• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Izzie
    kängu skrev 2009-01-11 13:39:02 följande:
    Izzie- ja, vi tänker att det är lika bra att passa på nu medans vi fortfarande har hyfsad ekonomi. Sen när jag blir mammaledig så blir det inte så fett..
    Helt rätt, tycker jag! Åk om ni har möjlighet!
  • Piggelin1

Kängu - ni var väl på jakt efter en lgh - jag vet en central & fräsch sådan!! Spceial prize for you

Välkomna "nyingar" förresten! Frugan (bra smeknamn, vem var det som kom på det?) - jag kopplade inte alls först - när du skrev en ö utanför Sverige & en timmes tidskillnad, då tänkte jag på svensk-kolonin i London Ooops, tänkte åt fel håll
    Så du jobbar som BM - vad coolt! Är så imponerad av den yrkeskåren!

Grodan, kul med en till i denna landsändan!

• Izzie

Hej piggis!

Japp, det var jag som träffat tjejen i "Halv åtta hos mig". Såg i vår lokaltidning att hon börjat köra Pauluns nya i diet - isodieten - nu. Låter ganska intressant faktiskt.

Shit, 3 dygn. Fy vad tufft. Men vad härligt det låter att det bara tog 1,5 h denna gången. Det var hon ju väl värd! Skulle vara kul att höra hennes kommentarer om den!

• Piggelin1

Oj, jag var så himla borta när Amanda till sist kom ut, så den där lyckan att ha henne på bröstet, den infann sig inte riktigt. Allt var så himla surrealistiskt på ngt vis, jag frös som jag aldrig gjort ngnsin förr i mitt liv (adrenalinet antagligen) & jag fick liksom inga filtar över mig, var livrädd att hon skulle ramla ner från mitt bröst (hojtade gång på gång att "Ngn måste hålla henne!!!") & var bara så fruktansvärt lättad att allt ÄNTLIGEN var över... Lyckan/Förundran kom först lite senare...

• Lapinette

Min "ansikts vad det nu heter tjej" hade också en mardrömsförlossning vid första barnet. Den höll på i 3 dygn och slutade med att hon blev uppklipt samt sugklocka. Det andra barnet var superlätt sa hon, BARA 10 timmar!

BS - I Älvsjö beta.erikolsson.se/Pages/ViewObject.aspx och i Mälarhöjden w4.objektdata.se/pregen/068/OBJ1241_944161068/wp.htm Den sista är favoriten då vi absolut föredrar Mälarhöjden (t-bana) men däremot är huset inte lika "gemytligt" och tomten klart mindre och tristare.

• muggles

Ser att ni diskuterar förlossningssmärta. Det finns nog inget som går upp mot det Jag var så dizzy av smärta att jag missat stora delar - tex att maken var ute ur rummet och åt och att han ibland satt och läste tidningen för att få tiden att gå. Men så gör det ju som mest ont där mellan 7-10 cm och det var just i den fasen jag befann mig i 6-7h, så det var ju lite otur.

Nu åker granen ut - skönt!!!

Fina fåtöljer Vänner!

• BrudSommar2006

Piggelin, vad det gäller att föda fram barn så håller jag med dig!!!

Izzie, jag minns ingen jäkla glädje i att få upp Iris på bröstet, jag hade fortfarande ont, jag hade frossa, skakade, frös, orkade inte hålla henne så jag trodde att jag skulle tappa henne och så skulle man krysta ut den där förbaskade moderkakan som aldrig kom, det tog ju en hel timme innan jag fick ut den. Önskar nästan att någon annan hade tagit hand om henne ett tag efteråt...

Min syssling som fick barn nyss lyckades visst hålla sig hemma tills det var ingen tid alls mellan värkarna och kom in 45 minuter innan tjejen tittade ut, det låter lagom tycker jag...

• Piggelin1

Nä, usch, nu vill jag prata om ngt annat - mår bara dåligt om jag drar upp en massa från förlossningen...

Izzie, med flera - jag har haft lite mailkontakt med Pirr, det verkar som om hon joinar oss på lördag!!

• Lapinette

BS - sysslingen är det min kompis? Jag har inte pratat med henne sen vi de fick lilltjejen. Tänkte ringa i veckan.

• Izzie

Ok, jag ger mig!
    Det kanske kvittar hur man gör då! Vi lämnar förlossningarnas jävliga och underbara värld...

Vad kul om Pirr kommer!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!