• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • muggles

BS: jag tror jag klår dig på att hinna först till 38-klubben (nu i jan).

• FruCicci

Ingen lappis, nåväl jag fåt titta in senare nu ska jag hämta victor

Mugglan, jaha så du hittade min make Tror han har Victor på armen på det kortet, i blå rugbytröja?
    Hur som han vara bara 10 månader eller så där Tack för att du tyckte den var fin - bilden alltså...

Välkomna alla 2 nya smygisar.

• Fru E

Huvudet på spiken Fru L

Blivande fru L skrev 2009-01-09 15:48:20 följande:

Man måste ju hur som helst börja med ettan.
  • Blivande fru L

Om man inte slår på stort och får tvillingar när man ändå är igång...

• BrudSommar2006

Muggles, ja då hinner du före in i 38-klubben!

Min vikt är redan van att variera i och för sig men jag tror inte att jag skulle stå ut länge med sådan där läbbig dryck. Det ska bli roligt att få höra att det fungerar fortsättningsvis också för Izzie i alla fall. Jag är egentligen inte stressad över att gå ner i vikt om det inte vore för syskontankarna, annars skulle jag gå med i någon lämplig klubb och låta det ta sin tid men det känns inte värt det att registrera sig, börja gå och så kanske behöva gå ur igen om en månad eller två. Å andra sidan, om det inte blir något syskon så har jag ju slösat bort tid kom jag plötsligt på.

• Fru E

Hu, fasar lite för det då vi har många tvillingar i släkten...

• BrudSommar2006

Ja jag har alltid varit för tvillingar så har man det gjort på en eländesförlossning istället för att behöva dra ut på det men efter alla problem som Tinga haft så är jag inte så säker längre. Fast det gick flera söta tvillingpar som verkar ha haft det problemfritt på vår öppna förskola iofs.

• Blivande fru L

Tänker också på det, min mans pappa är tvilling. Nåja, det blir som det blir - det är bara att gilla läget om det blir två på en gång!

• Fru E

BS-men måste du gå med i en klubb??
    Tänkte du kan ju försöka ändra din kost och motionera mer.......

• Fru E

Precis!

Blivande fru L skrev 2009-01-09 15:56:37 följande:

Tänker också på det, min mans pappa är tvilling. Nåja, det blir som det blir - det är bara att gilla läget om det blir två på en gång!
Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!