• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Piggelin1

Hej Izzie! Jag har hittat hit!
    Jädrar vad ni skrivit de senaste dagarna - är det för att alla börjat jobba igen
    Har hoppat lite här & där på sidorna, men får försöka hitta lite tid till helgen & se om jag kommer ikapp.

Kan iaf läsa här ovanför att det är bestämt fika på Världskulturmuséet den 17:e! Passar bra för mig! Jag får se om jag tar med Amanda eller ej - det är lättare att fika & tjöta om hon inte är med... Eller så tar jag med henne en stund & så får mannen komma förbi & hämta henne sen, eftersom vi bor i närheten.

Jag kan maila Pirr! Eventuellt är hon på semester för tillfället, minns inte om det var västindien ngnstans de skulle - ngt varmt/soligt ställe iaf, & inte Thailand, så mkt minns jag. Vad KUL att du kommer med, Izzie! Superkul att du vill kliva ut ur anonymiteten!! ...och ja just det, mannen & jag lever i synd fortfarande Jag halkade in här första gången när vi höll på att planera Muggles möhippa - letade lite inspiration här. ...och så småningom var jag fast när Muggles tipsade om denna tråden.

Izzie, VKM ligger intill Liseberg, längs med liksom. Vet du vart Universeum är, precis vid Korsvägen, nära Liseberg? VKM ligger precis bortanför.

BS - hua vad otäckt med olyckan

Lappis - helskumt med blödningarna. Kram!

• Izzie

Hej Piggis! Tack för länken! Då vet jag var det är någonstans. Får väl åka i god tid så jag hinner hitta parkering bara...
    Ska bli jättekul att se er allihop!

Nenne - Ja jösses. Vilken människa. Fast jag tycker nog det spårade ur lite på slutet... Förstår att man blir sugen på att sänka sig till den nivån efter samvaro med den kärringen, fast då är man ju egentligen inte bättre själv. Undrar om hitorien är sann?

• Lapinette

Izzie - hon sa åt mig att ta en när jag kom hem (gravtest) men det kan ju lika gärna vänta tills imorgon.

Jag vet ändå svaret - negativt! Så stora bitar som kom ur mig efter IVF'n kan inte innebära graviditet. Det enda jag tyckte var konstigt var att den mensen inte var längre och inte så smärtsam (förutom de där 3 timmar jag hade i badrummet på natten) men i övrigt ingen tvekan.

nenne - lycka till med ÄL!

• Piggelin1

Det finns ett p-hus precis i närheten där det alltid brukar finnas plats - men jag gör så att jag inboxar dig om det, så behöver vi inte ta upp tråden om detta

• nennesjuttioåtta

Piggis
    hej på dig! Ja, här är det alltid mer action när det är vardag. Maken har också noterat det.

Lappis
    hmmm, nej det låter ju otroligt med den blödningen då men om det skulle vara positivt imorgon så har du ju en historia som heter duga! Hur länge blödde du då? Fast jag förstår ju hur du menar, kommer det mycket färskt blod så vet man ändå att det inte finns möjlighet att det är något kvar. Men det kanske gömde sig jävligt bra?

Tack! Här har vi legat i som tusan men det har vi gjort förr också...

• Mrs  B

Hej hej i snöfallet!!!!!!!!!!!!!!!!!

Här snöar det på och som det ser ut nu får jag nog gå ut och skotta idag igen.....

Har varit på bvc idag för Max 4 års kontroll och det gick bra.
    Han var på bra humör så allt flöt på. Det enda som vi behöver kolla upp än en gång är hans syn men det skulle nog komma hem en tid till en optiker sen får vi väl se hur det blir. Han kunde se delar av näst sista rader, men det räckte inte för att "klara" sig. Både maken och jag har glasögon, liksom våra föräldrar så det är ju inte konstigt om Max hänger på oss.....

Med Malte hade det också gått framåt, 240g upp på en vecka men han hade inte vuxit på längden. Ska man vara orolig??????
    Vår sköterska sa inget om det iaf. Skulle även ha tagit 1 års sprutan idag men vi valde att lugna oss med den eftersom han behöver äta upp sig lite och vara i lite bättre form. Dessutom har han en liten förkylning i kroppen.

Lunchen idag gick tyvärr sådär, maten kom upp ett par gånger så jag måste nog mosa maten bättre nästa gång, hoppas på att det bara var en engångsgrej.

Pratade precis med grannflickans mamma och lillebror hade tittat ut i lördags, tre veckor för tidigt, men allt hade iaf gått bra. Barnen skulle ha lekt idag men vi avvaktar lite eftersom Max har fått hosta igen. Går vi ut idag eller imorgon och leker ska vi hämta grannflickan så får de leka ute en stund. Men nu snöar det för fullt så vi får väl se.

• Piggelin1

Hej Nenne!
    Sista skälvande dagarna nu innan nya jobbet??!! Kan inte du inboxa mig vad du ska göra/vart du ska jobba nu?! Jag är nyfiken!!

• Fru E

*vinkar*
    jag är med här

Lappis-men vilket skumt svar du fick! Jobbigt att inte veta vad det är som är på gång
    Fyyyyyy vad hemskt det måste vara att förlora sitt barn precis vid födseln *ryyyyyyyser*

Nenne-vilken fullträff med ÄL-testet var nu duktig och öva flitigt på pålen

Ego:
    Själv väntade ett brev från min gyn när jag kom hem som sa att min ÄL fungerade som den skulle förra månaden , eller sa att hormonproverna visade på normalt som tyder på att ÄL fungerade som den skulle. Så nu kan jag sluta nojja om att jag inte känner av ÄL för tydligen funkar den ändå fast helt nojj fri kan jag aldrig bli för det kan verkligen inte vara bra för hälsan!
    Kvar är makens sista prov och sen vet jag inte.......stod inget mer i brevet om vad som skulle ske näst utan bara svaret.....så är lite villrådig om hur jag gör nu........men det är väl bara att köra på tills makens svar kommer.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!