• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

Kängu - jag tittar också på hus fast vi sagt att vi inte ska flytta än på ett tag. Hittade två toppfina som det är visning på idag.

• kängu

Allstå inte husen utan dina smärtor vid missfallet såklart... vad konstigt det blev.

• Blivande fru L

Shit, Lappis, 40 graders feber och tjejmiddag! Själv får jag så ont i kroppen vid 37,5 att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Smärta är verkligen individuellt!

• Lapinette

Kängu - jag hänger med ! Visste ju inte att det var mf utan trodde jag fått i mig något dåligt. Men nu så här efteråt så förstår jag att min mamma nog hade rätt (sånt tar tid att erkänna).

På Guadeloupe så finns det vackra stränder samt mycket skiftande natur. Vi åkte reguljärt dit för ca 4 år sedan och hade hyrbil hela tiden.

• kängu

Ja, jag skulle gärna vilja åka just till Guadeloupe... funderar dock på om det är bättre att "spara" den resan tills vi kan stanna lite längre.

• BrudSommar2006

Izzie, jag minns på pricken hur det var fortfarande och jag vill fasen inte ha mer än ett barn när jag tänker på det! Fast så tänker jag att vi ju faktiskt så gärna vill ha ett syskon och på något sätt så blir jag ju tvungen. Antagligen kommer jag att vara ett vrak i nio månader om jag blir gravid igen och bara gå och vilja få eländet överstökat. Inte har man någon lust att bli uppskuren i onödan heller så jag tror inte att jag vill tjata mig till ett snitt heller. Jag ville ju absolut ha ryggbedövning men så kom vi in för sent sade de och då var det ju ändå typ sju timmar kvar. Man skulle vara mer som Cicci.

• Lapinette

BS - det behöver ju inte alls bli lika smärtsamt andra gången. Om jag förstått det rätt så kan en förlossning till en annan vara helt olika.

kängu - 7 dagar med jetlag så tar det ju några dagar innan man kommit ikapp. Har en väninna som åkte till Thailand men på 9 dagar och hon tyckte det var helt ok. Ta Guadelope när ni kan ta lite mer semester.

• kängu

Ja Lappis, vi får nog göra så.
    Kanske får satsa på Egypten ändå, det är ju hyfsat nära + känns ganska lagom att vara där en vecka.

• Izzie

Ja, jag kanske var för drastisk när jag skrev att alla glömde fort.

Jag minns ju min hemska förlossning med, fast jag måste erkänna att en del detaljer bleknat i minnet. Jag minns däremot så väl när läkaren efter sugklockeförsöket meddelade mig att jag var tvungen att akutsnittas och sa "detta behöver inte betyda att du inte kan föda vaginalt nästa gång". Herregud, jag tittade på honom som om han var fullständigt dum i huvudet. Just då fanns det inte i min värld att jag skulle kunna tänka mig att bli gravid igen och därmed behöva genomlida ytterligare en förlossning

Nu tänker jag faktiskt ändå tanken...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!