• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • BrudSommar2006

EA, ja jag tror att det är planen, dels för att jag kan fortsätta med de här övningarna även om jag är gravid, dels för att ortopedläkaren inte avrådde från en eventuell graviditet. Om det sedan inte tar på ett antal försök så gör ju inte det något då.

• _koko_

cicci - Tills jag är klar, nu är jag förvirrad? Klar är jag nog inte förrän runt 6. Min tid börjar kl 16.15, så strax innan det tänkte jag.

• BrudSommar2006

Cicci, lycka till! Fast det är klart att det går bra!

En gång i veckan ska jag gå till sjukgymnasten nu, det är bra, den förra skulle jag till en gång i månaden och så träna själv hemma emellan, det blev ju liksom inte av...

• _koko_

izzie - Nu måste jag protestera! blir du koko utan mat? Va? Hur går det till??

nenne - Har nu packat in paketet så det är i princip är inbrottsäkert, får se om du får upp det.

cicci - Skönt att V sover bättre igen!!

BS - Vad bra att sjukgymnasten var bra! Hoppas det gör underverk med din rygg nu så du blir bra snart.

• FruCicci

Okej Kokosen, vi kan väl ses utanför 16.10, hoppas jag hinner, men annars får du lämna i receptionen. Trodde inte ansiktsbehandlig tar så lång tid! Så skönt! Hur som ska göra allt för att hinna!

• muggles

BS: har du även haft din gyn-undersökning? Fick du reda på ngt om ev framfall? (Jag tror inte det är det men man vet ju inte...)

Cicci: hej, kul att höra av dig! Hoppas UL går bra (det tror jag!). Härligt att Vickevire sover så himla bra nu!

Hoppas du får tag i ngn Lappis!

Jag kom igång med jobbet - skönt! (Var det så lätt??? )

• Fru E

Cicci-tror med att det kommer att gå bra med UL!!

Jobba???? Första dagen på jobbet är det viktigt att inte jobba för mycket så man blir trött

• Izzie

Cicci - Vad spännande! Bra att du får två dessutom! AM's barnmorska verkade ju super!
    Är du v 18 nu? (Fattar inte hur snabbt tiden går...)

BS - Jättebra att du ska dit så ofta. Precis som du säger så är man ju lite ögontjänare och behöver ofta en spark i arslet för att komma igång...
    Bra att det inte är så illa att de avrådde från graviditet iaf. Ska bli spännande att följa nya BIM-listor...

Själva tror vi på att dra igång karusellen på nytt efter sommaren. Jag vill hinna jobba lite först (eftersom jag fick ny tjänst bara ett par månader innan jag gick hem på FL). Dessutom vil vi hinna hämta oss lite ekonomiskt. Kan jag väga lite mindre så vore inte det fel heller...

• Izzie

Koko - (hur kom du på ditt nick förresten???)

• Lapinette

Har inte fortsatt ringa utan avvaktar CvL imorgon. Blir så upprörd och ledsen när jag får bakslag att jag inte orkar skälla ut någon eller stå på mig.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!