• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Men mugglan på fredagar behöver man inte jobba sååååå mycket

• muggles

Vickan: jag känner igen mig lite i det du beskriver. Även när man sedan vet om att man är gravid men innan man får (vill) berätta på jobbet, är det klurigt att hålla tyst (undrar hur Lappis ska lyckas med det? ). Alla planeringsmöten och uppdelning av arb.uppgifter - man får låtsas som ingenting fast man sitter där och vet att man förmodligen inte är där när det de diskuterar verkligen ska gå av stapeln. Men det är så det är...

Min jobbarkompis som råkade ut för att barnet var dött vid stora UL för ett år sedan, fick i morse sitt andra barn Jag skickade ett enkelt kort till dem då och jag vet att det uppskattades jättemycket att jag hörde av mig. Skönt att det gick bra för dem att få sitt andra (tredje) barn. Det första var en ivf också efter 2 års försök men jag tror att både andra och tredje var "egna" försök. Jag börjar tro att man har lättare att bli gravid när man väl har varit gravid en gång?!

• MSW

Cicci: vad skönt!!! Alltid bra när allt ser bra ut juh, men nu när du varit orolig så känns det ännu bättre!
    Det blir juh inte bättre juh längre du väntar med att berätta! Bara kör!!!

• Lapinette

Jag ska till CvL och träffa Jan Holte kl 13:00.

mugglan - ringde faktiskt till jobbet och berättade självklart hela historien (första halvan har de redan hört). Som sagt, kommer aldrig lyckas hålla en graviditet hemlig.

• FruCicci

OJJJJJJJJJ, vad spännande!
    Men vad sa de om strecket??????

• Lapinette

Fick först en tid 11.00 men eftersom det är snö så har vi ingen bil. Ringde min mamma så nu lånar vi deras bil, måste bara åka ut i förorten och hämta den. Min mamma har dock förbjudit mig att röra på mig. Hon är för rolig! Tänkte ändå följa med maken dit ut så han slipper åka in till Vasastan på väg till Uppsala.

• MSW

Okey lappis, skönt att du fått tag på någon! Hoppas att allt ser bra ut nu också! :-x

• FruCicci

Tänk om du kommer tillbaka och är gravid!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!