• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • FruCicci

Tack Lappis. Nu är jag inte så nervös för UL längre, det är värre att säga på jobbet.
    Typ, ja det var en grej.... jag är gravid och halvvägs och ska jobba max 4 månader till!
    bara så ni vet..........ehhhhhhhhhh
    usch, jag vet inte hur jag ska formulera det hela, de satsar ju på mig och tror inte alls jag är gravid då de har hintat om det jag och jag har blånekat!

• FruCicci

Ska vi inte ha brunsch snart? Var det när Kokosen kom hem som alla ville?

• Telemarkgrrl

Lappis, det är bara i Umeå som man kan göra det privat, dvs att man betalar själv. Det var kanske det hon pratade om? Annars är det Karolinska (Huddinge) som gäller för landstingsförsök här i länet.

Cicci, jag har ingen aning om när det kan bli dags, har inte hört ett ljud. Men förut sa dom ju sen vår, tidig sommar. Lycka till imorgon!!

• Lapinette

Cissi - vad tragiskt gällande kollegan. Gällande din "bomb" så går det säkert bra. Om de frågat så har de säkert redan börjat undra och dra lite slutsatser själva.

• Lapinette

Telis - då var det säkert privat ÄD som hon pratade om för Umeå låter bekant.

• BrudSommar2006

Koko, vad är vaginos? Skönt att få se pickande hjärta!

Cicci, lycka till, jag förstår att det är nervöst men det kommer att bli bra så fort du fått det sagt!

• fru AM

Cicci: skulle inte du på ultraljud idag?

• Ore

Cicci, de kommer förhoppningsvis bara bli glada för din skull. Det borde de bli i alla fall!

• Ore

När jag vill plåga mig själv litet extra (...) så funderar jag på hur man talar om för chefen att man är gravid... Min chef har aldrig någonsin behövt ha ett sådant samtal eftersom garanterat ingen av hans tidigare underlydande har blivit gravida (en könsfråga, helt enkelt...) Så det lär vara nytt för honom också, så det blir nog en del eeeeh, jahaa... jo...

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    kokos: hörde ditt meddelande! tack! ring gärna senare är i stallet halv sex till halv åtta bara. Faaaaaaaaaaaaaaaaaaan vad skönt att det gick bra och att allt såg bra ut. Allt kommer fortsätta gå bra nu det känner jag! Skönt att ha ett positivt VUL i bagaget när ni ska åka. Ni blir det en lugn och skön toppen semester!

lappis: vad sjukt med dina skumma blödningar. vad sjutton kan det vara. Skulle verkligen vilja ha besked opm jag var du! Hoppas du får det! och hoppas det slutar blöda.

Tyvvär tillhör jag också en av dom som känner någon som haft en bebis som dött precis innan BF. Gamla bästisens brorsa förlorade sin son bara dagarna innan han var planerad. Dom tyckte dock att de fick bra hjälp och omhändertagarnde på sjukhuset. Idag har de även två pigga och glada tvillingpojkar lika gamla som borren. men ursa vilken hemsk historia det var. Minns när kompisen skulle på begravoningen...

BS: urs vad skönt att det gick så bra med Iris, lät som ett läskigt fall! Lilla gumman!

Jag tror på AMs teori om att ha barnet i knät när man klär på. har alltid funkat med borren. Även fast han nu utvecklat en lek där han springer och gömmer sig när man ska klä på honom Jätte kul tycker han, mindre tyckler vi när vi har bråttom.

vill också bruncha!

har även upplevt det mugglan beskriver om hemnet, så satans segt!

Annars kämpar vi på med vår evighetsförkylning. Gfattar inte att den inte kan gå över. Nu är det mest jag som är sjuk. Borren och maken är som tur är bättre. Men för mig går det upp och ner.

Jobbade igår och fick ett uppdrag som jag skulle börjat på 100% på måndag. Hmmmm utan dagisplats kändes det inte kul.
    MEN
    chefen trixade lite så jag fick byta uppdrag med en kollega som skulle också kommer tillbaka från mammaledighet nu. hennes uppdrag börjar inte förräns om 2-32 veckor så det är ju en stor hjälp för oss. det första uppdraget verkade dock lite roligare... men det innebar även att ta över som huvud projekt ledare vid midsommar... och då ska ju jag föda barn så det blev ett bra byte för alla. Förstår ju att chefen inte vill ha in mig som inte kommer kunna ta den tunga biten sen.
    Nåja, det kommer nog bli bra.

det positiviaset i det hela var att jag tyckte det var KUL att vara på jobbet. helt plötslight kände jag mig skitsugen på att jobba och prestera igen. Har ju inet alls känt nån lä'ngtan elelr behov av det uner hela tiden hemma. men nu kom det . Så skönt och så kul.

Så nu ska jag bara få tag på dagispålats så jag kan börja jobba...

Cicci: jag tror inte att någon kommer att bli förvånad på ditt jobb i morgon när du beättar. Visst du harpytte mage men de har ju till och med frågat. Så dom anar nog. Allt komemr alltså flyta skitbra och gå kanon. ta det lugnt bara.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!