• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Ore

Heeeej, och god fortsättning allihop!

Hoppas ni hade ett trevligt nyårsfirande! Jag hade så trevligt att jag fick i mig något glas mer än vad jag egentligen borde, vilket ledde till att hela gårdagen spenderades i soffan, för något annat orkade jag inte med... Det bara snurrade i huvudet när jag ställde mig upp.

Tror jag hade ÄL igår också, men kunde inte känna det eftersom magen var i litet lätt uppror ändå... Hann tyvärr inte köpa några stickor så jag kunde testa. Får bli nästa gång, om det inte tar sig nu.

Grattis till jobbet Nenne, skitkul. Apropå jobb så kan jag ställa mitt till förfogande, känns det som. Ok, så illa är det kanske inte. Men just idag skulle jag nog gärna slippa det. Är långt ifrån färdig´, och det lär nog bli övertid. Alla fakturor och förbrukningar måste vara klara idag. Suck. Det som brukar ta mig två dagar måste vara klart på en dag... Men jag har ett jobb i alla fall, så jag ska sluta klaga...

BS - Frustrerande med maken. Men din lösning låter bra, sätt ner foten och säg ifrån! Tycker också det verkar litet skumt med två blödningar mitt emellan... Men jag har tyvärr inte en susning om vad det kan bero på...

MrsB - Åh, hoppades att det skulle ha löst sig med Malte och att han skulle börja gå upp i snabb fart... Är det mjölkallergin som proverna ska ge svar på, eller är det något annat?

Telis - Också nyfiken på olyckan, men det låter bra att det inte var så farligt...

Brunch låter trevligt, och även om jag har en bit att åka till Sthlm så ska jag göra allt jag kan för att komma... Jag är litet halvt uppbokad en del helger framöver, men finns det en rimlig möjlighet att jag kan komma så gör jag gärna det!

Annars verkar det som jag ska vara i Göteborg 17-18 januari, ifall någon i de trakterna har lust med en brunch på söndagen, eller en fika på lördagsem...

• BrudSommar2006

Idag har jag småblödningar igen, jaja, den som lever får se.

Mrs B, har han slutat att kräkas i alla fall?

Koko, vilken otur med BM, själv skulle jag inte blivit det minsta ledsen om jag vid inskrivning för en tvåa upptäckte att min slutat! Fast nu har vi ju flyttat så det blir ju inte samma i alla fall om det skulle bli aktuellt.

• BrudSommar2006

Mrs B, vilken otur ni har haft, magsjuka nu igen, usch!

• Fru E

Tellis-hoppas det inte var alltfor dramatiskt ialla fall

BS-kan du inte saga till maken att han tex leker med Iris medan du gor maten eller att han far valja mellan att gora det ena eller det andra? Pa det sattet tvingas han att engagera sig pa nagot satt. Funkar relativt bra pa maken har hemma

Koko-BIM-listan ar ett maste!!

Ore-later som du haft ett bra nyar galler att passa pa medan man kan!

Mrs B-neeeeeej inte magsjuka igen tycker ni haft tillrackligt med bekymmer....

Har vantas det fortfarande pa full tant, hon visar sig ibland for att sedan forsvinna men hon kommer i sinom tid . Fragan ar bara vilken dag man ska rakna som dag 1 om hon gor sa har.....men tror det riktiga ar att rakna fran nar "varken" kommer och bara rott....

Vilket underbart vader det har varit idag!!!! Lyckades fa med mig maken ut pa en langpromenad tom

• nennesjuttioåtta

hej hej!

Telis
    Bara så du vet så har jag redan fantiserat ihop egna teorier om vad som drabbat dig, så jag behöver inte veta de riktiga anledningarna. Men jag brunchar ändå gärna.... HAHAHHA!

Mrs B
    Vafasen har ni inte haft tillräckligt med elände nu? Krya ppå er och hoppas att de kommer fram till något hos Malte SNAAAAAAAART! Och att du också får jobb!

Koko
    Jag kan väl erkänna att jag överdrev lite eftersom du uppmanade mig till att bli så full jag kunde men vi blev så mätta att det inte fanns plats över till alkohol (jaja, en viss mängd slank ner ändå så heeeeeeeelt osnurrigt var det inte )
    Gött med symptomlista! Det saknades faktiskt!

BS
    Tror som Izzie att ni ska ta fighten på neutral mark eftersom det verkar vara när han är hos dina föräldrar som han hamnar i handllingsförlamninghstillståndet. Men om han nu har sagt att han tycker att du ska säga åt honom så kan han ju inte klaga sen att du tjatar... När man är hemma hos svärföräldrarna så är det ju lite som att man inte vill ta plats och vara i vägen. Så du måste nog vara mer tydlig hur han ska bete sig där (eftersom han tror sig hittat ett smidigt sätt ) även om det bästa vore om han insåg det själv. Förstår om du är frustrerad, om du hade varit jag så hade han nog haft pungen som huvtröja vid det här laget men ni kommer att kunna lösa det ska du se!

EA
    Jäkla kärring, hon fegade ju flera gånger hos mig med och om hon ändå ska komma så kan hon väl göra det direkt. För man hoppas ju ändå att det inte är hon som kommer.... Kram på dig!

När är Lapinette hemma från alperna då? *inte alls avundsjuk gnnnnnnnnnnnnnnhhh *

• nennesjuttioåtta

jo förresten, glömde skriva. Jag börjar den 12 januari. Semester i 1 vecka till alltså! Men som sagt, jag är lite orolig för hennes arbetstider, men hon sa 8-5 så jag får hoppas på att det stämmer, hahah!

