• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

Heeeeeeeeeeeeeeeeej Frejis!

Var precis på väg att gå till middagsbordet med min glas vin när jag såg att du skrivit här. Åhhhh, vad härligt det låter med New York. Försöker få maken iväg på en långresa men har är envis just nu och tycker vi ska spara pengar. Nåja, de kanske behövs till de 8 eskimåerna.

Jag är INTE gravid så jag tar gärna en vinkväll med alla ogravida kvinnor på tråden! Förmodligen blir det dryckesförbud när jag börjar hos ny akup så det är ju bäst att passa på.

• Lapinette

Frejis - jag är ju yngre enligt min läkare så det där med den faktiska åldern stämmer ju inte alltid och dina ägg är inte en dag äldre än när du frös in dem så där behöver du inte känna någon stress. De kan gott ligga där och vänta. Själv hade jag inte tänkt göra något FET förrän typ tidigast i mars. Ska först njuta av liv och dansklasser, sen blir det att ta i med hårdhanskarna och dricka äckliga örter.

• Lapinette

Nej, nu ska jag gå och ta ut kycklingen innan den börjar likna ett russin. KRAM

• Frejis

Hm, det blir ju en del pengar med åtta eskimåer fast ni behöver nog inte tina upp alla under samma år. Tycker definitivt att du ska fortsätta med alla övertalningsförsök!

Vinkväll, det låter skoj! Finns det fler ogravida som vill ansluta? Och de gravida som vill dricka alkoholfritt?

• Frejis

Hm, det blir ju en del pengar med åtta eskimåer fast ni behöver nog inte tina upp alla under samma år. Tycker definitivt att du ska fortsätta med alla övertalningsförsök!

Vinkväll, det låter skoj! Finns det fler ogravida som vill ansluta? Och de gravida som vill dricka alkoholfritt?

• muggles

Lappis: jahapp så jäkla trist att det var MF, men jag tror som Cicci att då utvecklades inte detta foster ok, så det var bättre det blev MF. Hoppas så att ngn av de närmaste gångerna kan ge utdelning! Det är ni såå värda efter allt kämpande! KRAAAM!

Izzie: aha, bra förklarat. Var faktiskt mkt jag inte visste, det verkar ju rätt seriöst då XV. Jag tror precis som du att vikten sitter i huvudet, el rättare sagt beteendet att äta för mkt. Det är ju eg väldigt enkelt: inkomster och utgifter - man kan inte äta mer energi än man gör av med om man inte vill gå upp i vikt. Och ändå är det så många som kämpar med detta. Så visst sitter det i huvudet. Man VET ju när man äter fel och motionerar för lite men ändå gör folk det Jag hoppas att det ger resultat denna gång!!! Sedan tror jag absolut på att unna sig saker (el välja om man så vill)!!! Jag unnar mig vin och godis på helgerna men äter mer nyttigt i veckan och jag försöker träna 2-3 ggr/vecka. Jag har inte gått ner så väldigt mkt (kanske 3kg på ett år) men jag har omvandlat mkt fett till muskler. Före grav var jag rätt så vältränad och jag är inte alls på samma nivå nu men jag är nöjd ändå. Jag ser hellre ut som jag gör än anorektisk!!!

Ore: du kanske behöver proteindrinkar som tillskott??? Om du tränar så mkt menar jag. Förstår att det måste vara svårt att vara arb.ledare med bara gubbar, kan tänka mig att det är tufft som fan. Jag jobbar ju med nästan bara karlar och jag får ju svälja en del grabbiga "skämt" emellan åt men man blir tuffare och tuffare med åren.

• Frejis

Hm, börjar skicka ut dubletter... dags för ett glas vin här med Trevlig middag Lappis! Och trevlig kväll till alla

• viktualia

Lapinette - förutom min jättenojja om det här med jobbet som jag skrev om igår känns det rätt lugnt. Jag har nog landat i beslutet att försöka på riktigt..

... men jag lyckades nog övertyga maken om att det inte kändes helt ok att träffa hans bror m gravid sambo helgen efter BIM... känns mest jobbigt eftersom den där familjen inte pratar om NÅGOT sådant här överhuvudtaget...

Och alkohol - på fredag nästa vecka ska vi ha aw med jobbet och jag ska se till att dricka GOTT.. på tisdagen 20/1 är det BIM och då kan vara kört... fniss

• muggles

Frejiiiiiiiiiiiiiiisssssssssssssss! HEJ! Vilka konserter såg ni? Och vilka muséer? Var ni på några coola restauranger??? hade jag bott i Estoccolmo (hmm det där ser felstavat ut...men va fan jag har börjat på fredagsvinet ) hade jag def följt med! Och jag är väldigt ogravid dessutom!!!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!