• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Liten med Mindre

Glömde skryta med att jag vågat bada isvak för första gången. Dock inte med kläder i träningssyfte för ev skridskoåkning som tänkt, utan efter bad i veduppvärmd badtunna.

• Izzie

Vilket härligt inlägg, Liten! Det låter verkligen som du har haft det toppen! Det andades positivitet och energi lång väg! (Inte för att du inte brukar vara sån, men du fattar va? )

• muggles

Liten: härligt med skön jul och nyår och också att Mindre äter bra! Moa åt mindre än vanligt runt jul (blev nog för mkt fokus från bla farmor) men det gick bra ändå. Jag och maken var ganska lugna med det, hon har ju att ta av

Nu just återkomna från Ikea (det blev en sväng till för mer förvaringsboxar och ramar - nu är vi igång med hemmafix!). Det gick bra - Moa älskar trappor. "Tappa" säger hon när hon ser en och sedan ska hon gå upp och ner 500 ggr - bra motion för mamma!!!

Vi har kommit på att det blir djurtema i hennes rum. Hon har ju sedan tidigare gardiner med djur på och jag köpte mer sånt tyg och har klippt ut vissa av djuren till tavlor - det blev asbra! Pyssel och papp... När vi flyttade garderoberna så kom det fram lite rör i det hörnet (de går alltså från golv till tak vilket är lite fult) och där ska vi låta lite djur klättra uppför rören; typ apor, en krokodil el en orm. Här blir det inget puttenuttigt rosa rum minsann... Tyget heter Cheeky Monkey (www.prestigious.co.uk/products/collections/group/2)

Izzie: du har inte lust att komma till Götet 17-18/1 så vi äntligen får träffa dig??!!!

Idag ska jag, Piggelin och Miss X på tjejbio - det blir The Duchess - ögongodis tror jag med alla kostymer, frisyrer, miljöer mm. Jag älskar kostymdramer!!!

• Ore

Oh, hoppas det blir många i Götet då!!! Vill träffa så många som möjligt...

Liten: Det låter som en härlig jul och nyårs-helg. Modigt med vinterbadet...

Muggles: Tycker rummet låter superbra, jag vägrade konsekvent att ge rosa grejer till mina syskonbarn. Fram tills nu, när den äldsta är över 5 år, och verkligen ääääälskar rosa. Så då får det väl bli rosa då. Var vansinnig på syrran när hon envisades med att klä döttrarna i rosa - "annars ser man ju inte att det är tjejer". Varför behöver man se om ett spädbarn är en flicka eller pojke? Antingen så känner man barnet, och vet det. Eller så spelar det ingen roll. Eller?

• Fru E

Nyss hemkommen fran Ikea ar jag men men insag att jag kopt en matta for lite (ska ha till kladkammaren) och angrade att jag inte kopte glasvaserna som jag tankt till mina orkider sa de kanske antligen blommar . Far se om jag orkar kora e gang till idag eller jag vantar lite, grejorna borde finnas kvar men vill ju ha allt klart nu

Grattis till Malte och Mindre!

Mrs B-va skont att ni antligen borjar ma lite battre!

Liten-bada i tratunnor och sedan doppa sig i iskallt vatten later ju inte sa skont men tom en badkruka som jag badade mitt i vinter i en frusen a

muggles-vilket kanon rum tjejen kommer att fa!!

• Mrs  B

Grattis Mindre!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoppas ert kalas blir bra imorgon och vi kanske kan hurra samtidigt.....
    Kul att Mindre har ätit upp sig lite. Här kämpar vi vidare, men Maltes aptit är det inget fel på och just nu funkar den mjökfria maten bra.

• MSW
    Ore skrev 2009-01-05 14:03:11 följande:
    Muggles: Tycker rummet låter superbra, jag vägrade konsekvent att ge rosa grejer till mina syskonbarn. Fram tills nu, när den äldsta är över 5 år, och verkligen ääääälskar rosa. Så då får det väl bli rosa då. Var vansinnig på syrran när hon envisades med att klä döttrarna i rosa - "annars ser man ju inte att det är tjejer". Varför behöver man se om ett spädbarn är en flicka eller pojke? Antingen så känner man barnet, och vet det. Eller så spelar det ingen roll. Eller?
    Håller med, både om att rummet ser super fint ut och angående det rosa...

Grattis alla födelsedagsbarn! (räknar in Mathilda också, som jag glömt att gratta...)

Glömde juh skriva att A fick sin första smakportion igår.. Vi tjuvstartade med en liten sked hallon för att kunna säga att det första han fick var hallon (jag älskar alla sorts bär så det passar liksom att det är det första mitt barn smakar.. ) from nu blir det väl rotgrönsaker som man "ska".. Men ska försöka vänta lite till med det tror jag!
    Han verkade iaf inte tycka att det var helt dumt med hallon!

Nu ska vi hämta maken och sen vankas det take away-thai hos sväronen då de har bröllopsdag idag!
  • Mrs  B

Någon som vet hur många personer Nennes kaka på långpanna räcker till??????????????

• Zozo

God Jul och Gott Nytt pa er flickor, nagot försenat...

Allt väl här, även om jag har svart att hitta tid att ta mig ut pa nätet för sadant här surfande. Léa växer och star i och närmar sig 7kg och 65cm vid dryga tre manader. Nu har hon dock en del ryck med en massa gnäll och det är lite jobbigt.. svart att veta varför hon gnäller liksom. Hon hade börjat sova hela nätter och nu vaknar hon plötsligt en eller flera ganger.. suck! Jag har mycket svarare att fa henne att sova pa dagen ocksa sedan nagra dagar.. lite tungt alltsa men inget hemskt. jag är mammaledig tom mitten av juni.

Över julen var vi en snabbrunda hemma i Sverige - det var härligt men kort och flyget gick utmärkt med lillan. Det var ju inga langa flighter men det gick i alla fall väldigt smärtfritt; hon sov i princip genom hela resan.

Kan nagon svara pa hur det är i Sverige när man ammar?? Vad gäller för när man bör börja ge annan mat och sa? I Frankrike ammar de ofta inte och börjar ge annat redan vid 3-4 manader, men jag tycker det later tidigt.. eller?

Allt väl med alla?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!