kanske mina föräldrar

Faaaaaaaaaaaaaaan vilken jäääävla sits.

är så deppig

Förlåt mitt låååånga ego inlägg.

Håller tummarna kokos!

• kängu

Fy fabian vad jobbigt att det är så svårt att få tag på dagisplats! Helt sjukt att de inte fattat att det ju är världens babyboom nu, och att de då måste utöka platserna!!!!!!!!!!
    Hoppas det löser sig för dig med jobb och allt, det låter tungt

koko: Håller tummarna för att allt är OK (det är det ju säkert!!!). Förstår att du vill komma iväg på VUL så snart som möjigt. Ring gynakuten i värsta fall, de kan inte neka dig att komma & kolla om du haft en blödning!!!

Härligt att höra att Lapinette haft en bra semester, och att Nenne fått jobb!!! Grattis!!!

Jag är gärna med på en Göteborgsträff, om jag får, är ju lite nykomling i gänget...

• viktualia

FruLlan - gaaa vilket kaos!!! Jag håller verkligen med om att de som planerar barnomsorgen borde ringa BB och kolla läget ibland....

Här har jag just tagit tag i problemet med kommunikationen med maken. Inte nåt speciellt djuplodande utan bara upplyst honom om läget... hm... det blir väl spännande om två veckor när ev resultat visar sig..

• Zozo

Slutet av september blir det fina barn pa Vickan

• viktualia
    Zozo skrev 2009-01-06 16:45:03 följande:
    Slutet av september blir det fina barn pa Vickan
    Zozo... fniss fniss... tjaaa det kanske det kan... fnisss
  • Fru E

Liten-valkommen in i "plusjagar ganget" igen

Koko-har fatt for mig att man kan fa lite blodblandade flytningar i borjan av en graviditet sa det ar sakert ingen fara men jaga gyn for en tid och sag att ni snart aker till Thailand

Frullan-ibland undrar man hur kommuntanterna tanker om dagisplatser!!! Hoppas ni far en plats snart.....det finns inga dagmammor??? Eller det finns kanske inte langre

Ar sugen pa att borja renovera vart gastrum (ska ha det som barnrum sen) nu men har sagt till mig sjalv att inte borja pa det forran plusset ar har. Hade bara tankt ha neutrala tapeter for att sedan hanga upp lite tyg och grejor for att gora det mer personligt.

Usch, har verkligen ingen lust att jobba och ta tag i allt imorgon men det ar val bara att bita ihop

• Fru E

Vickan-bra jobbat!!
    Vad sa maken nar du berattade om "situationen"?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!