• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Telemarkgrrl

Lappis, trist med missfall men det är ju ändå ett steg framåt på något sätt! Särskilt om Cicci har rätt i att kroppen har lättare att bli gravid nu. Kram!

• Fru E

Lappis-men då vet du mitt i allt elände att du KAN bli gravid . Var missfallet skälet till att du blödde så många gånger???
    *skickar en massa styrkekramar och lite champagne till dig med*

• nennesjuttioåtta

lappis
    Oj! Men... Jag fattar inte. När fick du missfallet då. Från ivf:en eller den här cykeln??

• Telemarkgrrl

Ja just det, Lappis, betyder det att ni lyckades på egen hand eller?!

• nennesjuttioåtta

Lappis
    Hoppa direkt upp i sadeln nu då Weehaaaaaa!!! Närmre och närmre kommer du startsnöret!!!

Telis
    Jag brukar vara rätt svinig så då passar väl vaggisarna ännu bättre

• start september

Telis och Nenne,
    jag tog ju också vaggisar (Progesteron Mic) från ÄL fram till v 14 eller så. En gång om dagen fram till jag blev gravid sedan tycke gyn att jag kunde ta två. Mitt trick på morgonen för att slippa gå med benen i kors (är så himla dålig på det) var att sätta klockan 30 min före uppstigning, ta vaggisen i sängen, sova 30 min till och sedan gå upp. Då hann den verka. Det var skönt när jag åter fick sova fram till det var dags att gå upp.

Men det var värt det alla gånger såklart!

Jag vet också att jag försöket innan jag plussade inte fick tant förrän jag slutade med vaggisarna, de sköt alltså upp tanten några dagar utan att jag var gravid för det. Jag fick alltså testa och lita på det för att kunna sluta och få tant för att försöka igen.

• Lapinette

nenne - maken frågade läkaren samma sak, från IVF'n för jag har ännu inte fått min mens. Detta är några slags efterblödningar från missfallet som jag har just nu.

Det jag undrar över är hur i helsike hormonvärdet fortfarande kan vara högt (enligt läkaren inte alls ovanligt) men jag hade verkligen en rejäl blödning exakt 2 veckor efter + 1 dag efter ÄP. Sen så sjönk ju även tempen typ 2 dagar efer jag slutade med Crinonet, ned till den temperatur den normalt har när mensen kommer.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!