• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

koko - har nu printat ut 41 telefonnummer till gynekologer i Sthlm innerstad.

Angående Arbetsförmedlingen så jobbade faktiskt min mamma där ett tag och mycket riktigt så hamnade hon där när hon blivit arbetslös. Hon höll på att få spader! Ingen ordning alls och tillslut blev det hon som fick ta hand om både det ena och det andra trots att hon bara var där tillfälligt och egentligen jobbar med ekonomi.

• nennesjuttioåtta

muggles
    Vad kul! Utgå från att det är ytterst personligt menat - köp champagne och fira!

Jo, det finns ju så man kan fylla i på nätet. Men de förstår inte bättr för det. Vilken barmhärtighet de ändå visar som tar hand om alla inkompetenta nollor som nu vill ge igen.... pHA!

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2009-01-07 10:35:41 följande:
    koko - har nu printat ut 41 telefonnummer till gynekologer i Sthlm innerstad. Angående Arbetsförmedlingen så jobbade faktiskt min mamma där ett tag och mycket riktigt så hamnade hon där när hon blivit arbetslös. Hon höll på att få spader! Ingen ordning alls och tillslut blev det hon som fick ta hand om både det ena och det andra trots att hon bara var där tillfälligt och egentligen jobbar med ekonomi.
    Ring ring ring!

Det är väl risken om man skulle hamna där. Att få rensa upp i röran! Hjälp!
  • _koko_

Heja Lappis!! Hoppas du hittar någon som känns bra. Undrar om gynbesvär är något som går just nu eftersom det knappt verkar gå att komma fram någonstans... Eller så är det virus på telefonväxlarna...

Heja muggles också! Tycker som nenne, det är klart att det var personligt till dig (fast jag är lika cynisk som du egentligen... )!

• Fru E

Du får kasta dig på telefonen Lappis så ni får veta vad det är som spökar!!!

Nenne-ja det hade inte varit dumt att ligga kvar i sängen ett par timmar till

muggles-allt beröm ska man absolut ta åt sig

Hmm....gynbaciller är kanske mer smittsamma än gravidbaciller

• Lapinette

Så här är det efter långhelger... alla som har lidit nu i 2-3 veckor försöker komma fram.

• nennesjuttioåtta

EA
    ett par timmar till i sängen var det jag hade hoppats på. Men sen ringde elektrikern (som jag hade glömt skulle komma idag) så det var bara att flyga upp och kränga på sig kläder innan han dök upp. Det var ytterst omtänksamtatt ringa före, annars ringer de på vid 7 och så står man där. Och jag som sov naken inatt också, hade ju sett snyggt ut att öppna dörren då (men då kanske det hade blivit gratis...?)

Lappis
    jo, så är det nog. ring med flera telefoner samtdigt och släng på luren på de andra så snart du kommer fram i någon telefonkö!

• nennesjuttioåtta

Lappis
    Hahaha! Jag kan ringa åt dig också!

• Fru E

Nenne-hehe han hade kanske ställt upp flera gånger i framtiden
    Blir nog en kort jobbdag idag tror jag, är kanonväder ute!

• nennesjuttioåtta

*kollar ut genom fönstret*
    ja men titta! SOLEN på en klarblå himmel!!!! Och snön lyser vit på marken! Igår steg graderna upp till bara 1 minus men idag är det -7. Fast det är ju peanuts!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!