• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

Ser att jag och nenne går på samma teori gällande bältros + graviditet.

• nennesjuttioåtta
    Izzie skrev 2009-01-07 14:53:46 följande:
    För att trösta, så kan ju säga att jag skrattar rätt mycket åt dig med
    Tack!!!!!

lappis
    PRECIIIIIIS!!!! Mindre, läs och begrunda, och känn efter nu. Vilka symptom har du?
  • Lapinette

Kanske min förra blödning var en efterdyning av mensen och denna blödning en nidblödning (när ägget fäster)?

//Snillen spekulerar

• Ore

Och jag tittar in och tycker att jäklar vad ni skriver.

Vinkar till Cicci, hoppas UL går bra. Du var ju litet orolig tidigare, känns det lugnare nu?

Bältros, usch. Satt för övrigt i telefon med syster, som också misstänkte att hon fått det. Hon var inte född när vi övriga syskon hade det som små... Men blir det bekräftat så ville andra syster att hon skulle hälsa på barnen där, de har inte haft vattkoppor. Kan barn få vattkoppor från vuxna? Annars är det väl bara att "Hoppas" på att epidimin sprids till dessa trakter...

I övrigt garvar jag mest åt diskussionen.

Nu kom en leverantör...

• nennesjuttioåtta

Jamen vem är över Liten? Skrev inte maken här sist hon plussade? :-S Eller blandade jag ihop det nu.

Lappis
    men... ska du ha hög temp nu då? Vilken dag är du på??

Jag har 36,6 nu som låg och förra cykeln stegrade den sig sakta upp till 37,3 innan den dök igen. Inte så bra va?

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2009-01-07 14:56:17 följande:
    Kanske min förra blödning var en efterdyning av mensen och denna blödning en nidblödning (när ägget fäster)? //Snillen spekulerar
    Jamen självklart! Här ska det tänkas positivt!
  • Fru E

Nenne-du är för rolig du

Liten-så ni började redan denna månaden med skarpt läge

Ska unna mig att gå vid halv fyra och sen ta en långpromenad när jag kommer hem så man kan njuta lite av sooooollllleeeen!

• Lapinette

Jag har inte tagit under semestern då jag tagit sovmornar men imorse började jag igen och låg på 36,6 (vilket är normalt efter ÄL för mig). Kan tillägga att tempen sjönk som sig bör när jag fick min mens efter IVF'n vilket tyder på negativt resultat. Det tog en extra dag men det är ju inte konstigt med tanke på Crinonet.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!