• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Ore

Izzie: Det ligger vid korsvägen, typ... Bredvid universeum.

• Mrs  B

BS
    Usch vilken olycka!!! Tur att det ändå gick så bra som det gjorde. Eller hur mår Iris idag????
    Max och jag brottades med overallen ständigt tills för ca ett år sedan då han började fatta att han verkligen måste ha den på sig på vintern. Nu är det inga problem och han klär på sig själv alla kläder sen ett år tillbaka.
    Med Malte sitter jag antingen på trappan eller på golvet när jag tar på honom ytterkläderna och försöker göra det så snabbt jag kan.

AM
    Förra hösten när jag var gravid med Malte jobbade jag ju på ett dagis och i början gick det bra med kläderna men mot slutet fick man komma på nya ställningar för att klara av att ta på barnen ytterkläderna och skorna. Inte lätt men det gick.

Lappis
    Hoppas du får reda på vad det är som händer i din kropp snart!!!! Ovissheten är så jobbig....
    Usch så tråkigt för din kompis med bebisen!!!!!
    Ett kompispar till oss var på rutinkontroll i v 39 och allt såg bra ut, men dagen efter kändes inga sparkar och de åkte in och då hade barnet dött i magen.
    Men nu har de 2 fina pojkar som är helt friska.

En i min föräldrargrupp åkte in på förlossningen som vanligt, CTG maskinen kopplades på men tog inte upp bebisens hjärtrytm utan bara mammans. Bebisen var död när hon kom ut, pga att maskinen var trasig......

Muggles
    Jag fick föda ut vår pojke efter MF och jag var då i vecka 20.
    Födde honom i korridoren efter en undersökning för vi hann inte in på mitt rum igen. Låg på BB och fick se och höra alla andra runt omkring med sina magar och bebisar. En fruktansvärd upplevelse.

Izzie
    Eftersom vi redan hade Max var det bara att ta sig i kragen och leva vidare och försöka få vardagen att fungera. Men för de som det händer första gången är det inte så lätt.....

Japp, det är jag som har listan över vilka vi är. Kanske dags att ta fram den???????

• Lapinette

Glömde skriva förut att min väninna har en liten tjej som fyllde 2 år här i januari. Hon sa att det var en räddning att de var tvugna att försöka leva som vanligt, gå upp, frukost, klä på henne etc.

• Mrs  B

Lappis
    Precis så var de för oss också. Max var 2 år och livet var bara tvunget att fortsätta.

• Fru E

Usch aldrig lätt när man förlorar någon oavsett ålder men de finns alltid kvar i våra hjärtan!!

• Piggelin1

Izzie - jag har inboxat dig - två gånger till & med

• Lapinette

Svårt att känna lycka idag! Blev så tagen av beskedet från min väninna trots att jag förberedd.

• Piggelin1

Usch, Lappis förstår verkligen att du tappade motivationen. Så fruktansvärt tragiskt.

• Fru E

Jag brukar tänka att de finns någonstans i himlen och tittar ner på oss och vakar över oss.

• Mrs  B

Lappis
    Du kanske kan skicka en blomma och ett kort och skriva att du tänker på dem?????
    Det uppskattade jag i allt kaos.....

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!