• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

Nej men Lappis! Så hemskt! Fruktansvärt. Det hände min mans kusin för tre år sedan också. JAg kan inte ens förstå hur hemskt det måste vara.

Hur ligger du till i telefonkön? Hur är detmed droppandet? Kram!

• Lapinette

Ja, verkligen fruktansvärt! Trodde inte sånt kunde hända.

Suttit i kö i 22 minuter. Det kommer fortfarande blod men inte lika mycket som i förgår.

• muggles

Lappis: USCH, så det var som du anade då? Att skicka julkort utan bebisnamnet kanske var en hint till folk att det inte gått bra, utan att behöva meddela det explicit? Hoppas du får en tid nu då!

BS: läskig olycka! Tur att barn tål mkt!

AM: vi gör likadant med Moa, sitter med henne i knät. Alt sätter henne vagnen (efter att overallen är på) för att ta på skor, vantar mm. Då kommer hon ju ingenstans...

Första dagen på dagis idag, inskolningssamtal och info. En ny epok har startat - KRULLTRUMPETER!

Ore och Kängu: vi kan väl säga Världskulturmuseet lördag 17/1 kl 14.30 tillsvidare då, så kan vi justera tid och plats vid behov?

• muggles

JAg hörde talas om några som förlorade sitt barn i v39. Det värsta var att de fick föda fram det döda barnet och sedan ligga på BB, bland alla andra som fått barn. Och de hörde de nyfödda skrika... Vilken fruktansvärd situation! Kan de inte få ligga kvar på ngn annan avd kan man tycka?!

• Ore

Usch vad hemskt med bebisen... Men jag vet tyvärr att det kan hända.. Hände lillasysters kompis. Och via ryktesvägen hörde jag att det även hände en gammal klasskompis, hon gick över tiden och efter 10 dagar konstaterades att barnet var dött. Hemskt är det i alla fall...

• Ore

Och jag har också hört att man får föda fram barnet, men att man skulle behöva vara på BB känns som onödigt plågeri...

• Lapinette

Nu har jag pratat med CvL och hon tyckte det lät konstigt men samtidigt så var det inte akut typ "kom hit" utan jag ska köra ett gravtest idag och sedan ringa tillbak imorgon. Så mycket klokare blev jag av det??!! *kliar mig i huvuet*

• muggles

Har inte Hemnet blivit otroligt fruktansvärt segt nuförtiden??? El är det bara hos mig? (hur skulle det kunna vara det...?)

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!