• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

åååh fan va drygt när man inte får svar och att fler frågor finns när man väl lagt på.
    Det måste väl antingen vara mens, äl eller nidis. Eller? Om det inte är det, kan det blöda utan anledning hur som helst?

• nennesjuttioåtta

det vore ju fantastiskt men blöder man verkligen så mycket då (som du iaf gjorde efter ivfen)???

• Izzie

Lappis - Usch vad otäckt med din kompis . Så fruktansvärt att det inte går att ta in. Fast hon hade ett barn sen tidigare va? Inte för att det på något sätt gör bebisdödsfallet mindre hemskt, men har man ett barn sen innan blir man tvungen att ändå blicka framåt...
    Dessutom kryper det ju fram nu att det är många i tråden som känner till personer i sin närhet som har gått igenom samma sak. Helt plötsligt känns ju det scenariot inte så ovanligt heller då. Usch.

Konstigt med dina blödningar. Jag hade hoppats på att de ville ta in dig på en titt med en gång...

Hur gör du med gravtestet då? Ska du ta det imorgon bitti eller hur ligger du till i cykeln nu? Du vet knappt när BIM var/är va?

BS - Stackars lilla Iris! Det lät ju superläskigt att halka så. Tur i oturen att det inte blev värre.

Zozo - Jag hade samma problem med håret. Det var superfint under graviditeten. Tjockt och blankt. Trodde jag skulle tappa håret direkt efter förlossningen, men jag tror det dröjde nästan ända till sommaren innan det åkte av. Och då gjorde det det med besked. Fy så ful det var ett tag. Tappade bla håret runnt ansiktet. Sköt upp hela hårfästet någon centimeter. Det var inte så snyggt, men det var nästan ännu värre när håret började växa ut igen. Hade en liten gloria av småhår som stod rätt ut. Herregud så ful jag var. Men det blev bättre... Nu är håret tillbaka som det var innan(fast inte lika tjockt och fint som under grav).
    Ang amning och smakportioner tycker jag liksom de andra att du får följa din egen magkänsla. Vill och kan du amma så gör det så länge det funkar och känns bra. Som min BVC-sköterska brukar säga: "Det är inga vuxna som dricker ersättning och äter barnmat, utan förr eller senare löser det sig för ALLA. Ha tålamod, det löser sig". Ganska skön inställning tycker jag.

• nennesjuttioåtta

Izzie
    pfff förlåt men din beskrivning av dig själv med utväxt som en gloria lät lite för rolig för att inte få en bild i nennes sjuka huvud.

• Izzie

Muggles, Piggis, Ore och Kängu - Jag har skrivit upp Världskulturmuséet kl 14,30. Vart ligger det muséet förresten?
    Inga andra trådisar som kan komma? Pirr? Vad har vi mer för Göteborgsfolk?

Vår gamla lista med "medlemmar" förresten, den var det längesen jag såg. Mrs B - Är det du som har den?

• nennesjuttioåtta

hörrni
    en annan gjorde ett ÄL-test precis bara så där utifall att och två streck blev det! Snacka om skott på mål menat som en passning! Jag hade bara två stickor hemma så då spar jag den andra till nästa cykel. Får se nu hur tempen gör, om den stiger imorgon eller senare. Imorse var den 36,5. Jag tycker det är helt fantastiskt att jag inte visste att man kunde tempa! Om inte annat så är det bra att se när det sjunker igen så man slipper spralla i onödan.

• nennesjuttioåtta

*mumsar*
    Jag tror det. Men nu har jag sköljt ner fiskgratängen från igår (idag kändes det som barnmat: potatismos, dillsås och mosad fisk - bara att skopa in!)

*farbror barbro*
    Vad kan jag hjälpa dig med?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!