• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

Telis - Ahhh... en olycka innan tolvslaget är det som ska avslöjas på brunchen. Jag som var nyfiken på varför Parisresan inte blev av.

• viktualia
    Lapinette skrev 2009-01-04 12:46:58 följande:
    Det enda jag har hunnit läsa "so far" är:Telis - ska berätta om den inställda Parisresan på nästa brunch. Har ni bokat något datum?
    Näpp.... jag försökte krångla ur Koko när hon kommer hem från Thailand men hon har inte svarat. Annars är jag PÅ i största allmänhet. Inget särskilt inbokat de kommande helgerna.
  • muggles

Vickan: haha jasså du har fått skott i råttan på rätt datum! Bra jobbat

Izzie: vi ska ha med 4 foton av Moa till dagis, har inte fått tummen ur att beställa dem.

Hittade förresten schyssta skidbyxor (svarta Haglöfs med vita detaljer runt dragkedjorna och lavinsändare(!)) men ingen jacka. Jag menar, när Peakjackan som visserligen var helt ok kostar 5000 pix - då får den fanimej vara jäkligt snygg för att jag ska köpa den (och så märkvärdig var den inte). Jag tror jag avvaktar till nästa år och hoppas på roligare skidmode då el att jag hittar ngt i Åre... I år är jag nog i offpistform iaf! Ser jag fram emot...

• Lapinette

muggles - jag har svarta Haglöfsbyxor och är supernöjd! Svart är så enkelt att kombinera med. Hade ju nya pjäxor i år och otroligt nog fick jag inte ont alls av dem förutom när jag ramlade i lössnön i Sestriere och måste ha slagit i smalbenet. Så de sista dagarna försökte jag åka på endast högerskidan (inte så lätt).

Gällande min blödning så har jag ännu ingen aning om vad det kan ha varit. Som sagt, värk i ett dygn och sedan lite, lite färskt blod i 5 dagar. Sista dagen kom det mörkt blod och jag förmodade då att det var över. Maken ringde läkaren i Frankrike men som överallt just nu så hade han tagit julledigt.

• Telemarkgrrl

Nej, nu är det slutdiskuterat om min nyårsafton, jag säger inte ett pip mer. Jag borde inte ha sagt något alls, jag ville bara påpeka att det inte alltid blir som man tänkt sig även om man har planerat in i detalj. Det som hände är verkligen inte intressant eller spännande för någon som inte var där. Vi kanske kan få höra Nennes teorier istället, dom är säkert mycket mer underhållande!

Välkommen hem Lappis!

• _koko_

Snabbt inhopp, sen måste jag försöka sooova, är så trött!!!

vickan - kommer hem den 26e på morgonen. Bara en vecka kvar nu. Idag hittade vi simpuffar, de sista i butiken! Bra att ha som komplement till bad"dynan" conny fick i julklapp.

Välkommen hem lappis, vad härligt ni verkar haft det!! Sååå skumt med din och bs blödningar!

Åååååh, vad jag skulle vilja åka till fjällen... Vilka fjäll som helst faktiskt, bara jag får lite stugliv, några svängar i backen och knarr under skorna...

Här mås det annars illa som vanligt, men jag är nånstans glad över det ändå. Känsliga kan skrolla nu. Igår luktade mina flytningar plötsligt järn, och jag trodde förstås att nu går det åt skogen. Sprang på toa hela dan, men något rött kom aldrig, och nu luktar det som vanligt igen. Konstigt!

Kram på er!

• Fru E

sweetan-du skulle hallt utkik efter ett rott trahus med svarta knutar som lag precis i borjan pa byn pa vanster sida en bit in sa hade du sett mitt foraldrahem

Vickan-bra jobbat

• viktualia

skoj att ni diskuterar skidbyxor... ha ha ha.. ni skulle se mina!! *fnittrar förtjust*

De är mörkblå och tokretro. Morfars inköpta på 1960-talet. De är inte bara byxor utan är så höga att de är som en väst också.. grymt stiliga! Min skidjacka är däremot inget att skryta över... en ful röd/blå historia från H&M anno 1996.... men så åker jag ju slalom ca 1 heldag per säsong...

• Fru E

Koko-sov gott! Kan tanka mig att man kan sta ut med lite illamaende och trotthet nar man vet att det for nagot gott med sig

• Fru E

och sjalv ager jag endast ett par roda termobyxor
    varken maken eller jag aker skidor.....men valdigt manga av vara vanner gor det sa vi har val funderat pa om vi inte ska folja med snart pa en av deras resor och testa

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!