• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

Jag gick upp samtidigt som mannen imorse och åt frukost (stekt ägg och bacon, yummieeee), och satan i gatan vad trött jag är! Hur ska det gå att börja jobba?!??! Mina ögon trivs som igenmurade och vill aldrig mer se ljuset. Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

• nennesjuttioåtta

vafasen är det här med alla konstiga blödningar hos så många samtidigt? Om tanten behöver hjälp sen så har jag ett nummer hon kan ringa. Efter att hon fått tillbaka sin ansökan från a-kassan för kompletterande upplysningar... Hoppas telefonkön är lång, mooooooooooahahahahahahahahah!

• MSW

BS: Fy vad obehagligt med olyckan!!

Ea: Det blir han säkert.. Han är juh det redan, och han skulle nog inte kunnat bli annat i denna familjen..

Nenne: Visst är det hemskt att gå upp!! Vi skulle åka samtidigt som maken åkte till jobbet en morgon.. Och jag var helt sur och så.. Kom inte ihåg att jag hade såå hemskt morgon humör..
    Bättre att få vakna när man vill..

Lappis: Fått tag på någon??

Inatt funkade sömnen dåligt igen.. typ varannan timme, förutom första passet, men då gick juh jag och la mig senare, så blev nog inte mycket mer än två timmar för mig då heller.. Funkar juh inte att gå och lägga sig 20.30 (som a somnade igår..)
    Bara att hoppas kommande natt går bättre!

• Ore

BS: Usch vilken läskig olycka! Tur att Iris mår bra i alla fall!

Röstar också på att vi gör tanten arbetslös, och att hon får anmäla sig till arbetsförnedringen låter som ett oerhört passande straff. (Right back at ya'... Hah!)

• BrudSommar2006

Ja hur har det gått för stackars kaninen? Har hon dragit till Uppsala tro?

• BrudSommar2006

Förresten, jag lyckas inte få rutin på att ta mig hemifrån med Iris när inte maken är med. När han är med ställer han sig bakom henne och böjer sig över henne för att ta på overall och stövlar men jag är inte lång nog så jag måste stå framför. Då är hon så klart inte det minsta intresserad av att själv hålla i sig och inte vill hon sätta sig ner heller så det slutar alltid med att jag får brotta ner henne och försöka få på en vilt skrikande Iris ytterkläder. Så blir det aldrig när maken ska göra det...

• fru AM

BS: när jag klär på Livia har jag henne sittande i knät - har du testat det? (Fast det kommer inte funka om en månad ungefär för mig ... emedan magen då kommer vara för stor Har förvarnat maken om att det (också) kommer bli hans jobb de närmsta månaderna)

• fru AM

Och så får man ju leka lite samtidigt som man klär på. Foten i overallbenet är tåget i tunneln som tutar när det kommer ut ... Tummen måste in i vantens tumutrymme för att vi ska jubla tillsammans ... Rätt ansträngande när man är stressad eller trött men det funkar bättre än när jag försöker tvinga på henne kläderna.

• Lapinette

Sitter i telefonkön till CvL igen. Avbröt den tidigare då en väninna ringde och meddelade hemska saker. Tror jag nämnde tidigare om väninnan som skickat julkort men inte med den nyfödda bebisens namn på?! Bebisen dog 3 dagar innan förlossning!!! Usch och fy!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!