• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • muggles

koko: bra med symptomlistan - det hade du faktiskt glömt tror jag Vi får ju inte rucka på sådana traditioner! Jag känner igen de flesta symptomen...

• Telemarkgrrl

Nja, det kanske låter dramatiskt när man måste tala i så här kryptiska termer i ett öppet forum men det är det verkligen inte i verkligheten.

Vi kan kanske ta en brunch snart så kan jag berätta om både jul och nyår och så kan ni sitta där och tänka att jag har ett väldigt tråkigt liv?

• Telemarkgrrl

BS, du har min sympati! Hoppas ni lyckas styra upp det där så att ni båda får lika doser av arbete, barnpassning och egentid.

• fru AM

Jag vill äta berätta-mystiska-hemlisar-brunch med Telis och er andra!

• viktualia

fru AM skrev 2009-01-02 13:07:59 följande:

Jag vill äta berätta-mystiska-hemlisar-brunch med Telis och er andra!
    Jag också! Det var ju ett tag sedan jag lyckades vara med på dylika evenemang! Mina helger i januari är lagom obokade men jag skulle gärna ta en sväng i riktning Sthlm.
  • Telemarkgrrl

AM, haha, du kommer att bli så besviken!

Nu ska jag ut på stan och byta en julklapp. Fast jag har tappat bort kvittot så vi får väl se hur det går.

• viktualia
    Telemarkgrrl skrev 2009-01-02 13:18:40 följande:
    AM, haha, du kommer att bli så besviken!
    Näpp! För det är svårt att bli besviken om man får träffa det här trevliga gänget! jöööööö! Ev hemlisavslöjanden får väl bli bonus i så fall...

..själv kan jag tänka mig att berätta hemlisar om mitt spännande liv som byråkrat.. ha ha... råkade just ramla över ännu en tidningsartikel om mina jobbinsatser under hösten där en lagom galen rättshaverist uttrycker sitt gillande (över vad jag skrivit alltså)....
  • _koko_

AM - Tack för tipset! Har dock fått något annat att tänka på... Tänkte boka tid för inskrivning och upptäckte då att min BM HAR SLUTAT!!!!! FAAAAAN!!! Ska ringa på måndag (har missat telefontiden idag) och fråga om hon möjligen jobbar nån annanstans nu...

Jag vill osså bruncha!!! Men vi åker ju nästa lördag (där har du svaret am ), och muggles, vi åker till khao lak.

Nu är det coffee-tajm, bäst att passa på medan det fortfarande smakar gott.

• Mrs  B

Hej hej

God fortsättning!!!!!!!!!!!!!!

Här slutade 2008 med en matförgiftning/magsjuka och började 2009 med detsamma för mig.
    Max har haft feber hela natten ca 38,5, men är ganska pigg nu.

Malte har varit hemma på permis nyårsafton och nyårsdagen och idag åkte han och maken in till sjukhuset och blev utskrivna.
    Men fallet är dock inte löst.......
    Inga prover har kommit tillbaka än och från tisdag morgon tills nu har han bara gått upp 30g, vilket är alldeles för lite.
    Vi ska fortsätta med mjölkfri kost tills vi vet något annat och ge Malte så mycket mat han nånsin vill äta.
    Dessutom måste jag väga honom på bvc och även skaffa en telefontid med en läkare om två veckor.
    Så är läget just nu.

Nenne
    Stort grattis till det nya jobbet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hoppas jag också kan få lite tur....

BS
    Ja, de där karlarna är inte alltid roliga att ha med att göra med....
    Hoppas att det löser sig!
    Och konstigt med dina blödningar.....

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!