• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • kängu

BS- Förhoppningsvis blir det en bättre förlossning nästa gång! En bekant till mig hade en mardrömsförlossning första gången men andra så gick det väldigt smidigt och snabbt! Så det kan nog vara lättare andra gången!

• BrudSommar2006

Vi kommer nog bara till ställen där man kan ha med sig bilen den närmsta tiden med tanke på Iris vällingkonsumtion. Fast det gör inget, vi hinner nog.

Märkligt att det ska göra så ont vid så tidigt MF, att en förlossning eller sent MF gör ont när det är någonting så pass stort som ska tryckas ut men egentligen borde det ju knappt märkas tycker man. Jag tycker att jag har läst att folk gått på toaletten, sett blod och så vips, missfall, men utan att det gjort vidare ont.

Apropå pianot så vill vi gärna att Iris ska få möjlighet att lära sig spela om hon vill och om hon aldrig visar intresse och jag inte sätter fart och börjar lära mig igen så kanske det åker ut men inte innan dess. Däremot skulle jag vilja byta ut det mot ett snyggare, helst vitt, men det är ju så bökigt.

Vad det gäller att hålla på och fixa hemma så är det svårt att få till för när Iris är vaken går det inte att hålla på och när hon sover så törs vi inte föra oväsen ifall vi väcker henne. Det är ju mer att sätta upp tavlor, möblera om och annat sånt bök som vi har kvar, plus att komma iväg och titta på de saker som fattas.

• Izzie

Vad härligt med lite semester!

Vi skulle ha bokat en semesterresa med all inclusive tillsammans med några vänner, men har insett att vi får backa pga ekonomin. Får vänta några månader tills både maken och jag jobbar igen. Kanske kan det bli en sista minuten-resa i sommar?

• Lapinette

BS - jag vet ju fortfarande inte helt säkert om det var mf eller något dåligt jag ätit som fick mig att må så där. Men en sak vet jag, jag vill aldrig mer ha så ont.

• BrudSommar2006

Det är ju många som säger att det är lättare andra gången så jag får tänka på det!

Izzie, funderar du på planerat snitt andra gången tror du om det blir aktuellt? Du måste väl ha kommit tillräckligt långt i förlossningsarbetet första gången för att det ska räknas som att det blir lättare inför en andra i alla fall? Hur var det, hade du trångt bäcken eller hittade de aldrig något sådant fel?

• BrudSommar2006

Lapinette, det förstås, du kan ju ha haft sådan otur att du blev magsjuk precis samtidigt. Ligger husen i de gamla vanliga kvarteren och prisklass, kanske hittar jag dem på Hemnet?

• kängu

Izzie- ja, vi tänker att det är lika bra att passa på nu medans vi fortfarande har hyfsad ekonomi. Sen när jag blir mammaledig så blir det inte så fett..

• BrudSommar2006

Kan det vara Västerängsvägen? Eller Långängsvägen?? Nej, Spindelvägen?! Jag snokar vidare, det fanns ju mycket fint.

• Piggelin1

God eftermiddag!

Vilken dramatik det var i fredags - herregud Lappis! Men jag sällar mig till resten av skaran här, denna gången blev du ju de facto gravid!! Helt klart ett steg i rätt riktning

Izzie - intressant det du skrev om xtravaganza - har hört mkt radioreklam från dem, men visste inte mkt om dem jag heller. Låter vettigt det där med mental träning, för det är ju ofta där det största hindret ligger. Du skrev att du träffat dietister etc - visst var det du som hade träffat tjejen som var med i "Halv Åtta Hos Mig"?!

Telis - fasen vad retligt att skidåkningen gick åt fanders igår. Krya på dig!

Angående smärta & så, så hade jag fått för mig att jag var lite förberedd på vad som komma skulle i smärtväg pga såväl njurbäckeninflammation som flertalet njurstensanfall (flera hade sagt att den smärtan är nästan i samma liga). Fan, heller... Inte min iaf. OM vi skulle försöka skaffa en till, så ligger det fortfarande lååångt borta. Ok, att det ofta går fortare andra gången osv, men det där med att det är en positiv smärta, att resultatet är positivt - fan heller, så kände iaf inte jag efter x antal timmar utan paus & utan smärtlindring... Vissa kan säkert tänka så, speciellt om det hela är över inom inte alltför många timmar & BM inte tvingas häva hela sin kraft på ens mage, för att bebisen ska komma ut osv... Jaja, nog om det.
    En kompis som hade en riktig mardrömsförlossning som höll på i tre dygn & efteråt fått professionell hjälp att bearbeta det igen, hon var gravid nu igen & fick väldigt bra hjälp av aurorasystrarna. Typ, ville ha revansch - se om det kan bli positivare gång nummer två (så ska jag också tänka om jag hamnar i det läget). Hur som helst, i fredags var det due date & jag satt på jobbet & tänkte att jag skulle maila henne & kolla läget, men jag hann aldrig så långt. En halvtimme senare kom ett sms - på natten fick de en liten tjej - hon föddes i ambulansen & allt var över på 1½ timme!!! Från tre dygn med första till 1½ timme med andra Just det, alla förlossningar är olika, men såååå olika???! Har inte pratat med henne ännu, vill att de ska få chansen att landa lite innan jag ringer. Men ska bli intressant att höra mer om det.

• Izzie

BS - Mitt bäcken är lite trångt precis i ingångspartiet vilket kan ha varit en bidragande orsak till att hon snurrade ner på fel håll. Men normalt sett går det bra ändå, så de tror inte att det behöver ha betydelse.

Pushar jag, kan jag nog få ett planerat snitt. Men på något sätt känns det lite som att jag blev snuvad på själva förlossningen. Jag gick igenom alla skeden, hade krystvärkar länge och öppnade mig fullt. Ändå fick jag aldrig uppleva att faktiskt få upp det lilla knytet på bröstet och få uppleva lyckan (som jag inbillar mig att man känner) när man faktiskt kämpat som en galning och till slut får man lön för mödan.

Jag fick ju min belöning jag med, så jag ska eg inte klaga, men jag mådde ju så dåligt och vaknade upp själv på uppvaket på IVA. Det tog ju tid innan jag fick träffa min lilla bebis.

Dessutom hävdar de läkare jag pratat med efteråt att det är så bra för barnet att uppleva värkarbetet. De anser att det är det bästa för barnet, som förbereds på ett bra sätt och inte blir lika chockade som vid planerat kejsarsnitt. Ja, jag vet inte. Vi får väl se hur det känns om den dagen kommer. Jag tänker nog tacksamt så på aurora-samtal och så får vi se. Men det lutar åt att jag kör vaginalt om det går. Jag är en rätt envis jävel

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!