• sweetstreet

EA
    fan med tanten! och fan att hon håller på sådär lite framotillbaka!
    Hoppas att hon kommer ordentligt snart och sedan inte igen på minst ett och ett halvt år!!!!
    Vi var i stugan dag och på vägen dit funderade jag på vilkt hus längs vägen som kanske är dina föräldrars...!

Nenne,
    sååå underbart med ledighet när man VET att ett jobb väntar på andra sidan!

Mrs B,
    stackars dig!!! fyyyy!!!!
    Hoppas det vänder snart för er allihop!

Koko,
    oj så du måste ragga ny MB nu alltså. Kanske kan du höra med andra kompisar som haft bra BM?? Kan man gå till vem man själv vill eller hur funkar det i Sverige?

Telis,
    hahaha.... så din julklapp är också en hemlis då´rå?????

FruLLis,
    visst hade det varit kalas att kunna träffas! men kanske blir det ngnannangång när jag är i Sverige. När det inte är jul och alla (inkl jag själv) är uppbokad med saker hela dagarna.

BS,
    tycker det låter skitspännande med din tant som liksom inte verkar komma igång på riktigt!
    men det där med maken låter mindre skoj.
    Håller med alla här att ni behöver prata om detta, men gör det för guds skull inte förrän ni har lämnat dina föräldrar. Att tala sådana här saker kan kräva längre tid, och ibland är den tiden inte så jädrans pleasant faktiskt. Så gör det inte förrän ni känner att ni kan "gräla" eller diskutera öppet och utan att känna att andra omrking er kan lyssna.
    Tänk också på att försöka komma med kreativa förslag och ine enbart "klaga". Inte alltid så lätt i stundens hetta vet jag själv, men kan vara bra att ha i bakhuvudet trots allt.
    Hoppas det löser sig.

• sweetstreet

Imorgon är vår sista dag i Sverige denna semester.
    Känns väldigt kluvet. Både ledsamt att lämna men samtidigt längtar jag hem en del också. Särskilt till katten.....
    Men också till att bo i mitt eget hem igen. Sova i egen säng. OCH TA DET LITE LUGNT::::
    Det har inte varit fullt ös hela tiden här, men ändå så har det på ngt vis varit saker mesta tiden. Och väldigt lite slöliggande i soffan och bara kolla TV eller film....
    Så nästa helg hoppas jag att det blir väldigt mycket slööööööööö slapphet!!!!

• viktualia

Sweetan - ha en bra hemresa... eller är det bortresa.... själv åker jag hem åt båda håll... hm...

... visste ni hur svårt det är att välja fönster... hm....

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer

MrsB: nej men fy sjutton, inte magsjuka också
    vilket skit. Hoppas att ni mår bättre och att framförallt Malte börjar må bättre nu och att ni får era provsvar. Det är alltid värre att inte veta vad som orsakar, när man väl vet kan man ju ta tag i det. Innan är det ju bara frustration. Håller tummarna för att ni får svar och att killen börjar må bättre igen.

Sweet: förstår att ni vill hem nu. det är alltid kul att vara borta särskilt att komma hem när man mår utomlands. men det är så många att träffa och så mcyket att göra så man blir helt slut. Blir aldrig nån chans att få vila ut. Kul men jobbigt. Förstår att ni vill hem till lugn och ron. Hoppas att flygresan går bra. Jag tycker det är totroligt tråkigt att flyga så där långt... särskilt om man inte kan tömma baren av olika anledningar

Nenne: hmmmmm blev väldigt förvirrad när du skrev om "hennes" arbetstider... vad ÄR det du ska börja jobba med egentligen det var vel inte en bordellmamma som dy sftade på som henne ????!!!!!
    hoppsan!

telis: Känner att jag inte ens kan spekulera i vad som hänt så jag måste nog definitivt höra vad det är som pågått över en brunch.

Brunch låter kalas mysigt!!!!!! Jag har ju missat en hel del sista tiden men jag vill jätte gärna vara vmed och hoppas att jag kan då. Har bara en resa till sväronen i dalarna hängande över mig
    brrrrr

BS: Måste faktiskt säga att jag skrattade gott åt ditt försök att ge bort maken
    Skönt att höra någon SÄGA det man själv känenr ibland. Hopaps dock att det löser sig. Förstår att du är förbannad men vänta till att prata om det tills ni kommer hem det är absolut bäst.

Har ju en heeeel del erfarenhet av problem med svärföräldrar och övrig make-släkt tyvvär....
    Fy faaaan säger jag bara.

Kokos: hoppas att du får tag på nån gyn, det måste ju gå. jag tycker allti eller iallafall oftast att jag brukar få tag på tider jättefort. Gå till en valig gyn vetja. De har ju alltid möjlighet att göra VUL på alla gyn och då får du ju se det du är ute efetr. Att det finns ett hjärta som pickar och att den ligger i livmodern. det behöver ju inte vara en BM för det. Närsjukhus har ju alltid akuttider. Ring runt. det borde inte vara nåt problem.

Näer ni nu ska jag leka med sonen och maken.

Hopppas att det går att få till en brunch snart.

Hmmm inser att jag skulle ha kommenterat en hel del mer...
    men jag kommer inte ihåg var det var....

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!