• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

Matstart: Enligt min bvc-tant så är det bästa att helamma till 4 månaders ålder pga hindra allergier och förbättra immunförsvar - sedan har man några månader på sig att å till matningen i egen takt. Jag tycker det är så kul när bebisar börjar äta så jag har börjat mata med potatis precis på 4 månadersdagen. Kan inte hålla mig längre! Senast nu med Livia så var storebror också helt uppspelt och vi gjorde en stor grej av den första "tuggan" (som hon tryckte ut med tungan direkt och sedan satt och vispade runt med eftertänksam min)

• muggles

AM: fast min Bvc-tant hävdade att när det gäller immunförsvar så räcker en "amningsdos" om dagen. (Fast hon kanske sa så för att jag inte kunde helamma?) Men jag tror lite på det; så länge man ammar får barnet i sig en "dos" av mammans immunförsvar, oavsett hur mkt man ammar.

• muggles

Jag tycker man ska känna själv när man vill börja med mat. Jag tror inte på att man "missar tåget" om man inte börjar vid 4 mån. Det är säkert olika på olika barn hur intresserade de är av smaker och av att lära sig jobba med tungan. Trivs man med att helamma så varför inte fortsätta? Det är ju ingen katastrof om man då får stötta till med ersättning vid 6 mån om inte amningen skulle räcka (jag hade en mammakompis som hade jättemkt mjölk så hon helammade längre än 6mån för han ville inte alls äta smakportioner).

• Lapinette

nenne - har ingen aning om vad som händer. Tar väl det där testet och ringer CvL imorgon igen. Kan hända att den som svarar då tar lite mer initiativ. Hon som svarade nu trodde att det kunde vara min mens? eller kanske ägglossning? Men om det är min mens varför har jag då fortfarande hög temp, inga smärtor och så lite blod??? Om det är min ägglossning, varför hade jag då en blödning mellan mens och ägglossning? Som sagt ... de kommer med svar som jag inte riktigt köper.

• Ore

5 miljoner, jo jag tackar. Får ju vårt hus, som knappast lär gå under två miljoner som det verkar, att framstå som ett kap.

Blev för övrigt helnojig när jag fick reda på att det kommer landa på drygt två miljoner... Fram tills jag fick reda på att mormor sålt sin 60-talsvilla för 1,5 miljon... Och den behöver nytt kök, nytt värmesystem (elpanna), nytt golv på några ställen, nytt tak och ny dränering.

Då kändes det inte så dyrt längre, vi får ju dessutom allt splitter nytt och som vi vill ha det, och vi har lyxat till mycket med fönster (alla specialbehandlingar på glas som gick att få, väldigt energieffektiva och dessutom i massiv ek...) och takpannor (dyyyyra glaserade saker från Tyskland), och en del även med köket...

• Ore

Lappis: Låter jobbigt att behöva tala om för läkarna vari konstigheterna ligger...

Kan de inte bara låta dig komma in så att du kan förklara ordentligt, och de kan ta tester...?

• Lapinette

Tycker också att ett VUL skulle underlätta men nu (efter mitt senaste toalettbesök) börjar jag fundera på teorin - mens! Denna blödning är onekligen mer menslik än den förra. Hmmmm...

• FruCicci

Lappis, shit vad konstigt.
    Men tog du test sist när mensen kom? Tänk om du är gravid och en av dem som blöder en massa i början?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!