• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

Nej, det är nog ingen nidblödning. Blöder nog mer än vad man ska göra då. Som sagt, den som lever får se.

• FruCicci

lappis, om du får ett vul, så kan de ju se när ägget har släppt, då lär du veta vilken dag o om det var rätt i tid ni sexade etc. HOPPAS att ni prickade rätt. Ibland kan det ju vara lite konstigt efter missfall, misslyckade IVFer och MA.
    Du var ju trots allt gravid ett tag, det vet vi ju. Jag fick mens 1 vecka efter ÄL efter min abort i somras, det var helsjukt, sen hade jag ÄL på dag 17 helt plötsligt efter det och det var då jag blev gravid.
    Det hela kan ju föra med sig goda förutsättningar trots allt.
    Din kropp kanske som min, känner att den har förlorat något denna gången och att du blir gravid lättare, så förklarade de till mig.

• muggles

Cicci: har du också haft blödning i samband med ÄL. Vad i helsike är det som blöder då??? Mensen är ju livmoderslemhinnan som kommer ut (väl?). Men vid ÄL???

Lappis: det är ett stort mysterium. Jag hoppas du får komma till ett VUL någonstans så kan de säkert se vad som hänt (om du fått MF, haft ÄL osv).

Aha, så om man haft vattkoppor så kan man inte få bältros - är det så?? Låter bra, har för mig att jag hört att bältros gör jätteont och är extremt smittsamt?

Liten: håller tummarna!

Izzie: men då kanske vi ska satsa på en eftermiddagsfika någonstans? Om jag får önska så gärna ett museum el likn med stora ytor för Moa att springa runt på. Trånga caféer är ingen hit med henne... (sitta still är inte hennes grej för tillfället). Tror att även Amanda har spring i benen nu för tiden Om ni vill träffas redan tidigare så gör det så joinar vi när Mois har vaknat! Universeum el Världskulturmuseet kanske? (nära för Piggelin också )

• FruCicci

Mugglan, vid ÄL blöder man då ägget släpper, det kan då komma en blödning.... jag har haft brunröda flytningar/blödningar....
    Nu ska jag hämta Vickevire på dagis.

• _koko_

muggles - Tyvärr är det nog tvärtom, har man inte haft vattkoppor kan man inte få bältros. Hur som helst är man inte immun mot bältros om man haft vattkoppor, det jag menade var att man inte kan smitta någon med bältros, det bryter ut av sig själv på nåt sätt om man har viruset i kroppen (vilket man har om man haft vattkoppor...).

Nu ska jag börja packa ihop och dra mig österut, ska bli grymt skönt med ansiksbehandling! Kanske somna en stund.

• Ore

Eftermiddagsfika skulle funka jättebra för mig... Var som helst egentligen, har ingen erfarenhet av varken Världskulturmuseet eller Universeum som fikaställe dock.

Funkar lördagsem? Typ 14:30-15 någon gång?

• Mrs  B

Hej hej

Kalaset igår gick jättebra och killarna skötte sig utmärkt.
    De var så fina i sina kläder och lekte med alla de andra barnen, kul att se att Malte är pigg igen. Vilket även många av gästerna påpekade, senast de såg Malte var ju i julas och då var han helt väck....

Idag har vi varit ute i snön och lekt och skottat. Solen sken och jag var såååååå sugen på att komma ut till friskluften och tänkte att detta var ju en bra idé.
    Efter 5 min gick Max ner till grannflickan och frågade om hon ville komma ut, men hon hade redan varit ute och fick stanna inne. Sen gick det utför för Max (trots, skrik, gnäll osv)
    Så höll han på i säkert en halvtimme, sen tog han sin pulka och började åka.
    Malte var lugn i 10 min och sen skrek han i 30 min!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lagom roligt att vara ute i det fina vädret alltså......
    Men jag kämpade på och skottade så svetten rann.

När jag väntade 2:a barnet och Malte så syntes det tidigare på mig än vad det gjorde med Max. Men sen blev jag dålig de sista månaderna med Malte så jag vägde mindre än vad jag gör annars när jag födde Malte.

Izzie
    Önskar att jag hade den pli på mig som du har angående vikten. Nu måste jag verkligen börja ta tag i saker och ting. Det här funkar inte längre......

• Fru E

Ahhhh dolen hade ju forsvunnit nar jag val kom hem far se om maken vill ga en runda sen nar han kommer hem istallet

Mrs B-kul att kalaset gick bra och Malte var pigg
    Skotta pa du, det ar bra motion pa tal om vikt

• Lapinette

Funderade ett tag på vad dolen kunde vara och som hade försvunnit !

• Fru E

hehe sitter med makens lilla eepc sa det ar latt att slinta pa tangenterna

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!