• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Ore

Välkommen tillbaka lappis! Men det låter läskigt med psykopat-ex...

EA och BS: Jobbigt med tanter som jäklas med er...

Muggles och Piggelin: Kul om ni vill och hinner träffa mig!

• Mrs  B

Godmorgon!!!!!!!!!!!!!

Här är vi uppe som vanligt med tuppen, MEN MÅR FAKTISKT BRA!!!!!!!!!! (förutom lite snoriga näsor)

För en timme sen samlades vi alla i vårt sovrum för "Ja må de leva" och lite paket.
    Firade både Max och Malte idag, fast det är Maltes dag, men allt har ju blivit så rörigt på sistone att vi inte hunnit med att fira Max.

Imorgon blir det kalas för släkten, så idag gäller städning, handla och baka Nennes chokladorgasm.

• MSW

Lappis: Välkommen hem! Ska du höra vad de tror om blödningen också då?

MrsB: sköönt att ni känner er pigga! hoppas kalaset blir bra!

Här fungerar fortfarande inte sömnen särskilt bra! Men i natt ska maken förmodligen vara uppe halva natten för att titta på jvm, så då får han ta lite matningar!

Igår var vi och shoppade lite. Bla en overall till A som vi hoppas ska räcka hela vintern!

• fru AM

Mrs B: Grattis Malte! Skönt att alla mår bättre!

BS: Tänkte på dina olika långa cykler ... Jag hade det ju helt snurrigt i somras med en 45 dagars cykel och sedan hade vi ju ingen aning utan chansade bara på att den var som vanligt igen - nu har ju UL visat att jag hade ÄL tidigare än under en vanlig cykel (kanske dag 12 i stället för dag 17 för mig). Kanske försöker kroppen jämna ut cykelintervallen på något sätt???

• Izzie

Grattis Malte!!! Hoppas ni får hålla er pigga nu allihop!
    Just det - chokladorgasmen! Någon som minns vilken sida receptet finns på?

Lappis - Läskigt med exet...

BS - Din cykel verkar ju vara lite ur spel, men det är skönt att de senaste blödningarna åtminstone verkar höra samman med mensen. Du får se till att gyn kollar upp allt ordentligt när du väl ska dit sen...

• Izzie

Är det Mindres födelsedag idag med? I så fall - Stort Grattis Mindre!!!

• Lapinette

Exet kanske inte är så farlig men jäkla svartsjuk och det var typ 18 år sedan vi var tillsammans och har inte haft någon kontakt sedan dess så jag förstår inte vitsen med att leta upp mig på FB.

• Lapinette

Grattis till både Mindre och Malte!

• Liten med Mindre

Grattis grattis Malte-killen! Hoppas att du får bli kry och pigg snart!

Grattis till jobbet Nenne!!! Antar att det är riktigt opassande att bli gravid nu...

BS - lycka till med diskussionerna med maken. Definitivt dags att sätta upp riktlinjer som ni båda blir nöjda med. Heja heja!

Vi har haft en kalasjul och nyår. Enda trista över julen var väl att vi lämnade Mindres nya pulka hemma i tron att det inte fanns snö i Falun. Vi hade en decimeter snö, minus 10 och sol hela veckan. Tur att det fanns gamla pulkor och snowracer att gräva fram ur förråden. Någon blev överförtjust i snowracer och ville inte kliva av.

För övrigt firade lilltjejen sin första jul med att äta lika kopiöst som vi övriga hela veckan. Tror hon åt dubbelt så mycket som vanligt. Var lite rädd att hon skulle spricka ett tag när hon klämde full vällingportion uppe på middagen.

Nyår hade snälla vänner bestämt sig för att vi inte fick fega och ha festen hemma, utan var tvungna på att öva att väcka bebis och köra hem mitt i natten. Så iväg på fin-fest med förrätt i bagaget. Snorpis somnade i sin resesäng strax efter 19. Vi blev erbjudna att bli hemkörda tvärs genom stan mitt i natten, så det blev 5-rätters med olika viner som bara samvetet begränsade intaget av. Ville inte väcka min lilltjej i främmande hem och vara as-kalas (lätt hänt när vi vanligen delar en halvflaska )

Hemfärd och omsomnande gick toppen. Knappt ett pip!!! Bara lite jobbigt att lägga sig 03.30 och gå upp när någon som vanligt vaknar vid 07.

Idag blev det skönsång till väcklingen, och imorgon blir det kalas med släkten. Tror Mindre får avvakta med kak-ätande till imorgon. Kan inte lyxa varje dag...

GOD FORTSÄTTNING till er alla! Må 2009 bli extra fruktsamt! (Säger hon som äntligen hittat lite lust igen.)

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!