• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Frejis

Tycker att det låter härligt med matsalsdel

Oops, måste kolla tvätten.

• BrudSommar2006

Lapinette, nix, ingen blodförgiftning, fast maken hotat med det ofta och försökt få mig iväg till distriktsköterska. Sedan vet jag inte om han fattat att jag faktiskt inte gjort något åt det på sistone och att den faktiskt satt kvar men det han lyckades trycka ut ihop med stickan var tydligen inte så trevligt. Själv har jag varit lyckligt ovetandes om hur det sett ut!

Vårt vardagsrum är litet, avlångt, med två breda öppningar mot hall och matrum, altandörr och stora fönster så det är få väggar att möblera mot och inte så jättemycket utrymme i rummet totalt heller men rätt fint ändå. Hade vi inte haft pianot som tar upp en hel vägg så hade det inte varit något problem.

• Frejis

Brudsommar - läskigt med stickan, men lite märkligt hur väl kroppen fungerar med tanke på att du har gått med den ett bra tag.

Kom på att du ställde en fråga till mig ang frysisen. Jag har ju hamnat i status viktualia eller status afreja (så ofertil som jag är borde jag inte få heta så, men vad ska jag då heta i stället? Dags att byta nick kanske ) eftersom det har gått som det gått med ivf nr 2 och sådana smärtor som jag hade vill jag inte uppleva på ett tag. Dessutom har jag sökt lite jobb och vill så klart se hur det går med det och jobba ett tag. Med de tankarna hinner jag bli femtio...

Skämt å sido, har sagt till maken att jag kanske kan tänka mig att återföra en frysis den här månaden (typ om tio dagar om ÄL infaller som det ska) om jag inte får ett spännande jobb som jag sökt. Får se nästa vecka.

• BrudSommar2006

Frejis, jag förstår, vi får väl se vilken dag ÄL blir då, kanske behöver du inte fundera mer på det den här månaden. Håller så klart tummarna för att du får det spännande jobbet också.

• Vännerfan

God morgon!

Kul att se galleriet igen. Slogs även denna gång av hur SNYGGA alla är!! Ska skicka åtminstone en ny bild på Prinsen till Telis.

Inrednigsointresserade kan nu scrolla...

BS,
    Ert vardagsrum låter väldigt likt vårt, men vi tog inte emot pianot de ville lämna kvar trots att jag kan spela... Och nu har vi faktiskt gipsat igen dörren mellan kök och vardagsrum (går emot strömmen som vanligt ) så vi bara har den stora öppningen mellan hall och v-rum kvar. Blir lättare att möblera då plus att vi kan få till en arbetsbänk i köket som blir i vinkel (där dörren var) och det är ju alltid bra. Sen vet jag inte hur ni har det i övrigt men vi har ett allrum på övervåningen där vi har tv:n, så det blir tv-fritt i v-rummet. Vårt v-rum är på knappt 26m2. Kommer ha 3,5-sits-soffa med 2 fåtöljer mitt emot (har äntligen bestämt oss för 2 Gazell (www.conformcollection.se/Uploaded/Files/Gazell_B02.pdf) och ett matbord vid sidan av. Sen får vi se lite hur det blir med övrig plats. Vill ha nåt sorts vitrinskåp och vill gärna ha kvar våra 1800-talsmöbler om det inte ser för mycket ut då (en större byrå samt en chiffoné). Har fixat matta och ett par lampor nu under julen.

• fru AM

Nenne: Spara granen. En gran vi hade när jag var liten fick också skott och vråltrivdes. Vi hade den faktiskt ända till över påsk det året. Hängde kycklingar och påskägg i den. Hade inte hjärta att slänga ut den (men så flirtade mina föräldrar lite med hippiekulturen också )

• Blivande fru L

Vår gran åkte nyss ut. Lite vemodigt varje år, tycker jag. Men ända till påsk vill jag nog inte ha den kvar.

• Blivande fru L

Följer med stort intresse alla inlägg om inredning och renovering! Vi har precis köpt hus och håller på att renovera badrummet. Vad svårt det är med alla val som måste göras!

Har hittills tyckt att alla som anlitar någon för att inreda hemmet är lite fåniga, men nu är jag själv på vippen att kalla in någon för att välja allt från tapeter till handfat. Skitsvårt! Jag som knappt kan välja vilken joghurt jag ska köpa begriper inte hur det här ska gå till...

• viktualia

Skojig artikel www.alltombarn.se/foraldraliv/vi-alskar-vara-barn--1.20646

Blivande fru L - skoj att det är fler som är drabbade av renoveringsyra! Badrummet i huset som maken och jag bor i behövde bara pyttelite piffning. Vi köpte ny kommod, högskåp och spegelskåp och sen var det färdigt. Kakel och toa är relativt nya. Men jag håller med dig, man blir matt av alla val. Vi grubblade HÅRT innan vi fick ihop valen inför köksrenoveringen. Men så är vi grymt nöjda nu också!

• Izzie
    Telemarkgrrl skrev 2009-01-10 11:58:34 följande:
    Izzie, intressant utläggning om xtravaganza! Jag tycker att det låter riktigt smart att gå ner i vikt snabbt och sen få bra hjälp att hålla vikten.Och så är det nog bra att du jobbar lite på självbilden, på fotona i galleriet ser du verkligen inte ut att vara överviktig!
    Å gulle dig! Du är en riktigt raring!
    (och jodå, överviktig är jag allt, men jag blev varm i hjärtat av din kommentar ändå. Självförtroendet är rätt hyfsat, men självkänslan sådär...)

Trist med din skidåkning förresten! Hoppas du får ny chans snart igen.
Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!