• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • viktualia

hm.. för min del är det nog tur att maken är så måttlig av sig... jag hade INTE mått bra av all alkohol som jag skulle kunnat hällt i mig om inte han stoppat mig.. *fniss*

.. det leder mig in på ett annat ämne som diskuterats här.. dvs bantning. Nu börjar det bli historia men:

Mellan maj 07 och dec 07 gick jag ner 24 kg med hjälp av Aftonbladets viktklubb. Sen dess har jag lagt på mig ca 3 kg. Alla måste bli saliga på sin bantningsmetod men jag är tacksam över att jag valde just viktklubb som går ut på att äta rätt och lite.

• BrudSommar2006

Så här dåliga dansare är det skickligt att få ihop, hur är det ens möjligt. Utav de samlade Strictly Come Dancing och Let's Dance jag sett är det här utan tvekan det värsta, det känns inte som att någon av dem kommer att kunna vara kvar till sista programmet... Tråkigt nog måste ju någon av dem vinna, jag säger som Lapinette, vad ska det bli av dessa.

Samba med maken minsann, oooohhh.

• BrudSommar2006

Maken och jag skulle möjligen kunna bugga lite men det är ju inte samma staus på det...

• Fru E

Hehe det närmaste jag och maken kommer i dans är nog lite kasedans på enkel nivå

• Vännerfan

HEJ favvotjejerna!!

Smiter undan lite från renoveringen... Har just tvättat fönsterbågar och dörrkarm med ammoniak. (De ska vitmålas) Urk... Finns nåt mer illaluktande? Vi passar på att greja när Prinsen sover. Hållre på för fullt med sovrum och vardagsrum nu.

MEN läste snabbt dagens inlägg och det var ju alldeles oerthört spännande! Och jag håller med de som tycker att Lappis kommer närmare och närmare startsnöret! Och skönt att ni inte hann glädja er åt plus innan blodet kom. Men varför ska du byta akupunktör? Hon du gått hos hittills verkar ju gjort underverk!?

Välkomna Grodan och Frugan! Och grattis till sonen Grodan! Vilken av våra beprövade metoder använde du? Kontorstolscentrifugen?

Hann nånstans se att Koko hade cravings för ostbågar. Tyckte det kändes igen väldigt mycket, för det hade jag med. Bunkrade en massa påsar som sen blev liggandes när alla cravings avtog för mig där i mitten av grav nånstans. Åt ostbågar och oliver, så jag ville nog åt det salta.

Ser att Mugglan ska ge sig in i karusellen efter Åre nångång! Spännande och kul! När åker ni till Åre?

Och Liten är redan inne i det igen! Trist att tanten kom idag!

Grattis Cicci till fint ul och för att ha berättat för chefen! Själv hade jag bävat som 17 om jag skulle gjort det samma just nu. 2 som ska sluta och 1 som ska vara pappaledig. Och vi är ju inte så många, så chefen har det tufft. Jag och grabbarna har lite kul åt att jag tycker att chefen alltid tittar så på min mage som för att se om det är nåt på g. Så jag får stå och hålla in magen så mycket jag bara kan så fort han pratar med mig. Sist vi var på restaurang med jobbet tyckte de att jag skulle dröja på svaret om vad jag ville dricka, som en liten cliff-hanger, innan jag sa att jag ville ha vin!

Och heeeej Frejis! Kul att se dig igen! Och alla andra också för den delen! Kraaaam!

• Lapinette

BS - du ska ha sett nivån på samban ... mest juck, juck!

Vänner - ska gå till en annan som gjort underverk med en trådkompis på FL samt att hon kör mycket med örter. Inte gott men de verkar göra susen för ....

Nej, ska nu gå och knyta mig. Har bokat träning imorgon, spinning med maken, då dagens pass blev avbokat pga Uppsala.

Go'natt alla goa tjejer!

• Izzie

Gomorron (eller go förmiddag kanske) i tråden!

Välkommen hem, Frejis! Kul att du är tillbaks. Det lät som ni haft en härlig resa. NY är verkligen en superhäftig stad. Längtar så tills jag får åka dit igen. Hoppas någonstans att maken ska köpa en NY-resa till mig i 30-årspresent (april), men det är kanske att hoppas på för mycket...

o Hej Vänner! Skoj att du skriver! Vad duktiga ni är som sliter med renovering halv elva en fredagkväll
    Apropå karusellen - har du och maken börjat fundera på en tvåa? Hur gammal är prinsen nu?

Lappis - Hoppas du sovit gott och att spinningpasset var skönt!

Ska nog försäka masa mig ut på promenad el möjligen ta mig till gymet senare idag om jag orkar. Man blir lite matt när man inte äter och kroppen inte tagit sig in i full ketos ännu... Men bästa medicinen för att hamna där är ju just att röra på sig. Var så satans sugen på makens mackor, chips och alhgrens bilar igår, men jag lyckades hålla mig till naturellt mineralvatten.

Har varit uppe tidigt idag för Matilda skulle ta 1-årsfoton. Gick jättebra, men nu har segheten def satt in. Såg att canal+ visade en film med Matthew McConaughey just nu. Åtminstone lite ögongodis...

Återkommer!

• Telemarkgrrl

*muttrar långa och hemska svordomar* Jag skulle ha åkt skidor idag men så blev jag magsjuk igårkväll/natt och var tvungen att ställa in. Jag tror att det var lunchen igår som var dålig för nu mår jag riktigt bra igen. Fast det tänker jag inte tala om för maken, han kan få serva mig med te och skorpor medan jag ligger under pläden i soffan och läser Håkan Nesser.

Frejis, vad roligt att du dykt upp igen!! Försvinn inte igen nu bara.

• Telemarkgrrl

Izzie, intressant utläggning om xtravaganza! Jag tycker att det låter riktigt smart att gå ner i vikt snabbt och sen få bra hjälp att hålla vikten.

Och så är det nog bra att du jobbar lite på självbilden, på fotona i galleriet ser du verkligen inte ut att vara överviktig!

• Telemarkgrrl

På tal om galleriet... Ore, du glömmer väl inte galleriet? Krya på dig förresten, du lät verkligen ynklig igår!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!