• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

BS-är det Iris som bestämmer hemma nu eller

• FruCicci

Kan inte någon messa Lappis????????????????
    Jag gär sååååå nyfiken!

Jo det är skönt att fått ur sig det, som mugglan beskrev det kändes det som jag skulle säga upp mig innan, man var tvungen att tokladda!

Victor tar oss i handen hela tiden med och ska visa vad han vill, så smarta de är de små liven

BS, han har lite besvär med kruppen fortfarande, men det har varit ganska lugnt på den fronten. Han får det i samband med förkylningar och hosta. I natt har han rosslat som bara den, så han fick ligga hos mig på en stor kudde.
    Iris är rolig tycker jag - en intlligent lite tjej!

• Fru E

Cicci-håller med dig om att messa Lappis, är ju låååååååång tid innan hon är tillbaka vid en dator

• Grodan12

Mitt i denna olidligt spännande väntan kan jag inte hålla mig längre utan tar ett försiktigt trevande steg in, ännu en i raden av smygläsare... Har följt tråden nästan från början och har uppenbara problem att sluta läsa... Har dock inte vågat mig in innan, först var det inte aktuellt med barn och sen blev jag gravid efter några försök och då kändes det inte heller rätt. Sonen är nu fyra månader.

Det jag har fastnat för i tråden är den härliga stämningen, så långt man kan komma från alla personangrepp på familjeliv...

• Grodan12

Oj, skrämde jag bort alla? Jag smyger genast ut igen och fortsätter hålla tummarna för Lapinette...

• _koko_

Hej Grodan! Jag gillar grodor, hjärtligt välkommen.
    Måste tyvärr tillbaka till jobbet igen, kikade bara in för att läsa ev nyheter en snabbis...

Bra cicci, nu kan du pusta ut!

Jag har haft lappis nummer en gång i tiden, men har det inte kvar. Typiskt, för den här väntan är ju fullständigt olidlig!!!

• Fru E

Välkommen Grodan!
    Tror alla försvann för att jobba lite nu medan vi väntar på Lappis

• Liten med Mindre

Äsch Grodan - folk ligger nog och flämtar av dagens anspänning, inte ditt fel. Själv har jag knappt suttit på min stol sen halv elva. Ska väl snart här ifrån igen...

Välkommen i alla fall, och grattis till lillskruttis! Hur var det med skostorlek mm?

Tror jag lever min dag på pannkakor, tårta och kakor. Också en bra diet.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!