• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • BrudSommar2006

Hm, lekhage, koppel och bubbelplast, här var en massa förslag som jag inte tänkt på själv...

• nennesjuttioåtta

ta löplina så har hon lite att röra sig med också

• nennesjuttioåtta

Vi tänkte sätta in en kamin också. Vi har en vedspis i köket som vi eldar i varje dag nu när det är så kallt (plusgrader idag ) så det hjälper nog till. Men det bästa är väl att gräva bergvärme eller nåt, det är bra för värdet på huset också. Men det kostar ju en hel del.

• BrudSommar2006

Hm, förut funderade jag ju på att byta nick men nu har jag liksom inte orkat ta tag i det. Jag skriver ju i princip bara här i tråden men igår fick jag syn på en fråga som jag kunde svaret på och slog till och skrev och så kom det tillbaka typ Tack för infon BrudSommar2006. Alltså, så heter ju inte jag, det kändes ju lite konstigt. Jag är ju BS menar jag, har ju liksom vant mig vid det... (Eller alltså jag ÄR ju inte BS faktiskt, gillar bara maken, men ni vet...).

• BrudSommar2006

Vad mysigt med vedspis ändå, det har vi på Öland och det hjälper ju verkligen till, den håller värmen ett bra tag efter att den slocknat också.

Löplina, hm, bara den inte når fram till papperskorgen.

• BrudSommar2006

Jag förstår inte hur jag ska kunna jobba idag innan Lappis kommer tillbaka i eftermiddag.

• BrudSommar2006

Man kan vänja sig vid det mesta!!!

Liten, när är nästa visning?

• Fru E

Det är bara bra för hälsan med många och långa pauser när man jobbar

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!