• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • MSW

Grattis nenne!!! Superduper härligt jättebra!!!

Tack för input och så angående sömnen! Igår åkte vi inom och handlade två tetror med ersättning innan vi åkte till vännerna för att fira nyår, så när vi kom hem vid halv 2 i natt värmde jag en förpackning (200ml, trodde inte att han skulle äta allt, men jag ville att han skulle äta tills han ville sluta själv)som han åt 100ml av, och sen gick det inte att få i honom mer, men däremot ville han amma lite till, för att mysa lite gissar jag.. Två var vi i säng alihopa och somnade nog ganska snabbt allihop.
    KLockan fem vaknade jag av att A "ropade" på mig, jag tyckte att han fortfarande borde vara mätt så jag gav honom bara nappen och gick och la mig igen, sen gick det tjugo minuter och han lät igen så då gav jag mig och matade honom, efter det sov han till nio!
    Ingen vidare sömn med andra ord, så jag har varit mer eller mindre zombi idag, men nu har jag sovit i åtminstone en och en halv timme så nu börjar det ordna till sig lite..
    Maken jobbar imorgon, men natten till lördag tar han matningarna. (har också hört att mjölken håller 2-3 dagar i kylen, men det är juh super att det funkar i 5 dagar!) Efter det kanske jag/vi orkar ta tag i ett par krångel nätter för att skjuta på matningarna..
    Hur har ni gjort med det? Några tips?

Jaja, ikväll försöker vi med ersättning igen innan han ska sova för natten och hoppas att det ger bättre resultat än inatt..
    Maken hjälper juh gärna till om jag ber honom, men har inte kommit sig för att erbjuda sig..

Puss på er alla!

• Telemarkgrrl

Gott Nytt År på er alla!

Middagen igår blev kanongod men sen hände en liten olycka som gjorde oss alla lite uppskakade och själva tolvslaget blev lite kaosartat. Inga allvarligare personskader dock som tur var!

Idag är jag lite trött i mössan men har haft en jättemysig dag i soffan med maken, rester från middagen igår och lite film.

Grattis igen Nenne!!

• sweetstreet

Å SUUUUPERGRATTIS NENNELAINEN!!!!!!!!
    Det var ju en superduperbra start på nya året! Jehoooooo!

Telis,
    låter läksigt, men tur att inga blev skadade. Inte allvarligt iallafall.

Koko,
    aha så mjölkportein är annorlunda?? Hm, tja, jag tror min kompis kallade det både laktos och mjölproteinallergi, så jag trodde det var sammaa sak...

MSW,
    jo jag har kört på tumregeln 3.4 timmar i rumstemp, 5-6 dygn i kylskåp och 3-6 månader i frys. Bröstmjölkens hållbarhetstid alltså.
    Och Ella lever, frodas och mår toppen så det kan inte varit helt fel.

FruLLan,
    kul att se dig i tråden!

Trist med sjukdomar, men ni verkar haft en mysig nyårsafton trots allt!

Vickan,
    har följt din blogg ite även om jag inte kommenterat. Vill bara skicka en styrkekram til dig gumman!

Oj nu kallar Lilltjejen.,,,

• sweetstreet

Aaaaah!
    Glömmer att man nu är hos familjen så det var svägerskan som tog sig an Lillsnorpan! Skööönt med avlastning!
    Jag njuuuuter!!!!!!
    Ni med familj på nära håll - var tacksamma!!!!!!

Vill säga att jag idag var på långpromenad med resten av familjen och hälsade på en kompis till svägerskan som just skaffat två suuuupersööööööta kattungar. 15 veckor gamla!
    Ojojoj!!! Saknade vår kisse sååååå mycket!!!!!!! Så det känns nästan bra att åka hem snart....

• sweetstreet

Izzie,
    tänk att det är ett år sedan nu!
    Känns inte så länge sedan ni fick er lilla dotter!!!!!!!!!!
    Kul att 1-årsdagen blev så lyckad även om du var lite småstressad.

• fru AM

Hej alla! Som vanligt massor man skulle vilja kommentera - men minns inte vad ...

Men:
    Nenne: Grattis till jobbet! Galet galet kul! Vi är så stolta över dig!

Telis: Du är en sådan mysteriekvinna numera - först den mystisktinställda Parisresan sedan olyckor på nyårsafton ... och allt i halvkvädna visor ... Nåväl - jag får väl stå ut med min nyfikenhet.

MrsB: Skönt om ni kan få klarhet i Maltes problem. Stackars lille gubben.

Izzie: Grattis till ettåringen!

Vi hade en trevlig nyårsmiddag med knytisupplägg. Ena gästparet tog med sig förrätten - en liten symfoni med karljohan-soppa med hummerstjärtar, grillade pilgrimsmusslor, löjrom med tillbehör. Vi stod för varmrätten - oxfilé ugnsstekt i låg temp länge (supermör!) med chipotlechili-/rödvinssås samt gratäng på mandelpotatis, rotselleri, kantareller, västerbottenost. Sedan dags för andra gästparets efterrätt: eftereightkladdkaka och frusen mangocheesecake ... Licia höll sig vaken til tolvslaget och var med och gjorde charader. Vilket partydjur. Liksom sin bror såklart

GOTT NYTT ÅR till alla! Hoppas på plus, storkar och gulliga bebisar till ALLA!!!

• muggles

Nenne: fy fasen vad glad jag blir!!! Vad roligt - då fick du vad du begärde mao (lön alltså)?? Och nu kan ni ju ställa er i adoptionskö... (jag tror fortfarandet det kommer att funka för er men det är ju inte fel att stå i kö).

Telis: det lät lite lagom kryptiskt... *nyfiken gul*

MSW: klart du ska be honom hjälpa till!

frullan: lät jobbigt med Borrens förkylning (så länge också)!

Vi blev med espressomaskin igår (vännerna vi var hos hade pensionerat sin för de har köpt ny men den är inget fel på så vi fick den), så vi har käkat pizza och druckit espresso.

Förresten hälsade jag ordentligt på Polaren Roger igår

• muggles

Just det - Izzie: tänk att det redan gått ett år!

AM: det där lät supermumsigt!

• Fru FruLLan

GRATTIS nenne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Fyyyy vad roligt. Jag har dock missat vad det är för jobb... me det känns totalt oviktigt. Du ville ha det och du fick det!!!!!!!!!
    HURRA!!!!
    Grattis jäkligt bra jobbat i de här tiderna. När börjar du... och jag får vel fråga kokosen vad det är du ska göra och var om du inte vill berätta i tråden.

fira ordentligt och grattis igen.

låter som om många hade ett trevligt nyår.

Sweeetan SÅÅÅÅ kul att se dig. Och just det du är ju i svedala nu. Synd att man inte får träffa dig
    men nästa gång

Ja du har ju ännu längre till all släkt och barnpassning. Och det är skillnad mellan laktos intolerans och mjölkproteinallergi...
    by the way,....

MRS B hoppas malte mår bättre

kram till alallllallalalla

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!