• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Frejis

Telis - Magsjuka? Usch, det är inte så kul, men hoppas att det går snart över. En dag under täcket låter ändå härligt, särskilt om man blir servad av maken.
    Kom på att jag inte har sett de nya bilderna, skulle jag kunna få tillgång till dem? Ska inboxa dig strax.

Heeej Izzie! Starkt att hålla dig till vatten på en fredag kväll och ett besök på gymet minskar mycket riktigt hungerskänslor. Se bara till att inte svimma där av utmattningen (Rådet kommer från en person som blev snurrig på ett pass eftersom hon har ätit för lite )

Jag vill också tillbaka till NY, på sensommaren eller hösten

Måste springa ut på stan och kika på rean (hrrrm...). Bra med belöningar för att orka göra alla tråkiga skoluppgifter sedan.

Kram!

• BrudSommar2006

Lapinette, juck, juck minsann, jojo!

Telis, stackars, stackars dig, magsjuka och inställd skidåkning som resultat, fasen vad trist! Hoppas att det var maten då så att inte maken blir sjuk också. Det är trist att bara gå och vänta på att bli magsjuk.

Vänner, vad duktiga ni är med renoveringen, här börjar jag undra om vi någonsin blir klara, det är inte renoveringen som är problemet utan att få någon ordning på hur vi ska möblera och med vad, vi måste tänka noga eftersom vi känner att vi har det lite trångt men saknar förvaring och bokhyllor.

Frejis, jag såg att ni funderade på att skjuta upp försöken lite men med tanke på den taskiga tajmingen med ÄL och stängt på sjukhuset, är det inte lika bra att slå till om det nu skulle bli så någon månad att ni lyckas tajma det med en dag då de råkar ha öppet?!

• BrudSommar2006

Men jag glömde ju berätta det allra viktigaste (ja, för mig alltså), igår kväll lyckades maken få ut stickan jag haft i låret på baksidan sedan i somras, jippi! Nästan två centimeter lång var den. Ja, jag vet, jag borde ha gått till läkaren för längesedan men det har liksom inte blivit av, jag vande mig till sist vid att ha lite ont... Jippi, borta!

• viktualia

BS - du är ju för sanslös!! man kan ju inte ha en sticka i låret i över ett halvår... *skakar på huvudet*....

• muggles

Vänner: hej! Har tänkt på dig, funderade på att mejla och höra hur det går med allt. Så nu är det dags för fönstren - tråkigt jobb men det kommer nog att göra susen!!! Nja vi får se med karusellen men ngn gång i vår blir det nog. Åreresan är v10 har jag för mig. Hoppas prinsen mår bra!

• muggles

Vickan: jag håller med!

Telis: usch vad trist med missad skidåkning!!! Vart skulle ni åkt?

Izzie: gud vad starkt att inte svulla i dig av godis och chips! En fredagkväll och allt. Kan inte maken hjälpa till lite genom att inte äta sådant just nu? Du kanske kan göra lite grönsaksstavar med dipp istället sedan när du _får_ äta igen?

• Vännerfan

Hej igen!

Izzie, Slickar i mig berömet! Man får liksom ta till den tid som står till bjuds! Målaren kommer nästa vecka och det är en del som ska vara gjort tills dess. Sen råkade jag ut för en olycka i tisdags som gjorde att vi hamnade efter i schemat. Jag fick träspån i ögat (hade som väl var inte linser utan glasögon just då), satt och sköljde länge med linsvätska och duschslang men fick till slut åka in till ögonläkare som konstaterade hål på hormhinnan och så hade jag skräp kvar långt under ögonlocket som han fick bort. Nu på f.m. har maken grundat fönstren med vitt och man ser redan en enorm skillnad!! Det är roligare än jag trodde att renovera, men vissa saker är också lite jobbigare. Men man får nog rutin på det. (En hel del av det vi gör i dessa rum kommer vi sen göra i alla andra också.)

Du var ju också väldigt duktig som bara drack vatten när din man åt godis! Det hade jag inte klarat.

Prinsen är nu 1 år och 8 mån och vi har hela tiden sagt att han minst ska ha hunnt fylla 2 innan vi påbörjar med några syskonförsök. Prinsen mår för övrigt bara fint! Han babblar en hel massa hela tiden och är så oemotståndligt söt när han går omkring och plockar med sina leksaker (lägger de i och ur gå-vagnen, i och ur bilen (typ en Bobbycar)) och pratar för sig själv. Lite mindre söt är han när han t.ex. vägrar sitta i matstolen och man får bända ner benen... Han älskar att läsa böcker och lägga pussel. (Äntligen nåt han verkar fått av mig!!) Ibland får han ryck och matvägrar när det är nåt han inte vill ha. Om han t.ex. fick samma mat dagen innan eller om det är en barnmatsburk man försökt spica upp. Det låter han sig aldrig luras av längre. Han sover jättebra och är glad i stort sett jämt. För tillfället är jag nästan lika poppis som pappa, men bara nästan. Det var ju en period när han kom emot maken när han kom från jobbet och tjoade ?Pappaaaaa? och slängde sig runt benen på honom och när jag kom på motsvarande sätt blev han också glad för då kunde han peka på maken och tala om för mig, överexhalterat: ?Pappa är där!!!? Som om jag jag skulle missat det annars...

Telis, Din stackare med matförgiftning!! Hoppas det verkligen försvunnit helt nu!

Hur var det med det nya galleriet nu igen? Vem inboxar man ang. det så man kan se det?

Grodan, måste bara säga att om jag var du skulle jag definitivt komma på trådträffen i Götet! Du lär ångra dig annars! Det är inte ofta det är så stora träffar där! För övrigt är jag såklart jätteavis på er som kan ses...

Mugglan, Kul att du ringde!

• muggles

Vänner: det är Telis som håller i galleriet, inboxa din mejladress till henne bara! Oj, nu vill Moa att jag komemr

• Telemarkgrrl

Nu har både Frejis och Vänner fått länken till galleriet.

Vad söt Prinsen låter där han går omkring och pratar för sig själv. Men vad läskigt med hål på hornhinnan, Vänner! Hoppas det läker ordentligt!

Jag mår bara bra igen och maken också så jag blir mer och mer övertygad om att det var nåt jag åt igår. Ikväll blir det tacos i casa Telis - ska bli så gott!

• Telemarkgrrl

8000 inlägg är väl inte så dåligt på lite drygt två månader?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!