• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Lappis-guuuuuuud va spännande!! Hoppas att CvL kan ge dig lite råd och tar dig på allvar denna gången så du kan få kolla upp hur det står till om det är/har varit ett pyre i magen
    Det positiva i det hela är att ni verkar komma närmare och närmare för var gång så skulle det inte vara nåt denna gången (vilket det kan vara) så är chansen stor att ni lyckas nästa gång

Nenne-attans va taskigt av maken att tvinga upp dig tidigt när man kan sova lite till

• FruCicci

Ärligt talat så tror inte jag att det 24 dagar efter MF visar positivt, det låter inte sannolikt Lappis.
    Jag som ändå var gravid i 12 veckor visade bara + i 2 veckor, när man väl har fått ÄL igen så har man ju inte hormonerna i sig, så sa de till mig iaf. ÄL kan ju vara lite sen efter en abort, ca 4 veckor därav visar man + längre.
    Tidigt missfall tror iaf inte jag kan visa + så länge som 24 dagar, dels för att hormonhalterna inte kan vara så höga och dels för att du borde haft ÄL redan!

SEN en annan positiv grej är ju att du har HÖG temp!!!!!!!!
    Det borde du ju inte heller ha nu!
    Men är man gravid ligger man ju lite högre hela tiden från BIM fram till BF

Jag vete fan, men detta är verkligen märkligt!

• nennesjuttioåtta

EA
    med tanke på starten här i tråden så är jag tacksam att han sparkade up mig!
    Jaaa, är det inte plus nu så kommer det att bli ett snart, Lappis! WOHOOOOOO!!!!

• nennesjuttioåtta

Vet inte om jag törs skriva, men om det är utomkveds då? Hur länge ligger HcG högt då?

• Fru E

Cissi-grattis till det fina UL:et den 9:e juni känns som ett bra datum att få barn

AM-härligt att lyxa till det lite på fredagar inför helgen. Vi är väldigt dåliga på att bada, har badkar men badar väääääldigt sällan

• FruCicci

Just det, det kan ju vara så att du hade ÄL för någon vecka sedan, om du är på dag 24 efter middlyckad IVF borde du ju haft ÄL för vca 10 dagar sedan, fick ni till det i krokarna så kan du ju lyckats bli gravid på egen maskin och då testat lite tidigt, dvs att du igentligen har BIM i början av nästa vecka. Stecken blir ju starkare i takt med att hcg ökar!

• FruCicci

EA, ja det är ett okej datum, 090609, ser ju kul ut iaf när man skriver det... kändes bara lite trögt att bli bakåtflyttad... men det är ju bara 5 dagar och Victor kom ju ca 1 månad tidigt, så det kan ju lika gärna bli en maj bebis.....

Härligt AM med bad, sådant hinner jag nästan aldrig...

• nennesjuttioåtta

Cicci
    jaaa grattis till fint UL! Jag säger MYYYCKET bra datum att fylla år, men gärna en dag senare.

• Fru E

Tur jag jobbar hemifrån idag så jag kan följa hur det går för Lappis

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!