• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • BrudSommar2006

EA, jag fattar inte, måste man börja ta Pergo dag 5? Och det är för att hjälpa till att ordna upp knasig cykel? Jag skulle inte ens veta vilken dag som är dag 5, hur tänker de då om man måste vara så exakt om hela vitsen är att få hjälp när det strular?

Stackars Iris råkade ut för en hemsk olycka ikväll, fast tyvärr slutade det bra förutom en riktigt röd kind, delvis var det makens fel också. De hade badat tillsammans i stora badkaret och så svepte han in henne i handduken medan han torkade sig själv, då försökte hon ta ett par steg, snubblade på handduken och ramlade utan att kunna ta emot sig med huvudet rätt in i kommoden så att nacken böjdes bakåt. Jag såg inget av det här tack och lov men jag hörde resultatet! Som tur var så gick kommoddörren som hon landade i sönder och spegeln lossnade men det var nog inte roligt för stackars Iris.

• fru AM

BS: Usch vilken läskig olycka! Är det inte badrummet och köket som är de farligaste platserna hemma ... Livias jämnårige herrbekant slog av båda framtänderna vid en vurpa i ett halt badkar för någon månad sedan ...

Mycket konstigt drippelidropp på många härinne. Kanske är det tanten som har panik för att hon anar att hon kommer bli sysslolös under 2009 - med tanke på ALLA BEBISAR SOM SKA BLI TILL!!! (Det är ju perfekt, vilket straff - tanten får tillbringa 2009 i korrespondens med Arbetsförmedlingen istället för att hemsöka oss i tråden!!!)

Cicci: NK-rean var en huggsexa utan like! På barnavdelningen var det tjugo meter långa köer till kassorna. Som genom ett trollslag upphörde plötsligt mitt behov av att köpa märkeskläder till barnen ... Däremot fyndade vi en TV-bänk som vi snokat på tidigare.

• Fru E

BS-man ska borja ta Pergon kring dag 5 star det i informationn och gyn sa det med. Pergon ar till for att stimulera AL lite mer, dvs fa en jamnare cykel. Det fungerade ju denna manaden utan problem sa forstar verkligen inte varfor tanten gor sa har nu nar hon nyss varit har och nastan forsvunnit igen.

• Fru E

BS-usch vad snabbt det kan ga ibland! Tur i oturen att Iris inte slog sig varre.....

• viktualia

tut på er!

BS- himla läbbig olycka!

Allt tantdropp - kroppen är en udda konstruktion...

Lurigheter i min värld - jag brukar ju planera mitt liv halvårsvis i förväg. Inte helt lätt att mörka ev graviditet innan jag ens testat pluss..... otroligt rörigt... jag som brukar babbla om alla framtidsplaner måste plötsligt ägna mig åt att lägga ut dimridåer... gaaaa SVÅRT måste jag säga!

• BrudSommar2006

Alltså, inte TYVÄRR att det slutade rätt så bra utan SOM TUR VAR!

Vickan, det är inte lätt när man inte vet om man ska planera eller inte. Jag har rapportering av ett stort projekt nu i mitten på februari och jag går och tänker att hoppas att det är någon annan som gör det här nästa år... Sedan blir jag hysteriskt nervös att gyn kommer att säga att något är galet när jag tänker på det så jag hoppas att de kommande två veckorna går fort så att jag får komma dit någon gång.

I flera månader nu känns det som så hostar Iris på nätterna, när ska det sluta, stackarn. Hoppas att hon inte åker på krupp bara.

Cicci, hur gick det för Victor med hans krupp förresten, har det slutat nu? Mår han bra i övrigt? Fungerar det bra på dagis nu?

• Liten med Mindre

BS - vi har ställt in en luftfuktare i Mindres rum för att om möjligt hjälpa med hostan. Senast hon var sjuk hostade hon rejält, men det har tack och lov inte hängt kvar som det brukar.

Tur att det inte blev värre skador av er badrumsolycka. Kanske läge att hålla lite extra koll så hon inte får ont i nacke eller huvud?

Jag röstar också för att vi gör tanten arbetslös 2009! Hoppas att hon går in i en rejäl lågkonjunktur!!!

• nennesjuttioåtta

BS
    shit vilken läskig olycka! Men vad skönt att det ändå gick bra.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!