• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Liten med Mindre

Izzie - skarpt har det varit hela tiden, fast gångerna har varit lätträknade och inte under ÄL-vecka. Nu i den mer positiva nyårsandan som råder så har vi ofta gemensamma träningspass hemma, och kan kanske fokusera på mer produktiva veckor. Fast stickor får vänta lite till tror jag.

Undrar hur långt det går innan jag blir nojig o deppig...

Cicci - hoppas du överraskar chefen mer denna gång då. Han kan nog behöva en rejäl "bomb". Hoppas det går kanonfint imorgon på UL! Fråga fråga fråga! Annars kanske inte super-läkaren berättar sånt du vill veta!

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2009-01-07 15:00:05 följande:
    Jag har inte tagit under semestern då jag tagit sovmornar men imorse började jag igen och låg på 36,6 (vilket är normalt efter ÄL för mig). Kan tillägga att tempen sjönk som sig bör när jag fick min mens efter IVF'n vilket tyder på negativt resultat. Det tog en extra dag men det är ju inte konstigt med tanke på Crinonet.
    oki, så du är hög på 36,6? Jag tänkte att vi låg lika i fas men jag halkade ju efter dig på cykeln kom jag ju på nu... Vafasen det verkar ju helskumt!
  • BrudSommar2006

Lapinette, det där är verkligen konstigt, nåja, bara en dag kvar att vänta förhoppningsvis och du lever än, det är bra!

Annars har jag insett att man kan ha mens och ÄL samtidigt, annars hade jag inte lyckats få en så kort cykel som jag hade den här gången samtidigt som jag hade mens så länge sist. Har inte fattat det förrän nu, jag är nog lite trög.

Liten, hoppas att bältrosen skrämmer bort tanten. Är du säker på att det är det det är förresten? Så att du inte går och lider i onödan av något annat?

Dags att gå hem snart, måste hämta Iris på dagis. Jag har nästan väntat mig ett samtal under dagen att vi måste hämta Iris för att hon har satt i halsen och kräkts eller varit lös i magen eller något annat men nu har nästan hela dagen gått och än har de inte ringt.

Muggles, gynbesöket är om två veckor, hoppas att jag inte hunnit få mens igen tills dess så att jag måste skjuta på det igen! Fast jag borde lyckas klara mig den här gången med tanke på att mensen inte är avklarad från förra cykeln än. Hoppas kan man ju i alla fall, vore så skönt att få det gjort.

• FruCicci

Lappis, men har du just haft ÄL då???
    Jag har haft blödning i samband med ÄL flera gånger! Kan det vara det som gjort att du blött?
    Hoppas ni har sexat ordentligt nu då, och att det är BIM för dig om ca 2 veckor?

Liten, fan vad gött, BIM på fredag, jag håller tummarnar!

Vad roligt att vi alla håller ihop fortfarande och får följa varandras mot och med gångar, graviditeter etc!
    Jag bler alldeles alldeles ja... glag

• Lapinette

Jag ligger runt 36,2-36,4 innan ÄL och 36,6-36,8 efter.

• _koko_

Jag kan massor om bältros eftersom jag trodde att jag höll på att få det före jul. Fast det visade sig vara stressymptom (jag hade inga utslag utan bara stickningar och domningar i huden på ena sidan av kroppen)...?!

Bältros kommer av samma virus som vattkoppor, och därför kan man smitta någon som inte haft vattkoppor, men det är just vattkoppor man får då. MEN, det är inte luftburet, utan man måste ta på blåsorna, uäck!
    Har man haft vattkoppor kan man inte bli smittad med varken vattkoppor eller bältros av någon som har bältros.

• Lapinette

Cissi - maken ville inte ha sex med mig när jag hade min förra blödning då han var orolig att göra det hela värre . Men det var inte svårt att övertala honom när blödningen väl var över ... fast då var redan på dag 17. Men, men efter mina förra IVF'er har cykeln varit på 5-7 dagar längre så ÄL kanske var typ på dag 19-21?

• Lapinette

OM jag överhuvudtaget har haft ÄL denna månad i o m blödningarna??!! Fattar nada just nu.

• Izzie

Jag fattar heller inget. Hoppas verkligen du får en tid superfort.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!